ارزان ترين و گران ترين قيمت هر متر خانه در تهران

مجنون الحسین

کاربر فعال
"بازنشسته"
[h=2]ارزان ترين و گران ترين قيمت هر متر خانه در تهران[/h]
تاریخ خبر : جمعه 1392.02.20 - 08:26

ارزان ترين و گران ترين قيمت هر متر خانه در تهران


ايسنا/ ارزان ترين قيمت هر متر آپارتمان با عمر کمتر از 12 سال در پايين ترين نقطه شهر، متري دو ميليون و 300 هزار تومان و گران ترين قيمت در بالاترين نقطه شهر بيش از متري 11 ميليون تومان است.
"قيمت خانه در اين محل متري چند؟" اين بيشترين سوالي است که مشاوران املاک مناطق مختلف تهران هر روز پاسخگو هستند و در ماه هاي اخير نيز با افزايش روز افزون قيمت ها ميگويند "قيمت هر متر اين واحد امروز اين مبلغ است و معلوم نيست فردا چه شود؛ اگر خريدار هستيد، امروز بخريد".
بررسي متوسط قيمت هر متر خانه در نقاط مختلف شهر به گونه اي است که هر روز قيمتها به روز ميشوند و با توجه به نوسان نرخ هايي که از سوي مالکان در مناطق مختلف عنوان ميشود، نميتوان قيمت واحدي براي هر محله را درنظر گرفت.
با گذشت بيش از شش ماه از افزايش قيمت مسکن در کشور و به ويژه شهر تهران، شاهد رکود نسبي در خريد و فروش مسکن هستيم و بازار اجاره به دليل ناگزيري مستاجران از جابه جايي وارد اين رکود نشده و با نزديک شدن به فصل نقل و انتقالات، احتمالا بازار اين بخش رونق خواهد گرفت.در اين گزارش آپارتمانهاي 50 متري با عمر تا 12 سال ساخت در نقاط مختلف شهر بررسي شده است؛ بر اين اساس متوسط قيمت يک واحد مسکوني در مرکز شهر و خيابان انقلاب تهران متري 3 ميليون و 200 هزار تومان است که در مقايسه با زمستان گذشته با اندکي افزايش مواجه است. همچنين متوسط قيمت هر متر آپارتمان در محله اميرآباد تهران نيز از متري چهار ميليون و 500 تا چهار ميليون و 800 هزار تومان است.
درحالي که برخي بنگاهداران به ادامه وضعيت بازار زمستان مسکن در فصل بهار معتقدند، متوسط قيمت هر متر آپارتمان در محدوده گيشا از شش تا شش ميليون و 500 هزار تومان فروخته ميشود. متوسط قيمت هر متر واحد مسکوني در محدوده شهران چهار تا چهار ميليون و 500 هزار تومان و در محدوده پونک چهار ميليون و 800 تا پنج ميليون و 200 هزار تومان است.
در محدوده غرب تهران نيز متوسط هر واحد مسکوني در خيابان جنت آباد از متوسط متري چهار ميليون و 600 تا پنج ميليون تومان است. در محدوده شهرک غرب متوسط هر متر آپارتمان پنج ميليون و 800 تا شش ميليون و 200 هزار تومان معامله ميشود.
متوسط قيمت هر متر واحد مسکوني در نياوران و فرمانيه نيز از متري پنج ميليون 800 تا هفت ميليون تومان، محدوده ظفر از متري چهار ميليون و 800 تا شش ميليون تومان و محدوده خيابان دولت از پنج تا شش ميليون تومان خريد و فروش ميشود.
متوسط قيمت هر متر واحد مسکوني در محدوده رسالت از متري چهار ميليون و 500 تا پنج ميليون و 200 هزار تومان، در محدوده گلبرگ از متري سه ميليون و 800 تا چهار ميليون و 300 هزار تومان و در محدوده نارمک از متوسط متري چهار تا چهار ميليون 800 هزار تومان فروخته ميشود.
بر اساس اين بررسي متوسط قيمت فروش هر متر آپارتمان در محدوده ميدان امام حسين تهران دو ميليون و 300 تا دو ميليون و 800 هزار تومان است.
در محدوده منطقه 12 تهران ميدان شهدا متوسط فروش هر متر آپارتمان از سه تا سه ميليون و 500 هزار تومان معامله ميشود. خيابان پيروزي نيز از متري سه ميليون و 500 تا چهار ميليون و 800 هزار تومان خريد و فروش ميشود.
قيمت عنوان شده براي هر متر آپارتمان در محدوده پيچ شميران از متوسط متري سه ميليون تا سه ميليون 800 هزار تومان است. همچنين قيمت هاي مورد معامله در محدوده خيابان گرگان بيش از متري سه ميليون تومان است.
در حوالي خيابان نواب از متري دو ميليون و 500 تا دو ميليون و 700 هزار تومان، در محدوده جيحون و آزادي از متري دو ميليون و 300 تا دو ميليون و 800 هزار تومان، محدوده مرتضوي، خوش و قصرالدشت نيز متوسط متري دو ميليون و 800 تا سه ميليون و 200 هزار تومان در نظر گرفته شده است.
محدوده اميريه نيز به طور متوسط از متري دو ميليون و 400 تا دو ميليون و 800 هزار تومان و خيابان کميل از متري دو ميليون و 400 تا سه ميليون تومان معامله ميشود.
قيمت هر متر آپارتمان زير 12 سال ساخت در محدوده خيابان مولوي نيز دو ميليون و 400 هزار تومان تا دو ميليون و 800 هزار تومان است.
اين درحاليست که در مناطق شمالي شهر از جمله اختياريه هر متر آپارتمان شش ميليون و 500 هزار تومان تا هفت ميليون و 500 هزار تومان معامله ميشود. آپارتمانهاي خيابان زعفرانيه نيز متري 9 ميليون و 500 هزار تومان تا 11 ميليون و 100 هزار تومان فروخته ميشود.
البته قيمتگذاري هر واحد مسکوني در هر محله بسته به دسترسي به خيابانهاي اصلي، کوچه و نوع ساختمان، سال ساخت و عواملي از اين دست بستگي دارد که ممکن است در هر محدوده با اندکي تفاوت قيمت در خريد و فروش مواجه شويم.
قيمتهاي فعلي در مقايسه با قيمتهاي زمستان سال گذشته تغيير چنداني ندارد و تنها با رکود نسبي آن هم بسته به شرايط فعلي از جمله سال جديد، نزديکي به فصل امتحانات و در پيش رو بودن انتخابات رياست جمهوري همگي دست به دست هم داده تا اين بازار با کمي سکوت مواجه شود و برخي کارشناسان معتقدند با شروع فصل تابستان و آغاز نقل و انتقالات، بازار مسکن کمي رونق ميگيرد.
به گفته اغلب مشاوران املاک، واحد مسکوني براي خريد و فروش زياد است اما مشتري کم شده و رکود در معاملات مسکن بيش از افزايش قيمت ها خود را نشان ميدهد.
 
بالا