مصرف قهوه در شب امتحان ممنوع!

زینب

کاربر حرفه ای
"بازنشسته"
دانش آموزان و دانشجویان در ایام امتحانات برای جبران کمبود زمان خود در مطالعه دروس امتحانی از قهوه برای بی خوابی استفاده می کنند که باعث ایجاد عصبانیت و پرخاشگری و اضطراب شدید می شود.

معصومه ایروانی کارشناس تغذیه در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران گفت: قهوه یکی از موادی است که دارای کافئین می باشد و کافئین یکی از محرک هایی است که در مغز انسان تاثیر می گذارد و تاثیرات مصرف کافئین در بدن شبیه مصرف کم آمفتامین است و سبب ایجاد تحرکاتی مثل کم خوابی، پرحرفی و مشکلاتی از این قبیل می شود که علاوه بر این باعث اضطراب شدید، پرخاشگری و عصبانیت می شود.



وی افزود: این موارد گفته شده تنها دلیل منع مصرف قهوه نمی باشد بلکه از آن جا که نوشیدن قهوه خواب دانش آموزان و دانشجویان را مختل می کند و محروم شدن از خواب برای سلول های مغزی زیان بار است مصرف کافئین در زمان امتحان به هیچ وجه توصیه نمی شود.
این کارشناس تغذیه توصیه کرد: دانش آموزان و دانشجویان به جای مصرف قهوه در شب امتحان یک لیوان شیر و عسل استفاده کنند و با خوابی کافی و آرام که در آمادگی مغز و کاهش اضطراب بسیار موثر است به هوشیاری و آمادگی خود کمک نمايند.

ایروانی در پایان خاطر نشان کرد: صبحانه ای کامل و بدون چربی و سرشار از مواد قندی مانند عسل و خرما میل کنند تا در هنگام امتحان دچار مشکلاتی چون عدم تمرکز، اختلال هوشیاری و کاهش میزان دقت نشوند.

بی باک
 
بالا