چطور عکس بگیریم

افسانه

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"
ژست مناسب در عکاسی
بسیاری از عکاسان حرفه ای تابستان را بهترین فصل برای عکاسی از افراد می دانند. و همینطور در این فصل بسیاری از عکاسان ترجیح می دهند در طبیعت عکاسی کنند و مردم هم دوست دارند عکس های زیبایی از خود در طبیعت داشته باشند. ولی گذشته از فصلی که در آن عکاسی می کنید به عنوان عکاس پورتره متوجه شدم یک چیز بین همه افراد مشترک است. آنها می خواهند در عکس فوق العاده تر از حالت عادی به نظر برسند.

عکاسی از افراد ترکیبی بحرانی از عوامل مختلف از جمله: نور پردازی در فضای بسته و در فضای آزاد، مکان یابی خلاق، برجسته سازی سوژه، ثبت احساسات و شخصیت فرد و آخرین و یکی از مهمترین آنها ژست گرفتن تشکیل شده است. که رعایت تک تک آنها در خلق تصویری زیبا حیاتی است.

ژست گرفتن چیزی جز زبان بدن نیست: انگشتی که جایی را نشان می دهد، شانه های افتاده، سر پایین و… هر کدام می تواند بیانگر حالت ها و خصوصیات شخصیتی فرد باشد. اصولا ژست گرفتن سوژه را عکاس می بیند و کنترل می کند و باید به سوژه خود بیاموزد چگونه احساسات خود را در تصویر به نمایش بگذارد حتی به این شیوه می توان از فرد شخصیتی متفاوت به نمایش گذاشت.

کمی بیشتر دقت کنید: فردی با اعتماد به نفس بالا با شانه های خمیده و سر پایین نمی ایستد. آنها راست می ایستند و چهره ای دارند که که گویی نسبت به زندگی شور و هیجان زیادی دارند. فردی که ساکت و گوشه گیر است نمی تواند به راحتی در وسط خیابان برقصد ولی کسی که پر انرژی و پر حرارت است هنگامی که صدای موسیقی را می شنود نا خودآگاه از جایش بلند می شود و شروع به حرکت می کند.

درباره آناتومی بدن فکر کنید: هر قسمت از بدن هر کسی حرف های زیادی برای درباره شخصیت او بیان می کند به خصوص اگر هر کدام از آنها در موقعیت درست قرار گرفته باشد. شما به عنوان عکاس چهره باید بتوانید هر عضو بدن را در جای مناسب قرار دهید و دانش خود را درباره زبان بدن تقویت کنید.



در اینجا بعضی از اصول کلی برای ژست گرفتن را بیان می کنیم. آنها را مطالعه کنید و با استفاده از ترکیبی از آنها عکس های مختلف بگیرید و تاثیر این حرکت ها را در عکس های خود ببینید. به تدریج متوجه می شوید عکس هایی گرفته اید که با شما سخن می گویند.

دست ها

انگشتان دختران باید بلند و زیبا باشد بنابراین به گونه ای عکس بگیرید که در آن انگشت ها باز باشد و کشیده دیده شوند.

دست های پسران و آقایان بهتر است نیمه بسته باشد گویی سنگی در دست دارند.

پا ها

اگر ران ها از یکدیگر فاصله داشته باشند نمایانگر قدرت هستند.

به پاها زاویه های متفاوت بدهید یا یکی از آنها را در بلندی (مثل پله یا صندلی و…) قرار دهید در این صورت مقیاس بهتری از عمق خواهید داشت.
download.php
 
بالا