تشييع باشکوه پيکر آتش نشان فداکار

مجنون الحسین

کاربر فعال
"بازنشسته"
[h=2]تشييع باشکوه پيکر آتش نشان فداکار
[/h]
موسوي- پيکر آتش نشان فداکار تهراني صبح روز گذشته با حضور انبوه مردم، مسئولان و همکاران وي تشييع شد. سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني تهران در گفت وگو با خراسان افزود: پيکر آتش نشان فداکار اميد عباسي از منزل تا ستاد سازمان آتش نشاني بر دوش مردم تهران تشييع و مراسمي با حضور دکتر قاليباف شهردار تهران، مديران شهرداري و اعضاي شوراي شهر در سازمان آتش نشاني برگزار شد. سيد جلال ملکي افزود: در اين مراسم دکتر قاليباف شهردار تهران پيام تسليت خود را قرائت کرد. وي افزود: مراسم با مداحي و اقامه نماز ميت باحضور جمعيت انبوه ادامه يافت ملکي ادامه داد: طي مراسمي با شکوه و حزن انگيز پس از تشييع پيکر آتش نشان فداکار توسط مردم، مراسم تدفين در مقبره شهداي آتش نشاني بهشت زهرا (س) برگزار شد.


شهردار تهران: روحيه شجاعت و ايثارگري در آتش نشاني موج مي زند
شهردار تهران مجموعه آتش نشاني را مجموعه اي دانست که روحيه ايثارگري، خدمت، شجاعت، مردانگي و جوانمردي در آن موج مي زند. به گزارش خبرنگار ايسنا، محمدباقر قاليباف با بيان اينکه همه ما در شهرداري اين افراد را مايه افتخار مي دانيم، گفت: شهيد عباسي از ياد ما نخواهد رفت. وي با بيان اينکه امروز هم چنان بر عهدي که با دوستان و همسنگرانمان بسته بوديم، ايستاده ايم گفت: همه ما متعهد هستيم که راه شهدا را به پيش ببريم. شهردار تهران خطاب به حضار و خانواده شهيد عباسي گفت: بنده به شما عرض مي کنم که ما هم اين مسير را انتخاب کرده ايم و زندگي براي ما جز خدمت به مردم، جامعه اسلامي، دفاع از آرمان هاي انقلاب و ... نيست. قاليباف افزود: اين خدمت يک روز در ميدان جنگ است و روز ديگر نيز در شهر شلوغ و پررفت و آمدي مثل تهران صورت مي گيرد. به گفته فرمانده پيشين نيروي انتظامي، جوانان امروز نشان داده اند که در اين شهر هنوز مرداني حضور دارند که حاضرند براي نجات جان همشهريان خود رشادت کنند. وي با بيان اينکه اميد عباسي را از دست نداده ايم، تصريح کرد: اين شهيد امروز به ۴ نفر زندگي بخشيده است. به گزارش ايسنا، قاليباف با اشاره به فرا رسيدن ماه رجب، اظهار کرد: در آستانه اين ماه با خانواده شهيد عباسي و مردم عهد مي بنديم که اين راه را ادامه دهيم، چرا که اين راه بسته نيست. شهردار تهران در ابتداي سخنانش شهادت آتش نشان فداکار را به خانواده و همکارانش تسليت گفت و پس از اقامه نماز بر پيکر وي، محل را ترک کرد.

براي مردي که از آتش به بهشت رفت
پنج روز، کافي بود تا تاريخ ايران نمادي ديگر از فداکاري و ايثار را در خود ثبت کند، «آتش نشان فداکار» صفتي که اين روزها بيشتر از هر فرد ديگري اذهان را به سمت فرمانده جوان ايستگاه 68 آتش نشاني تهران مي برد. مردي سوار بر کاميوني قرمزرنگ در حالي که دست چپش را بر در نيمه بازخودرو گذاشته، تصوير فردي به نام «اميد» که امروز در تمام ايستگاه هاي آتش نشاني پايتخت ديده مي شود. به گزارش ايسنا، اميد عباسي، آتش نشان 35 ساله در سال 79 به استخدام سازمان آتش نشاني پايتخت درآمد و سابقه فعاليت در ايستگاه هاي 23 مجيديه، 74 کوهسار، 85 جيحون و 68 شهيد باقري را دارد. وي که به مدت ۳ سال فرمانده ايستگاه 68 آتش نشاني بود، ظهر سه شنبه زماني که براي اطفاي حريق در طبقه دهم يک ساختمان مسکوني به اين محل رفت، با دختربچه اي 9 ساله به نام «ريحانه» روبه رو شد که قصد داشت از ترس آتش خود را از طبقه دهم ساختمان به بيرون پرتاب کند که اين آتش نشان با مشاهده اين صحنه به سمت اين دختربچه رفت و پس از قراردادن ماسک اکسيژنش روي صورت ريحانه، وي را براي انتقال به محل امن به همکارش تحويل داد و درحالي که خود مشغول عمليات اطفاي حريق بود، ناگهان بالا رفتن حرارت و دودزدگي سبب مصدوميت شديدش شد. آتش نشانان، اميد را به بيمارستان پيامبران منتقل کردند، اما پس از گذشت کمتر از 24 ساعت از پذيرش وي در اين بيمارستان، تيم پزشکي مرگ مغزي عامل نجات دختربچه 9 ساله از مرگ حتمي را تاييد کرد و پس از آن اقدامات براي اهداي اعضاي بدن وي که خود نيز پيش از آن با ثبت نام و دريافت کارت اهداي عضو آمادگي اش را براي زندگي بخشي به ديگران اعلام کرده بود، آغاز شد. با انتقال «اميدعباسي» به بيمارستان مسيح دانشوري و انجام معاينات و تشکيل کميسيون پزشکي، بدن اين آتش نشان در حوالي ساعت 15 روز پنجشنبه به اتاق عمل منتقل و کبد و دو کليه وي براي اهدا به بيماران نيازمند از بدنش خارج شد.


 
بالا