توجه : این فضا کمی حسسساس است !!!

abshar

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"



فاضل لنکرانی: رئیس جمهوری که از امور فرهنگی شانه خالی کند، در محور امام(ره) نیست



آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی با بیان اینکه "جهان منتظر حضور ما در انتخابات است"، گفت: مشکلات و بی تدبیری برخی مسئولان کشور در تمام دوره ها وجود داشته است اما این دلیلی برای شرکت نکردن ما در انتخابات نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان، این استاد حوزه علمیه قم در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در رشت، با گرامیداشت یاد امام راحل، ویژگی بارز ایشان را انس با قرآن دانست و افزود: امام خمینی(ره) دارای یک نفس وسیع قرآنی بود و یکی از رموز اصلی رشد شخصیت والای ایشان ارتباط عمیق با قرآن بوده است.
وی با بیان اینکه "امام(ره) به خوبی موعظه خداوند را دریافت و به آن عمل کرد"، افزود: این شخصیت بزرگ به برکت قرآن، اهل بیت(ع) و اسلام، نام و منزلت پیدا کرد. ما در هیچیک از سخنان امام (ره) سراغ نداریم که حرفی از قرآن، اهل بیت (ع) و اسلام نباشد. حتی در امور سیاسی نیز سرلوحه سخنان خود را قرآن قرار میدادند.


:53: ایسنا


 

abshar

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"


من در انتخابات ریاست جمهوری به هیچکس نظر ندارم



  • حضرت آیت الله خامنه ای در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) با اشاره به ادعاهای دشمنان اظهارداشتند: یک روز می گویند انتخابات مهندسی شده است یک روز می گویند آزاد نیست. اما باید گفت نه مردم و نه نظام ما را می شناسند

32269_422.jpg



ایشان با اشاره به فرصت تبلیغاتی برابر نامزدهای ریاست جمهوری در رسانه ملی تاکید کردند: در کجای دنیا به نامزدهای گوناگون اجازه داده می شود از رسانه ملی به صورت مساوی استفاده کنند؟

رهبر انقلاب اسلامی ضمن توصیه به نامزدهای ریاست جمهوری تصریح کردند: نامزدهای محترم در برنامه های عمومی زبان به انتقاد باز می کنند اما توجه کنند انتقاد به معنی نظم و نیت به منظور پیمودن راه پرافتخار باشد نه به معنای سیاه نمایی.
رهبرانقلاب تاکید کردند: نامزدها قول بدهند که باعقل،درایت و پشت کار عمل کنند،به مسأله اصلی کشور که اقتصاد است بخوبی بپردازند، از ظرفیت قانون اساسی استفاده کنند، حاشیه سازی نکنند و به دشمنان امتیاز ندهند. قول بدهند حاشیه سازی نمی کنند و دست نزدیکانشان را باز نخواهند گذاشت.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: نامزدها قول بدهند به منافع بیگانگان به بهانه های گوناگون بیش از منافع ملت ایران اهمیت نخواهند داد. بعضی با این تحلیل غلط که به دشمنان امتیاز بدهیم تا عصبانیت آن را نسبت به خودمان کم کنیم عملا منافع آنها را بر منافع ملت ترجیح میدهند.
رهبرانقلاب اسلامی یادآور شدند: آن کسانی که امروز با مردم حرف میزنند آنچه را که توانایی آن را دارند و مردم به آن نیاز دارند قول بدهند با عقل و درایت، از ظرفیتهایی قانون اساسی استفاده کنند.

ایشان افزودند: اگر ملت مقتدر باشد، توانا باشد، نیاز خود را کم کند، مشکلات خود را برطرف کند که امروز مسأله اقتصاد مسألهی اصلی است، بتواند اقتصاد خود را روبراه کند، دشمن در مقابلهی ملت ایران بیدفاع خواهد ماند.
رهبر انقلاب خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری فرمودند: نصیحت می کنم انتقاد به معنای سیاه نمایی نباشد. انتقاد به معنای انکار کارهای برجسته ای که در دولت فعلی و دولت های قبل انجام شده است نیست. هیچکس احتیاج ندارد وقتی سر کار می آید از صفر شروع کند.
ایشان افزودند: نامزدها وعده های نشدنی ندهند. جوری حرف بزنید که اگر در خرداد سال آینده نوار امروزتان را پخش کردند شرمنده نشوید. جوری وعده بدهید که اگر از شما پیگیری کردند نگویید عده ای نگذاشتند و نشد!

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به وظایف و اختیارات رئیس جمهور تاکید کردند: تنها محدودیتی که برای رئیس جمهور وجود دارد قانون است. در حقیقت قانون هدایت کننده است نه محدود کننده.حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر اینکه«من به هیچکس نظر ندارم» افزودند: از این ساعت رسانه های خارجی می گویند نظر من به زید و عمر و خالد است.

 

abshar

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"


n00179434-b.jpg





امام خمینی (ره) :

« وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخابات چه انتخاب رئیس جمهور و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه انتخاب خبرگان برای تعیین شورای رهبری یا رهبر در صحنه باشند »همه مسوول سرنوشت کشور و اسلام می باشند چه در نسل حاضر و چه در نسلهای آینده .روز سرنوشت سازی است می خواهید زمام کشور را به یک کسی بدهید که موثر در مقدرات کشور شما باشد سهل انگاری نکنید و به پای صندوقها بروید.« باید ملت شریف بدانند که انحراف از این امر مهم اسلامی خیانت به اسلام و کشور است و موجب مسئولیت عظیم امت »



1223100729khomeini_97239.jpg






 

abshar

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
[h=1]

[/h][h=1]هاشمی رفسنجانی : اول به ناطق پیشنهاد دادیم کاندیدا شود ، نپذیرفت به روحانی پیشنهاد دادیم[/h]

پس از سید محمد خاتمی، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی نیز از نامزدی حسن روحانی در انتخابات ر یاست جمهوری یازدهم حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع جوانان فعال سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا و اعضای ستادهای انتخاباتی خود، اظهار داشت: همان ابتدا در مجمع تشخیص بحثمان این بود که آقای ناطق نوری نامزد شوند اما ایشان گفت نمیآیم. سپس به آقای روحانی پیشنهاد دادیم که نامزد شود و او گفت اگر شرایط خوب باشد و از من حمایت کنید می​آیم.
به گفته هاشمی، روحانی برای ثبت نام در انتخابات از او نظرخواهی می کند و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به او توصیه می کند که قبل از ثبت نام با رهبر معظم انقلاب مشورت کند. توصیه ای که روحانی به آن عمل می کند.
وی با اشاره به رخدادهایی در شورای نگهبان که منجر به رد صلاحیتش شده بود، ادامه داد: پس از آن هم آقای ناطق و هم بنده در نظر داشتیم که از آقای روحانی حمایت کنیم.
هاشمی رفسنجانی با تشکر از محمدرضا عارف به دلیل انصرافش از نامزدی در این انتخابات، اقدام وی را «جوانمردی» خواند که به وعده خود عمل کرده و به درخواست خاتمی لبیک گفته است.
وی در این دیدار رسما از نامزدی حسن روحانی حمایت کرد.
 

abshar

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
[h=1]

قائم مقام رئیس ستاد انتخاباتی ولایتی: ولایتی تا پایان رقابتها در عرصه رقابت میماند
[/h]

سیاست > انتخابات - ایلنا نوشت:


قائم مقام رئیس ستاد انتخاباتی ولایتی گفت: ولایتی برای حضور پرشور مردم در انتخابات و با احترام به حمایت اعضای جامعه مدرسین و سایر روحانیون معزز و بر اساس تعهدی که به مردم داده است در عرصه رقابت خواهد ماند.
در خصوص برخی اخبار شنیده شده مبنی بر احتمال کناره گیری ولایتی از عرصه انتخابات گفت: آقای ولایتی هم اکنون در سفر استانی در زاهدان هستند و در این سفر نیز اعلام کردند که تا آخر در عرصه انتخابات باقی خواهند ماند.

 

abshar

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
صداقت گفتاری و رفتاری آقای رضایی بر هیچ کس پوشیده نیست. ایشان تجربه موفقیتآمیز در دوران دفاع مقدس داشته و با فرهیختگان و نخبگان امروز تعامل سازندهای دارند. تعهد ایشان به خط امام و رهبری و شهدا و همچنین برنامههایشان، موجب شد که ایشان را برای ریاست جمهوری اصلح بدانیم.


262812_310.jpg
دختر زهرا مصطفوی از کاندیداتوری محسن رضایی در انتخابات پیش روی حمایت کرد.

به گزارش «تابناک» لیلی بروجردی در گفتوگو با ایسنا، با تأکید بر این که باید به کاندیدایی با برنامه و اقتصاددان رأی دهیم، گفت: با توجه به سیره عملی و نظری حضرت امام(ره)، همه گرایشهای سیاسی تحت حمایت ایشان رشد و نمو پیدا کرده است.

وی افزود: بیت حضرت امام (ره) نه تنها در این دوره از انتخابات، بلکه در ادوار گذشته همچون آحاد ملت ایران نسبت به نامزدهای گوناگون نظر داشته است.

نوه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: بر این اساس، بنده به همراه خانوادهام با توجه به شناختی که از دکتر محسن رضایی داریم، ایشان را از هر جهت اصلح میدانیم.

بروجردی با بیان اینکه برنامههای کلان آقای دکتر محسن رضایی در حوزههای گوناگون، به ویژه اقتصادی را تعقیب کردهایم، گفت: صداقت گفتاری و رفتاری آقای رضایی بر هیچ کس پوشیده نیست، ایشان تجربه موفقیتآمیز در دوران دفاع مقدس داشته و با فرهیختگان و نخبگان امروز تعامل سازندهای دارند. تعهد ایشان به خط امام و رهبری و شهدا و همچنین برنامههایشان، موجب شد که وی را برای ریاست جمهوری اصلح بدانیم.

به گفته وی، هدف در این رابطه خدمت به مردم و خلق حماسه پرشور در 24 خرداد است



 

abshar

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
چهار روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری، احمدینژاد بار دیگر به میان اخبار مهم روزنامهها آمده است؛ از آخرین گامهای هستهای وی تا سخنانش در مورد نقش مردم در سیاست.


262431_795.jpg
چهار روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری، احمدینژاد بار دیگر به میان اخبار مهم روزنامهها آمده است؛ از آخرین گامهای هستهای وی تا سخنانش در مورد نقش مردم در سیاست.

اقلیت به آسانی فریب میخورند و دچار وسوسههای شیطانی میشوند

بیشتر روزنامههای امروز، سخنان دیروز احمدینژاد در مورد نقش مردم در سیاست را مورد توجه قرار دادهاند. خورشید، روزنامه نزدیک به دولت در این باره نوشته است: رئیسجمهور با بیان اینکه «سیاست نباید محدود به یک گروه اقلیت شود»، اظهار کرد: اقلیت بهراحتی فریب میخورند و دچار وسوسههای شیطانی میشوند.

محمود احمدینژاد در سخنرانی خود در مجتمع پتروشیمی شازند با اشاره به اینکه «سعادت انسان در یک جامعه مرفه، سالم و عالم با معرفت تأمین میشود» گفت: برای رسیدن به پیشرفت نیاز به عزم و حضور همگانی داریم. در دهههای اخیر دو تجربه تلخ در برابر بشریت قرار گرفت که هر دوی آنها درواقع حاکمیت اقلیت بر اکثریت بود. وی در ادامه افزود: پیشرفت زمانی محقق میشود که همه مردم، صحنه را متعلق به خود بدانند و با احساس عزت در ساختن کشور حضور یابند و نسبت به محیط احساس مالکیت کنند. احمدینژاد در ادامه با اشاره به اینکه «مارکسیستها مردم را کنار گذاشتند و یک حزب به نام دولت بر همه شئون مردم حاکم شد»، تصریح کرد: سرمایهدار همان منطق را دارد که چند هزار سرمایهدار کلان بر همه شئون فرهنگ، سیاست و اقتصاد حاکم باشد و مردم کارگر آنها محسوب شوند.

رئیسجمهور در بخش دیگر سخنان خود افزود: تحقق سعادت بشر جز با مشارکت همگانی محال است. نقطه آغاز سعادت بشر، استقرار عدالت است و عدالت نیازمند قیام عمومی است. همه باید مشارکت کنند تا عدالت مستقر شود. خدا پیامبران، کتاب و میزان را فرستاده تا مردم قیام به عدالت کنند و هنر حکومت این است که راه را باز و از مردم پشتیبانی کند. وی در ادامه افزود: مطالبات 76 میلیون جمعیت ایران و 7 میلیارد مردم جهان مطالبات مشترک فطری است. ذات شیطان تفرقه است و اگر 76 میلیون جمعیت بر یک امر توافق کردند، آن امر آسمانی است.

روزنامه بهار نیز سخنان مشابهی را از محمد خوشچهره، با این مضمون نقل کرده است: «تماميت خواهي كشور را گرفتار ميكند». نماینده مجلس هفتم به بهار گفته است: از زمانی که در مجلس هفتم عدهای از نمایندههای اصولگرا از فراکسیون اصولگرای مجلس انشعاب کردند، دو واژه اصولگرای منتقد و اصولگرای مستقل وارد ادبیات سیاسی ایران شد.
محمد خوشچهره در کنار عماد افروغ از بنیانگذاران این فراکسیون جدید در مجلس و خط فکری جدید در بدنه اصولگرایی بودند. اصولگرایان منتقد، معتقدند انتقاد در تعارض با اصولگرایی نیست. اصولگرایان منتقد، نسبت به شرایط هشت ساله کشور انتقاد دارند و برای آینده کشور بیمناک هستند. محمد خوشچهره به بهار میگوید: «تا زمانی که تعریف مشخصی برای اصولگرایی نداشته باشیم، ناچاریم شاهد زاویه گرفتن افرادی باشیم که خود را اصولگرا مینامند. یکی از مصداقهای زاویه گرفتن اصولگرایان با هم، اتفاقات مناظره سیاسی اخیر بود». خوشچهره کلید قفل مشکلات امروز کشور را اعتدال میداند.

متأسفانه در ایران هر جریانی که به قدرت میرسد، به سمت نوعی تمامیتخواهی میرود. این تمامیتخواهی است که کشور را دستبهگریبان مشکلات و معضلات میکند، نه حاکمیت یکپارچه. تجربه نشان داده اکثر افرادی که به قدرت میرسند، کشور را جناحی، باندی و محفلی اداره میکنند، نه حتی جناحی و حزبی. به همین دلیل منافع شخصی و محفلی را به منافع ملی ارجح میدانند و کمتر مسائل ملی را در نظر میگیرند. امیدوارم عقلای هر دو جناح سیاسی عمده کشور به سمت نوعی مدیریت معتدل و عقلانی بروند. اعتدال بهترین دوای درد کشور است. با توجه به شدت مشکلات، دیگر فرصتی برای درندهخویی سیاسی نداریم.

 

مفردمذکرغائب

کاربر فعال
"بازنشسته"


قائم مقام رئیس ستاد انتخاباتی ولایتی: ولایتی تا پایان رقابتها در عرصه رقابت میماند



سیاست > انتخابات - ایلنا نوشت:


قائم مقام رئیس ستاد انتخاباتی ولایتی گفت: ولایتی برای حضور پرشور مردم در انتخابات و با احترام به حمایت اعضای جامعه مدرسین و سایر روحانیون معزز و بر اساس تعهدی که به مردم داده است در عرصه رقابت خواهد ماند.
در خصوص برخی اخبار شنیده شده مبنی بر احتمال کناره گیری ولایتی از عرصه انتخابات گفت: آقای ولایتی هم اکنون در سفر استانی در زاهدان هستند و در این سفر نیز اعلام کردند که تا آخر در عرصه انتخابات باقی خواهند ماند.

جامعه مدرسین حمایت از ولایتی را تکذیب کردند اما همچنان جناب دکتر ولایتی اصرار دارند که جامعه مدرسین از من حمایت کردند !!! عجب ....
 

abshar

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
[h=3]
[/h][h=3]پیام به مناسبت حضور حماسی مردم در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم[/h]
متن كامل پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ملت عزیز ایران!
صحنه حماسی و پُرشور انتخابات در روز جمعهی ۲۴ خرداد، آزمون خیرهكنندهی دیگری بود كه چهرهی مصمم و پر امید ایران اسلامی را در معرض نگاه دوستان و دشمنان نهاد. رشد فزایندهی سیاسی و پای فشردن بر مردمسالاری دینی صادقانه، حقیقت تابناكی است كه با حضور متراكم شما در پای صندوقهای رأی، یك بار دیگر در عمل به اثبات رسید و باطل السحر بافتهها و گزافههای دشمنان و حسودان و طمع ورزان شد.
حماسهی حضور شما پیوند مستحكم ایران و ایرانی را با نظام اسلامی به رخ همهی بدخواهانی كشید كه با صد ترفند سیاسی و اقتصادی و امنیتی در پی گسستن یا سست كردن این اعتماد و پیوند مقدساند.
ایرانیِ مومن و غیور در انتخابات دیروز، ظرفیت عظیم خود را در مواجههی متین و خردمندانه با جنگ روانی بازیگران سلطه و استكبار، با زیبایی و چیرهدستی هرچه تمامتر به تصویر كشید و كشور خود و منافع ملی خود و آینده پُرتلاش و امیدوارانه خود را بیمه كرد.
پیروز حقیقی انتخابات دیروز ملت بزرگ ایران است كه به حول و قوه الهی توانست گامی استوار بردارد و گوهر نفوذناپذیر و چهرهی پُرنشاط و مصمم و دل سرشار از امید و ایمان خود را به نمایش بگذارد.
اینجانب با خشوع و خاكساری در برابر لطف و رحمت خداوند حكیم و علیم، جبههی سپاس بر زمین میسایم و خود و شما را به ذكر و شكر و قدرشناسی این نعمت بزرگ فرا میخوانم و با سلام و عرض اخلاص به حضرت ولی الله الاعظم روحیفداه و تبریك به ملت عزیز و به رئیسجمهور منتخب جناب حجتالاسلام آقای حاج شیخ حسن روحانی نكاتی را به ایشان و همه آحاد ملت عرض میكنم:

۱- اكنون كه حماسهی سیاسی و نقطه اوج آن در جمعهی بیست و چهارم خرداد با پیروزی ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی به سرانجام رسیده است، هیجان و التهاب روزها و هفتههای رقابت، باید جای خود را به همكاری و رفاقت داده و طرفداران نامزدهای رقیب در آزمون بردباری و متانت و دانایی نیز جایگاه شایستهی خود را به دست آورند. هیچ احساسی، چه شادمانی و چه ناشادمانی، نباید كسی را به رفتار و گفتاری دور از شأنِ خردمندی و فرزانگی وادار كند. نگذارید بدخواهان، احساسات مردم را ابزار خواستههای پلید خویش كنند. وحدت ملی و رفق و مدارا پشتوانه ی امنیت كشور و خنثیكنندهی ترفندهای دشمنان است.

۲- رئیسجمهور منتخب، رئیسجمهور همهی ملت است. همه باید برای دست یافتن به آرمانهای بزرگی كه رئیسجمهور و همكاران وی در دولت، متعهد و مسئول تحقق آنند، به آنان كمك و با آنان همكاری صمیمانه كنند.

۳- اكنون پس از هفتهها گفتن و شنودن، نوبت كار و اقدام است. رئیسجمهور منتخب، تا روز پذیرش رسمی مسئولیت، دارای فرصت ارزشمندی است كه شایسته است بیشترین بهره از آن برده شود و كارهائی كه شروع مسئولیت خطیر ریاست جمهوری، بدان نیازمند است، بی درنگ آغاز گردد.

۴- تحقق حماسهی انتخابات، بدون شركت و رقابت و تلاش دیگر نامزدهای ریاست جمهوری امكانپذیر نبود. لازم میدانم از همه شخصیتهای محترمی كه پای در این میدان نهاده و با تلاش خستگیناپذیر خود، صحنهی مسابقه ئی شورانگیز را آفریدند، صمیمانه تشكر كنم و آنان را باز هم به نقشآفرینی در عرصههای گوناگون انقلاب و نظام اسلامی فرا بخوانم.

۵. و نیز لازم میدانم از همهی آحاد ملت كه این بار نیز حادثهای ماندگار خلق كردند، بویژه از حضرات مراجع معظّم و علمای اعلام و نخبگان دانشگاهی و سیاسی و فرهنگی كه در ترغیب به مشاركت، نقشهای ارزنده ایفا كردند، و نیز از دستاندركاران برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا بویژه وزارت كشور و شورای محترم نگهبان كه زحمات طاقتفرسای این هفتههای پُركار را صبورانه تحمل كردند و با امانت كامل، این بار سنگین را به سرمنزل رساندند، و نیز از مأموران پُرتلاشی كه امنیت این پدیدهی حساس را در كشوری با این وسعت، تا اقصینقاط آن تضمین كردند و همچنین از همهی دستگاههای همكار آنان، صمیمانه تشكر كنم و اجر وافر الهی را برای آنان مسألت نمایم.

۶. لازم میدانم به شكل ویژه از رسانهی ملی و دستاندركاران محترم آن كه شور انتخابات را رهین تلاش هنرمندانه و مبتكرانهی خود ساختند و راوی صادق و صریح گرایشها و اندیشهها و هدفهای نامزدان ریاست جمهوری شدند و چگونگی دست بدست شدن قدرت در نظام جمهوری اسلامی را به شكل آشكار در برابر چشم جهانیان گذاشتند، تشكری بسزا و بلیغ كرده، اجر و توفیق آنان را از خداوند مسألت نمایم.

در پایان بار دیگر با خشوع و ابتهال، نعمتهای بزرگ الهی را سپاس گفته و با تكریم یاد امام بزرگوار و شهیدان و ایثارگران عالی مقام، آیندهئی هرچه بهتر را برای این كشور و این ملت آرزو و مسألت میكنم.
والسّلام علیكم و رحمه الله
سیّدعلی خامنهای
۲۵ خرداد ماه ۱۳۹۲
 
بالا