یک شایعه بازار موبایل را لرزاند

gole yakh

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
213140.jpg
حتی مدل های قدیمی تر هم از این موج ناسالم واردات گوشی های جدید و توزیع و جمع آوری شدن آن ها دچار ضرر و زیان شده و شوک قیمتی به تمام برندهای مشهور و پرطرفدار وارد شده است
توزیع گوشی Galaxy S5 و انتشار نسخه آزمایشی Windows 10 و اعلام توزیع قریب الوقوع Galaxy S6 در بازارهای منطقه شرق آسیا در ماه های اخیر موجب شد که بازار گوشی موبایل، تبلت و بازی های اندرویدی سازگار با ویندوز ۹ و ۱۰ به شدت شاهد نوسان بوده و معاملات گوشی و... شاهد رکود بی سابقه ای شود.

فروشنده گوشی در بازار علاءالدین تهران این وضعیت را بی سابقه دانسته و می گوید: گوشی هایی که در هنگ کنگ توزیع شد و روز بعد سر از بازار ایران درآورد سازگار با نسخه ویندوز اندرویدی نسخه ۷ و قبل از آن است و برخی از گوشی ها قابلیت سازگار شدن با ویندوز ۸ (Windows 8) را هم دارد اما با شایعه انتشار نسخه ۹ و ۱۰ ویندوز بسیاری از مدل های گوشی اندروید عملاً از بازار حذف شده و خسارات بی سابقه ای به واردکنندگان، فروشندگان و مصرف کنندگان وارد کرده است که به نظر می رسد اکنون زمان ورود دولت به بازار (موبایل و...) است تا از ضرر و زیان بیشتر به این بخش از اقتصاد ملی جلوگیری کند.

وی افزود: حتی مدل های قدیمی تر هم از این موج ناسالم واردات گوشی های جدید و توزیع و جمع آوری شدن آن ها دچار ضرر و زیان شده و شوک قیمتی به تمام برندهای مشهور و پرطرفدار وارد شده است.

این فروشنده اقتصاد گوشی موبایل، تبلت، نرم افزارهای ست گوشی و بازی های اندرویدی را حدود ۱۰ درصد گردش مالی بازار IT دانست و ادامه داد: بازار IT در تمامی دنیا کاملاً تحت کنترل بوده اما در ایران کاملاً از کنترل خارج است لذا این بازار و معاملات آن همواره بر اقتصاد ملی تأثیر منفی و مثبت داشته لذا باید مانند همه دنیا دولت کنترل ورود و صادرات آیتم های این بازار یعنی گوشی، تبلت، بازی و... را در اختیار داشته و بخش خصوصی (بازار) را در بازار جهانی IT هدایت کند.

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
 

elecomco

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
گوگل به‌تازگی تایید کرده که گوشی‌های اندرویدی قدیمی دیگر به سرویس‌های اختصاصی این شرکت دسترسی ندارند. این محدودیت برای دستگاه‌هایی اعمال شده که از اندروید ۲.۳.۷ یا نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند.

کاربران اندروید نان زنجبیلی یا نسخه‌های قدیمی‌تر دیگر نمی‌توانند به اکانت گوگل خود وصل شوند. سهم این گوشی‌ها در بازار تلفن‌های اندرویدی فقط ۰.۲ تا ۰.۳ درصد است که اگرچه ناچیز به نظر می‌رسد، اما با توجه به تعداد کل محصولات اندرویدی، حدود ۶ تا ۹ میلیون دستگاه را درگیر می‌کند.

کارشناسان باور دارند که اعمال این سیاست برای افرادی که نیازمند دسترسی به خدمات گوگل هستند و نمی‌توانند گوشی خود را عوض کنند، فاجعه‌بار است. اما از سوی دیگر، گوگل هم نمی‌تواند به پشتیبانی همیشگی از همه نسخه‌های اندروید ادامه دهد. اندروید ۲.۳.۷ از سپتامبر ۲۰۱۱ تحت پشتیبانی گوگل بود و این شرکت در ماه مرداد اعلام کرد که به‌زودی پشتیبانی از آن را متوقف می‌کند.

با این حساب، کاربران از امروز دسترسی به اپلیکیشن‌های یوتیوب، گوگل پلی، گوگل مپس، جیمیل، گوگل کلندر و چند سرویس دیگر را از دست می‌دهند و گوشی آن‌ها عملا کاربرد قبلی را نخواهد داشت. گوگل می‌گوید کاربران به خاطر امنیت خودشان دیگر نمی‌توانند با این دستگاه وارد اکانت گوگل شوند.

بیشتر بخوانید: آموزش برنامه نویسی اندروید استودیو را برای ساخت اپلیکیشن های اندرویدی دنبال کنید.

در نتیجه، چنان‌چه بخواهید یکی از کار‌های زیر را روی اندروید ۲.۳.۷ یا قبل‌تر انجام دهید، احتمالا با خطای نام کاربری یا گذرواژه اشتباه مواجه می‌شوید:

ورود به سرویس‌هایی مثل جیمیل، یوتیوب و مپس افزودن یا ساخت اکانت جدید گوگل بازگشت به تنظیمات کارخانه و تلاش برای ورود مجدد تغییر گذرواژه اکانت گوگل که باعث خارج شدن از اکانت گوگل در همه سرویس‌های این شرکت می‌شود حذف اکانت گوگل از دستگاه و تلاش مجدد برای افزودن آن
گوگل می‌گوید اگر می‌توانید دستگاه خود را به اندروید ۳.۰ یا نسخه‌های جدیدتر آپدیت کنید، حتما این کار را انجام دهید تا خللی در کارهایتان به وجود نیاید.
 
بالا