احادیث مربوط حضرت داوود(ع)

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
محمّد بن يعقوب عن محمّد بن يحيى عن أحمد بن محمّد عن محمّد بن سنان عن مفضّل عن أبي جعفر عليه السلام قال‏: أوحى اللَّه إلى داود: ما اعتصم بي أحد من عبادي دون أحد من خلقي عرفت ذلك من نيّته ثمّ تكيده السماوات و الأرض و من فيهنّ إلّا جعلت له المخرج ممّا بينهنّ، و من اعتصم أحد من عبادي بأحد من خلقي عرفت ذلك من نيّته إلّا قطعت له أسباب السماوات من يديه، و أسخت الأرض من تحته، و لم أبال بأيّ واد هلك.


محمد بن يعقوب از محمد بن يحيى از احمد بن محمد از محمد بن سنان از مفضل از ابو جعفر عليه السلام نقل كرده كه حضرت فرمود: خداوند به داود عليه السلام وحى كرد: اگر يكى از بندگانم فقط به من متوسل بشود نه به شخص ديگرى از مخلوقاتم و من اين تمسك را از نيتش بشناسم، اگر آسمانها و زمين هم عليه‏ او مكر و كيد كنند، من براى او راه فرار از مكر آنها را قرار مى‏دهم. و هر كس از بندگانم متوسل به يكى از مخلوقاتم باشد و من از نيتش اين را بشناسم، همه اسباب آسمانها و زمين را برايش قطع مى‏كنم و براى من مهم نيست كه او در كجا به هلاكت مى‏رسد.

کلیات حدیث قدسی

 

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
و عن عليّ بن إبراهيم عن أبيه عن القاسم عن المنقريّ عن حفص بن غياث عن أبي عبد اللَّه عليه السلام قال‏: أوحى اللَّه تعالى إلى داود عليه السلام: لا تجعل بيني و بينك عالما مفتونا بالدنيا فيصدّك عن طريق محبّتي، فإنّ اؤلئك قطّاع طريق عبادي المؤمنين، إنّ أدنى ما أنا صانع بهم أن أنزع حلاوة مناجاتي من قلوبهم.

- و رواه ابن بابويه في العلل عن محمّد بن الحسن بن الوليد عن الصفّار عن عليّ بن محمّد القاشانيّ عن القاسم بن محمّد الاصفهانيّ عن سليمان بن داود المنقريّ عن حفص بن غياث‏ مثله.


و از على بن ابراهيم از پدرش از القاسم از منقرى از حفص بن غياث از ابو عبد اللَّه عليه السلام نقل كرده كه حضرت فرمود: خداوند به داود عليه السلام وحى كرد: ميان من و خودت عالمى را كه شيفته دنيا است، قرار مده. تا تو را از طريق محبت من باز دارد. زيرا اينها راهزنان راه بندگان من هستند. كوچكترين كارى كه من با اين قبيل علماء مى‏كنم اين است كه لذت مناجات خودم را از دل آنها بيرون مى‏كنم.

ابن بابويه، اين حديث را در كتاب علل از محمد بن حسن بن وليد از صفار از على بن محمد قاشانى از قاسم بن محمد اصفهانى از سليمان بن داود منقرى از حفص بن غياث، به همان مضمون نقل كرده است.

کلیات حدیث قدسی


 
بالا