نتیجه طرح گفتوگوی تمدنها، محور شرارت خواندن ایران بود

فاطمة الزهرا

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
سخنرانی دکتر حسن عباسی در همایش پایداری و مقاومت حزب الله در تالار ادب اصفهان

نتیجه طرح گفتوگوی تمدنها، محور شرارت خواندن ایران بود


13920306165104852588373.jpg


حسن عباسی شامگاه دوشنبه در همایش پایداری و مقاومت حزب الله که در تالار ادب اصفهان برگزار شده بود، با بیان اینکه در جریان جنگ 33 روزه لبنان با رژیم صهیونیستی، دو هزار و 400 فروند راکت 333 میلی متری فجر از لبنان به سمت شهر های مهم اسرائیل مانند حیفا شلیک شد، اظهار کرد: این راکت ها تا عمق 70 کیلومتری که برابر با یک سوم عمق خاک این رژیم است، اصابت می کرد.
وی با اشاره به اینکه همین راکت ها در سال گذشته در جریان جنگ 8 روزه غزه با رژیم غاصب سبب شکافت پروژه گنبد آهنی اسرائیل شد، افزود: پیش از آن خالد مشعل تا توانست خود را به رجب طیب اردوغان و محمد مرسی نزدیک کرد به حدی که سران رژیم صهیونیستی گمان می کردند که فلسطین دیگر به ایران متکی نخواهد بود.
این تحلیلگر سیاسی با تأکید بر اینکه ملت ایران حساب فلسطین را از خالد مشعل جدا می داند تصریح کرد: در هنگام بروز عجز دیگر دولت های عربی در حمایت از غزه در جنگ 8 روزه سبب شد تا ایران توان انقلاب اسلامی را ارائه کند و به همین دلیل ایران پس از جنگ 8 روزه به صراحت اعلام کرد که از غزه حمایت نظامی کرده است تا این مطلب را به دنیا و به ویژه مردم غزه بفهماند.

 

فاطمة الزهرا

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
نتیجه طرح گفتوگوی تمدنها، محور شرارت خواندن ایران بود

وی با بیان اینکه ما از حادثه 11 سپتامبر تاکنون شاهد 7 جنگ سهمگین در منطقه بوده ایم، تأکید کرد: دو جنگ بزرگ ایالات متحده با عراق و افغانستان و پنج جنگ یمن با شیعیان الحوثی، 33 روزه حزب الله، 22 روزه غزه، 8 روزه غزه در سال گذشته و جنگ داخلی سوریه که تا کنون 180 هزار کشته از از مردم بی دفاع سوریه را در بر داشته است.
عباسی یاد آور شد: زمانی که جمهوری اسلامی دنیا را به گفت و گوی تمدن ها دعوت کرد، نمایندگان 150 کشور دنیا در سازمان ملل به این طرح رأی مثبت دادند اما در نتیجه چندی نگذشت که ایران محور سرارت نام گرفت و وارد لیست شرارت قرار داده شد و پس از آن دو کشور همسایه ما اشغال شد.


در 8 سال گذشته ایران محور مقاومت و پیروز میدان بوده است

وی با بیان اینکه در طول این 8 سال اخیر 5 جنگ دیگر رخ داد، خاطر نشان کرد: در همه این 5 جنگ اخیر ایران پیروز میدان بوده و در شرایطی که خاور میانه پشتیبان القاعده در سوریه است ایران یک تنه از بشار اسد و حکومت سوریه دفاع می کند و امروز القاعده که در 12 سال گذشته دشمن ایالات متحده معرفی شده است اکنون در سوریه آمریکا از آن حمایت می کند.
 

فاطمة الزهرا

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
شکل گیری جریان مخالف انقلاب، در بدنه نظام

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه جریانی در صحنه سیاسی کشور است که میان جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی تفاوت قائل است، بیان کرد: این جریان معتقد است که جمهوری اسلامی جایگاه رهبری، دادگاه انقلاب، سپاه و موارد دیگر وجود ندارد و ارسال کمک به کشور های دیگر باید مطابق با میزان منافع از سوی آنها باشد و به صورت مستقیم با کد خدای جهان معامله کنیم تا مشکلات اقتصادی ما برطرف شود.
وی با تأکید بر اینکه باید از این جریان پرسید که پس چرا یونان، اسپانیا، ایتالیا و دیگر کشور های اروپایی امروز با بدهی و مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند چراکه اینان با آمریکا مشکلی ندارند، بیان کرد: باید بدانیم که زمانی که شعار جمهوری اسلامی سر دادیم، دو جنگ در کنار ما رخ داد و تا کنون 12 سال است که ایالات متحده همسایه ما شده است.


هزینه های ما در منطقه برای برقراری امنیت داخلی است

عباسی در پاسخ به کسانی که معتقدند ایران به جای کمک به کشورهای منطقه باید این هزینه را صرف مردم آسیب پذیر داخل کند، با بیان اینکه این هزینه ها از بودجه نظامی کشور برداشته می شود، گفت: جمهوری اسلامی می تواند این هزینه صرف خرید تانک، موشک، هواپیما، زیر دریایی و دیگر تسلیحات نظامی کند و منتظر بماند تا زمانی که خطری او را تهدید کرد استفاده کند.
وی با بیان اینکه ایران این هزینه را برای برقراری امنیت نظامی به سوریه، غزه، لبنان و دیگر کشور های منطقه می پردازد، عنوان کرد: کسانی که این گونه شعار ها را سر می دهند بدانند که اگر جریان سلفی بتوانند، بدتر از آنچه که در سوریه انجام می دهند را در ایران انجام خواهند داد که نمونه آن را در زاهدان و چابهار شاهد بودیم.
 

فاطمة الزهرا

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
گرفتن مدل اداره جامعه از عربستان، انحراف جدید روشنفکران

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به اینکه اکنون برخی در ایران به دلیل شکم سیری، دم از الگو قرار دادن حکومت دیکتاتوری عربستان برای ایران می زنند، اظهار کرد: اینان همان کسانی هستند که گفت و گوی تمدن ها را مطرح کردند و این نیز یک انحراف جدید از سوی آنهاست.


صهیونیزم، ابر ایدئولوژی ترکیبی

وی با بیان اینکه انگلیس با روش ارائه ایدئولوژی بومی بر دنیا حکومت می کند، ابراز کرد: در 200 سال گذشته در کشور های هند و پاکستان قادیانگری، در ایران بهائیت و در عربستان وهابیت را پایه گذاری کرده و پس از آن ایدئولوژی صهیونیسم را به عنوان یک ابر ایدئولوژی در منطقه ایجاد کرده است که اکنون به مهمترین چالش انقلاب ما تبدیل شده است.
عباسی با بیان اینکه ایدئولوژی صهیونیسم با ادیان ترکیب می شود، گفت: این ایدئولوژی در ترکیب با مسیحیت با نام صهیونیسم مسیحی و با ترکیب در اسلام با نام وهابیت، بهاییت، قادیانگری و سکولاریسم ظاهر شد و همه به دنبال تقویت صهیونیست ها در جهان هستند.


صهیونیزم های مسلمان، خطرناک ترین دشمنان اسلام

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه اعضای القاعده سلفی بوده و ساکنان فلسطین نیز سلفی هستند اما در 12 سال گذشته حتی یک گلوله هم به سمت اسرائیل شلیک نکرده است و به جای آن به سوریه، عراق و دیگر کشورهای منطقه حمله کردند و باید دانست که تهدید آنها از اسرائیل و آمریکا بالاتر است.
رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه مهمترین خطری که ما را در 10 سال آتی تهدید می کند، خطر صهیونیست های مسلمان است، افزود: همچنین این ایدئولوژی در بودائیت نیز نفوذ کرده و منجر به کشتار مسلمانان در میانمار شده است.
وی تصریح کرد: اکنون باید مهمترین دغدغه ما این باشد که درک درستی از دشمن داشته باشیم و علاوه بر اینکه بدانیم در مورد ما چگونه می اندیشد، بدانیم که به طور کلی در مورد همه مسائل هستی و پیرامون ما چگونه فکر می کند؟
عباسی با بیان اینکه اینان تنها به جهاد می اندیشند، بیان کرد: اینان هیچ مدل و الگویی برای اداره جامعه ندارند و نمونه آن اخوان المسلمین مصر بود که پس از 30 سال انتظار حکومت در زمان حدود یک سال با شکست مواجه شد.
 

فاطمة الزهرا

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
خوشنامی حزب الله به دلیل قبول ولایت

وی تأکید کرد: اگر پول نفت برای اینان نبود، چیز دیگری نداشتند چراکه درکی از مفهوم ولایت و رهبری نداشته که فصل الخطاب باشد و اگر حزب الله خوشنامی دارد به دلیل قبول ولایت است.
این تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه این فتنه حداقل در 10 سال آینده بیشترین خسارت را به اسلام خواهد زد، هشدار داد: باید در این زمان هوشیار باشیم چراکه برخی از افرادی که سرکار آمده اند الگوی اداره جامعه آنها از عربستان گرفته شده است و با وجود اینکه شعار مردم می دهند، اما مردم بیشترین ضربه را متحمل می شوند.
وی در باره نگاه وهابیت به شیعیان با بیان اینکه آنان خون شیعیان را مباح و ناموسشان را حلال می دانند، متذکر شد: اگر از در سازش وارد شویم باید در خانه با آنها بجنگیم و مصداق جمله امام علی(علیه السلام) قرار گیریم که «ذلیل و خوار نشد مگر کسی که در خانه خودش با دشمن جنگید.»


سلفی ها و روشنفکران، در راه اسلام زدایی

عباسی در بیان نقش روشنفکران سکولار در این بازی با بیان اینکه آمریکا معتقد است باید روشنفکران غربگرا در اسلام تقویت شوند، خاطر نشان کرد: همچنین به دنبال است تا سلفی ها را در مقابل دیگر مذاهب اسلامی قرار دهد تا مسلمان با مسلمان بجنگد و به گونه ای این جنگ های مذهبی مردم را دین زده می کند که مردم به روشنفکران دست پرورده غرب نزدیک شده و اینگونه اسلام را نابود کند.
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال منحرف کردن بیداری اسلامی در منطقه بود، گفت: امروز اسلام به همراه مقام ولایت در ایران توانست جلوی این انحراف را بگیرد بیداری اسلامی جدیدی را به منطقه عرضه کند که خود را با مقتضیات زمان به روز کند و نیاز های روز را پاسخ دهد.
رئیس اندیشکده یقین اظهار کرد: در شرایط کنونی که چهارمین شهر بزرگ آمریکا ورشکسته شده است و اروپا با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کند ایران توانسته با بهره مندی از چنین مردمی که هیچ یک از پیامبران و امامان نظیرش را در زمان خود نداشتند، عزتمندانه در 34 سال که 31 سال آن را در تحریم به سر می برد، حکومت کند.
وی با اشاره به اینکه 18 هزار و 500 نفر انسان بی گناه در سوریه در این مدت کشته شده اند، ابراز کرد: امروز مشخص می شود که کدام اسلام می تواند برای حکومت مدل ارائه کند.
عباسی با تأکید بر اینکه البته ما هنوز در ابتدای راه قرار داریم، افزود: ما باید مدل های اقتصادی، سینمایی، فرهنگی، اجتماعی و موارد دیگر در چارچوب اسلام به جهان عرضه کنیم.
وی با بیان اینکه ما اکنون شاهد شیعه کشی گسترده در منطقه هستیم، عنوان کرد: از یک میلیارد و 300 میلیون نفر جمعیت اهل تسنن دنیا تنها حدود 3 میلیون آنها سلفی هستند و ما باید جریان وهابی را از اهل سنت جدا بدانیم و در این شرایط است که ضرورت انقلاب اسلامی مشخص می شود.
 

فاطمة الزهرا

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
بزرگترین تهدید برای ایران، پر شدن شکم ها از حرام است

این تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه هیچگونه خطر جنگ نظامی و جنگ نرم ایران را تهدید نمی کند، گفت: تنها خطری که ایران را در شرایط کنونی تهدید می کند غفلت از نیرنگ همیشگی و کهنه دشمن است که شکم ها را از حرام پر کند و ما هر چه سریعتر باید پایه های نظام اقتصادی اسلامی را در کشور برپا کرده و نظام اقتصادی ربایی را ریشه کن کنیم.
 
بالا