ساخت ای دی یاهــو روش جدید فوق العاده اسان

KhanOm gOl

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"
متن از خودم نیست ولی خب نقل قوله و تست کردم و جواب داد :

امروز داشتم یه یاهو آی دی میساختم که دیدم توی فرم ثبت نام یاهو، شماره موبایل اجباری شده، دنبال کشور ایران و پیش شماره ‎+98 گشتم ولی پیدا نکردم!
فکر کردم که شاید چندان مهم نباشه، روی آمریکا گذاشتم و شماره چند شرکت آمریکایی رو الکی وارد کردم ولی بازهم دیدم سخت گیری خیلی زیاده و راه نمیده.
آخرش کشور افغانستان رو انتخاب کردم و شماره موبایل ایرانی رو وارد کردم و قبول کرد.
فکر کردم که همه چیز تمومه و مشکلی نیست، اما با صفحه ای مواجه شدم که نوشته شده بود اینجا را کلیک کنید تا کد تائید به موبایل شما اس ام اس بشه! و این نقطه بن بست بود!!!
به نظر میرسید هیچ راهی نیست، گوگل کردم و دیدم که بله ظاهراً به دلیل شدت گرفتن تحریم ها، یاهو این سرویس رو برای ایرانی ها بسته. (+ ، +) البته قبلاً هم یه مدت بسته بود ولی میشد با انتخاب دیگر کشورها ثبت نام کرد اما اینبار طوری بسته که هیچ راه معمولی وجود نداشت.
بیشتر که جستجو کردم همه جا گفته شده بود که هیچ راه حلی وجود نداره و این بن بست مطلق است چون کد فعال ساز باید به شماره موبایل ارسال بشه که خب متاسفانه ایران هم جزو لیست نبود! پیشنهاد هایی هم شده بود که یک سیم کارت کشورهای همسایه خریداری کنید و یا کلاً به سمت جی میل مهاجرت کنید!
سعی کردم این مسئله رو دور بزنم گرچه خیلی امیدوار نبودم ولی دیدم که با پست کردن کد ایران به صفحه نهایی، همه چیز داره کار میکنه و وقتی متعجب شدم که با زدن کلید ارسال اس ام اس، بلافاصله اس ام اس رو از یاهو روی گوشیم دریافت کردم!
بله! یاهو فقط اسم رو از لیست پاک کرده بود ولی کد نویسی اون تغییری نکرده بود و این یک باگ مهلک در یاهو بود!

این شد که تصمیم گرفتم یک افزونه بنویسم که همه به سادگی بتونن نام ایران را در لیست داشته باشند و در یاهو با شماره موبایلشون در ایران ثبت نام کنند.
yahoo_iran_signup2.png
این افزونه رو تقدیم به همه ایرانیان عزیز میکنم.
از اینجا دانلود و نصب کنید:

نصب
شاید لازم به توضیح باشه که برای نصب اون، ابتدا باید افزونه Greasemonkey رو روی مرورگرتون که بهتره فایرفاکس باشه نصب کنید و سپس به این [لینک] برید و install رو بزنید. (همونجا هم میتونید امتیاز بدید)



منـــبع : ویوا
 
بالا