بررسی تخصصی گلکسی اس 3 مینی

ادمیرال

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
سامسونگ گلکسی اس 3 یکی از محبوبترین و پر فروش ترین گوشیهای سری گلکسی سامسونگ است. امکانات سخت افزاری عالی باعث میشوند که این گوشی در کلاس گوشیهای گران قیمت بازار قرار بگیرد. بنابراین تمامی اقشار جامعه توانایی خرید آن را ندارند، به همین خاطر سامسونگ تصمیم گرفت تا طراحی زیبای این گوشی و امکانات نرم افزاری کاربردی آن را در قالب یک گوشی با امکانات سخت افزاری پایینتر که باعث ارزان قیمتتر شدن گوشی میشود بگنجاند تا افراد کم درآمدتر نیز بتوانند از امکانات خوب و طراحی زیبایی این گوشی لذت ببرند.

static.gsm.ir_Repository_images_reviews_azar_2091_SIII_20Mini_39.JPG



در ابتدای کار که گوشی را در دست میگیرید اندازه مناسب و طراحی خوب گوشی به علت جای گرفتن در دست حس خوبی را القا میکند. اندازه این گوشی 121.6 x 63 x 9.9 است که این ابعاد در همان اندازه گوشی گلکسی نسل اول است. این گوشی از نظر سایز صفحه نمایش نسبت به گلکسی اس 3 34 درصد کوچکتر شده و از نظر اندازه قاب جلویی نیز 26 درصد کوچکتر شده است.

static.gsm.ir_Repository_images_reviews_azar_2091_SIII_20Mini_40.JPG


static.gsm.ir_Repository_images_reviews_azar_2091_SIII_20Mini_41.JPG


static.gsm.ir_Repository_images_reviews_azar_2091_SIII_20Mini_42.JPG


ابتدا با هم به بررسی سخت افزاری گوشی میپردازیم.

درون جعبه لوازم جانبی خاصی وجود ندارد و همان لوازم جانبی معمولی شامل یک شارژر، یک کابل USB و یک هدست قرار دارند.

در واقع در کلاس متوسط این گوشی یک اسمارت فون زیبا و کارآمد است.

در زیر صفحه نمایش سه دکمه قرار دارند 2 دکمه منو و بازگشت به عقب لمسی هستند در حالی که دکمه وسطی خانه که کاربرد زیادی نیز دارد سخت افزاری است.

static.gsm.ir_Repository_images_reviews_azar_2091_SIII_20Mini_4.JPG


در بالای صفحه نمایش خروجی صدای مخاطب،حسگر مجاورت و یک دوربین VGA برای مکالمه تصویری قرار دارد، در اینجا از حسگر نور محیط خبری نیست.

static.gsm.ir_Repository_images_reviews_azar_2091_SIII_20Mini_25.JPG

در سمت چپ گوشی تنها دکمههای کم و زیاد کردن صدا وجود دارند و در سمت راست گوشی نیز تنها دکمه پاور/ قفل صفحه دیده میشود.

static.gsm.ir_Repository_images_reviews_azar_2091_SIII_20Mini_7.JPG


static.gsm.ir_Repository_images_reviews_azar_2091_SIII_20Mini_6.JPG


در بالای گوشی جک 3.5 میلیمتری هدفون و یک شیار که از آن برای باز کردن درب پشتی گوشی استفاده میشود دیده میشود.
در پایین گوشی پورت microUSB در کنار میکروفون گوشی قرار گرفته است.

static.gsm.ir_Repository_images_reviews_azar_2091_SIII_20Mini_9.JPG


در قسمت پشت گوشی یک دوربین 5 مگاپیکسلی به همراه یک فلش LED در زیر آن قرار گرفته است و بلندگوی گوشی نیز در سمت چپ این دوربین تعبیه شده است.

static.gsm.ir_Repository_images_reviews_azar_2091_SIII_20Mini_11.JPG


درب پشتی گوشی را که بردارید در زیر آن یک باطری 1500 میلی آمپری دیده میشود، در اینجا درگاه حافظهmicroSD و سیم کارت نیز تعبیه شدهاند.

درگاه سیم کارت از سیم کارتهای معمولی پشایبانی میکند و ضمن اینکه برای خارج کردن کارت حافظه نیز مجبور به درآوردن باطری گوشی هستید بنابراین ویژگی hot-swapping وجود ندارد.

static.gsm.ir_Repository_images_reviews_azar_2091_SIII_20Mini_12.JPG


در آزمایشات باطری امتحان خود را خوب پس میدهد اگر یک کاربر معمولی باشید و زیاد از گوشی کار نکشید این گوشی 2 الی 3 روز بدون نیاز به شارژ برای شما کار خواهد کرد اما اگر یک کاربر حرفهای هستید شاید هر روز نیاز به شارژ گوشی خود داشته باشید که این امر در گوشیهای هوشمند امروزی یک امر عادی است.

صفحه نمایش

این گوشی به یک صفحه نمایش 4 اینچی سوپر آمولد با کیفیت 480 x 800 مجهز است تراکم پیکسلی این صفحه نمایش 233 ppi است. شاید این تراکم پیکسلی کم باشد اما به کاربردن صفحه نمایش سوپرآمولد که رنگها را شفاف نشان میدهد و رنگ مشکی را بسیار عمیق نمایان میکند و زاویه دید خوبی نیز دارد برای گوشی که در کلاس متوسط قرار دارد بسیار جای تحسین دارد.

نکتهای که در اینجا باید توجه کنید این است که به علت تراکم پیکسلی پایین در این صفحه نمایش پیکسلهای صفحه به راحتی با چشم دیده میشوند که این شاید کمی ناخوشایند باشد اما توجه کنید که در مورد گوشی گلسکی اس 3 مینی صحبت میکنیم نه برادر بزرگ آن یعنی گلکسی اس 3.

خوانایی صفحه نمایش در زیر نور خورشید نیز مناسب است.

static.gsm.ir_Repository_images_reviews_azar_2091_SIII_20Mini_1.JPG


راحتی در دست

این گوشی به علت اندازه مناسب و وزن متوسط و به علت انحنای قاب پشتی گوشی به راحتی در دست شما قرار میگیرد و حس خوبی را نیز برای شما به ارمغان میآورد، در ضمن اینکه به علت کوچک بودن صفحه نمایش کار کردن با گوشی فقط با یک دست به راحتی امکان پذیر است. به جرآت میتوان گفت که این گوشی یکی از خوش دستترین گوشیهای موجود در بازار است.

static.gsm.ir_Repository_images_reviews_azar_2091_SIII_20Mini_15.JPG


static.gsm.ir_Repository_images_reviews_azar_2091_SIII_20Mini_16.JPG


سیستم عامل

این گوشی مجهز به آخرین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی 4.1.1 است در ضمن اینکه آخرین TouchWis نیز بر روی آن نصب شده است.

صفحه قفل گوشی مانند گلکسی اس 3 است، با ضربه زدن بر روی آن صدای قطرات آب را میشنوید در حالی که یک موجی از آب در صفحه نمایش تشکیل میشود. با کشیدن انگشت به یک طرف قفل صفحه باز میشود.

در صفحه قفل میانبرهای خوبی وجود دارند که دسترسی به نرم افزارها را بدون باز کردن قفل صفحه امکان پذیر میکند.

در اینجا 3 میانبر وجود دارد و یک امکان جالب در صفحه قفل گوشی این است که اگر انگشت خود را بر روی صفحه گوشی نگه دارید و گوشی را در حالت افقی (همان حالتی که برای عکس گرفتن گوشی را در دست میگیرید) بچرخانید دوربین گوشی سریعا فعال میشود و به شما امکان اجازه عکاسی سریع را میدهد.

در صفحه قفل موارد دیگر شامل اخبارها و وقایع روزانه که در قسمت پایین صفحه در حال نمایش هستند به همراه ساعت و آب و هوای منطقه نمایش داده میشوند. توجه کنید که برای استفاده کامل از تمام امکانات صفحه قفل باید در قسمت Setting>personal>Lock Screen هر کدام از مواردی که ذکر کردیم را فعال کنید.

static.gsm.ir_Repository_images_reviews_azar_2091_SIII_20Mini_17.JPG


بعد از باز کردن قفل صفحه رتبه کاربری آشنای اندورید ظاهر میشود. در اینجا 7 صفحه اصلی وجود دارد که در زیر این صفحات 5 میانبر تعبیه شده است. امکان اضافه کردن آیکون برنامهها و اضافه کردن و تغییر سایز ویجت ها به صفحه اصلی وجود دارد.

static.gsm.ir_Repository_images_reviews_azar_2091_SIII_20Mini_18.JPG


static.gsm.ir_Repository_images_reviews_azar_2091_SIII_20Mini_20.JPG


قسمت محدوده اخطارها بسیار کارآمد است، میانبرهای زیادی در این قسمت تعبیه شدهاند که نیاز شما به رفتن به قسمت تنظیمات را کاهش میدهند مواردی که در اینجا دیده میشود عبارتند از: Wi-Fi، GPS، حالت سکوت، چرخش صفحه، بلوتوث، دیتاها، حالت Block، Power Saving و همگام سازی.

در زیر این میانبرها دکمه تنظیم روشنایی صفحه نمایش وجود دارد، همچنین در قسمت بالای این قسمت و در سمت راست دکمهای وجود دارد که با ضربه زدن بر روی آن مستقیما به قسمت تنظیمات گوشی هدایت خواهید شد.

static.gsm.ir_Repository_images_reviews_azar_2091_SIII_20Mini_21.JPG


در قسمت منوی گوشی مانند دیگر گوشیهای اندرویدی آیکون نرم افزارها به صورت پنجرهای وجود دارند که میتوانید بنا بر سلیقه خودتان نوع نمایش آیکونها را به حالت لیستی نیز تغییر دهید در حالی که میتوانید بر اساس حروف الفبا نیز آنها را مرتب سازی کنید.

static.gsm.ir_Repository_images_reviews_azar_2091_SIII_20Mini_22.JPG


static.gsm.ir_Repository_images_reviews_azar_2091_SIII_20Mini_23.JPG



در بالالی صفحه منو یک تب مربوط به ویجت ها وجود دارد که بر خلاف گلکسی اس 3 نمیتوانید با کشیدن انگشت بین صفحه ویجت ها و صفحه آیکون نرم افزارها جا به جا شوید و حتما باید بر روی تب ویجت ها ضربه بزنید.

همچنین یک تب دیگر به نام دانلودها وجود دارد که برنامههایی را که شما دانلود و نصب کردهاید و به طور پیش فرض بر روی گوشی وجود نداشته را نمایش میدهد.

static.gsm.ir_Repository_images_reviews_azar_2091_SIII_20Mini_25.JPG


با نگه داشتن دکمه خانه Task Switcher گوشی نمایش داده میشود. در اینجا تمام برنامههای باز نشان داده خواهند شد و با این وسیله به راحتی میتوانید بین برنامههایی که قبلا باز کردهاید و اکنون به آن نیاز دارید سوئیچ کنید. در عین حال سه دکه در زیر این صفحه وجود دارد:

دکمه اول شما را به Task Manager سامسونگ هدایت میکند که میتوانید در اینجا رم گوشی را خالی کرده و باعث سریعتر شدن و روانتر شدن کارآیی دستگاه شوید.

دکمه دوم شما را به Google Now منتقل میکنید.

دکمه سوم تمام برنامههای بازی که در حال نمایش در این صفحه هستند را می بندد در عین حال میتوانید با کشیدن هر برنامه به طرفین و خارج کردن آنها از صفحه آنها را ببندید.

static.gsm.ir_Repository_images_reviews_azar_2091_SIII_20Mini_27.JPG


static.gsm.ir_Repository_images_reviews_azar_2091_SIII_20Mini_28.JPG


در اینجا با وجود کمتر بودن رم نسبت به گوشی گلکسی اس 3 و همچنین دو هستهای بودن گوشی که دو هسته از برادر بزرگ خود کمتر دارد اما گوشی در اجرای نرم افزارها و فرامین سنگین به خوبی پاسخگو است. و حتی والپیپرهای زنده سنگین را بدون هیچ مشکلی اجرا میکند.

نرم افزارها

در اینجا از S Voice که رقیبی برای Siri اپل است استفاده شده که با دو بار فشردن دکمه سخت افزاری خانه فعال میشود و آمادگی خود را برای کمک به شما اعلام میکند. از این دستیار مجازی میتوانید برای جستجوی اینترنتی – جواب دادن و یا رد کردن یک تماس – فعال کردن دوربین و عکس برداری – کنترل موزیک و رادیو و قطع کردن صدای زنگ آلارم استفاده کنید. همچنین کارهایی مانند انجام عملیاتهای ریاضی مانند ماشین حساب و پاسخگویی به بعضی از سوالات شما در مورد فرهنگ، فیزیک و... و پیدا کردن جواب بعضی از سوالات کلیدی توسط منبع Wolfram وجود دارد.

در یک مقایسه کلی با Siri متوجه خواهید شد که S Voice سامسونگ برای رسیدن به سیری هنوز راه طولانی را در پیش دارد، در پاسخگویی به سوالات Siri توانمند تر است.

در عین حال Siri از نظر درک مطالبی که برای آن بیان میکنید پیشرفتهتر است همچنین Siri بسیار روانتر عمل میکند و پاسخهای جالبتر و دقیقتری را ارائه میدهد. به واقع باید اعتراف کرد که کار کردن با Siri بسیار لذت بخش تر و آسان تر است و با آن به نتایج قابل قبولتری میرسید.

همچنین در اینجا امکانات خوب گلکسی اس 3 از جمله: Smart Stay- Smart Alert نیز وجود دارند.

static.gsm.ir_Repository_images_reviews_azar_2091_SIII_20Mini_30.JPG


دفترچه تلفن

دفترچه تلفن نیز در این گوشی مانند تمام گوشیهای اندرویدی بسیار کارآمد است امکان جستجوی مخاطبان وجود دارد در ضمن اینکه زمانی که فرد مورد نظر خود را پیدا کردید با کشیدن انگشت خود به سمت راست بر روی شماره مخاطب گزینه تماس با آن شماره فعال خواهد شد و با کشیدن انگشت به سمت چپ گزینه فرستادن پیام برای آن شماره فعال میشود.

سامسونگ یک ویژگی جدید در دفترچه تلفنهای خود قرار داده که Reject List نام دارد که مانند نرم افزارهایی که قبلا با نام لیست سیاه وجود داشتند عمل میکند افرادی که در این لیست تعریف کنید دیگر قادر به تماس با شما نیستند.

یک ویژگی جدید در اینجا استفاده از حالت لرزی اختصاصی است که شما میتوانید ویبره مورد علاقه خود را بسازید و برای یک مخاطب خاص تعریف کنید با ار حالتهای ویبره موجود که به طور پیشفرض قرار دارند استفاده کنید درست همانند زنگ تلفن.

ویژگی Direct Call در اینجا به چشم میخورد با این ویژگی که از برادر بزرگتر این گوشی به ارث رسیده است شما میتوانید در هنگام مشاهده مشخصات یک مخاطب و یا هنگام فرستادن یک پیام برای یک مخاطب با بردن گوشی موبایل به کنار گوش خود بدون هیچ گونه حرکت دیگری با آن شخص تماس بگیرید.

همچنین Smart Alert نیز در این گوشی تعبیه شده است که به وسیله آن گوشی زمانی که شما یک تماس از دست رفته و یا یک پیامک خوانده نشده داشته باشید و گوشی را از جای خود بردارید با یک ویبره به شما اطلاع رسانی خواهد کرد.

همچنین قطع شدن صدای زنگ و یا نگه داشتن موسیقی در حال پخش با برگرداندن و قرار دادن صفحه نمایش بر روی یک سطح نیز وجود دارد.

static.gsm.ir_Repository_images_reviews_azar_2091_SIII_20Mini_29.JPG


ویژگی دیگر یعنی Pop play است که به شما اجازه میدهد تا در حین انجام کارهای دیگر با گوشی خود به تماشای ویدئوی در حال پخش در یک پنجره کوچکتر بر روی برنامههای دیگر بپردازید، برای این کار در هنگام پخش ویدئو بر روی یک دکمه که مخصوص همین کار است و در قسمت پخش ویدئو تعبیه شده ضربه بزنید به این وسیله ویدئوی شما در یک پنجره کوچک در صفحه اصلی شروع به پخش شدن میکند در حالی که شما میتوانید کارهای دیگری را مانند فرستادن پیامک را انجام دهید همچنین با استفاده از Pinch – Zoom با دو انگشت امکان تغییر اندازه این صفحه وجود دارد.

static.gsm.ir_Repository_images_reviews_azar_2091_SIII_20Mini_32.JPG


دوربین

این گوشی به یک دوربین 5 مگاپیکسلی مجهز است که این دوربین توانایی عکس برداری با کیفیت 2560×1920 را دارد. رابطه کاربری دوربین مانند رابط کاربری مانند رابط کاربری دوربین در گلکسی اس 3 است. این دوربین همچنین ویژگیهای خوبی مانند فوکوس لمسی، تشخیص لبخند، عکاسی در حین فیلمبرداری، حالت پانوراما و عکاسی متناوب را دارد. توجه داشته باشید که اگر از ویژگی عکاسی در حین فیلمبرداری استفاده کنید عکسها بر مبنای فریم ویدئویی در حال ضبط یعنی 720p گرفته خواهند شد.

static.gsm.ir_Repository_images_reviews_azar_2091_SIII_20Mini_35.JPG


نمونهای از عکسهای گرفته شده با گوشی
برای دیدن عکسهای بزرگتر روی عکسها کلیک کنید.





در قسمت فیلمبرداری نیز گوشی فیلمهایی با کیفیت 720p را ضبط میکند که فرمت ضبط ویدئویی نیز mp4 است.

static.gsm.ir_Repository_images_reviews_azar_2091_SIII_20Mini_36.JPG


مرورگر

مرورگر این گوشی همان مرورگر اصلی آبنبات ژله ای است که این مرورگر توسط سامسونگ بهبود داده شده است. در کنار این مرورگر، chrome نیز به طور پیش فرض بر روی گوشی نصب است.

static.gsm.ir_Repository_images_reviews_azar_2091_SIII_20Mini_37.JPG


نظر جی اس ام

گوشی گلکسی اس 3 مینی را میتوان در کلاس متوسط گوشیها یک گزینه بسیار خوب برای خریداران دانست این گوشی نه خیلی خوب است نه خیلی بد است برای کاربرانی که قصد استفاده متوسط از گوشی را دارند و یا برای کسانی که نمیخواهند گوشی به بزرگی گلکسی اس 3 را در جیب خود داشته باشند این گوشی یک انتخاب مناسب است و یک گوشی قدرتمند در قابی کوچکتر از گلکسی اس 3 اصلی است.

به طور خلاصه میتوان این گوشی را یک گوشی مناسب برای افرادی دانست که علاقه زیادی به خرید گلکسی اس 3 دارند اما یا قدرت پرداخت هزینه آن را ندارند و یا اینکه از قرار دادن گوشی با صفحه نمایش 4.8 اینچ در جیب خود متنفر هستند.
 

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"
پاسخ : بررسی تخصصی گلکسی اس 3 مینی

داداش قیمتهاشم میشه بذاری؟ خیلی خوب میشه
 
بالا