پرکاربرد ترین فلزات از چه نوعی هستند؟

hossein.milani

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
در مراحل طراحی قطعه مطرح می شود که از چه موادی استفاده کنیم. آیا باید از آلومینیوم استفاده کنم؟ فولاد ضد زنگ چطور؟ فولاد خفیف یا کربن بالا؟ دنیای ساخت ورق های فلزی به سختی می تواند برای همه مناسب باشد. هدف این مقاله تجزیه برخی از تفاوت های مهم بین فلزات رایج است. با این حال ، باید توجه داشت که توصیفات زیر بر اساس آلیاژها و درجه های مختلف مواد متفاوت است.

آلومینیوم
فواید
آلومینیوم یک ماده بسیار متداول است که در ساخت قطعات سفارشی استفاده می شود. استفاده از این مواد مزایای بیشماری دارد. آلومینیوم معمولاً شکل پذیرتر و کشسانتر از فولاد است. همانطور که قبلاً گفته شد ، چند مورد استثنا وجود دارد ، مانند آلیاژهای 6061 و 2024. همچنین ، مقاومت در برابر خوردگی آلومینیوم همیشه یک مزیت بزرگ است. همچنین نسبت قدرت/وزن بالایی دارد. قابل ذکر است که هادی خوبی برای گرما و برق است. در نهایت ، بسته به نوع ، آلومینیوم ارزان تر از فولاد ضد زنگ مقاوم در برابر خوردگی است.

اشکالاتی
اگرچه استفاده از آلومینیوم مزایای بی شماری دارد ، اما معایبی نیز دارد. فولاد بسیار سخت تر از آلومینیوم است. آلومینیوم بیشتر در معرض حرارت بیش از 400 درجه فارنهایت و نیرو دچار پیچ خوردگی ، تغییر شکل یا خراش می شود. به دلیل رسانایی حرارتی بالا ، جوشکاری آلومینیوم سخت تر است. سرانجام ، آلومینیوم در برنامه های آشپزی مناسب نیست زیرا با رنگ و طعم محصولات غذایی واکنش می دهد و آنها را تغییر می دهد.

موارد استفاده معمولی: کاهش وزن (1/2 استحکام فولاد در 1/3 وزن) ، بدنه هواپیما


فولاد ضد زنگ
فواید
فولاد ضد زنگ آلیاژی از فولاد است که حاوی حداقل 10.5 ch کروم است که منجر به یکی از مزایای بسیاری از مواد می شود. کروم اضافه شده به مقاومت در برابر خوردگی فولاد ضد زنگ کمک می کند. کروم درخشندگی به مواد می بخشد که استفاده از آن را در مواردی که زیبایی اهمیت دارد ، عالی می کند. در مرحله دوم ، جوشکاری ضد زنگ راحت تر از آلومینیوم است. در نهایت ، فولاد ضد زنگ بسیار سخت تر از آلومینیوم است. در نتیجه ، ضد زنگ بسیار کمتر احتمال دارد در اثر گرما یا نیرو دچار پیچ خوردگی ، تغییر شکل یا خراش شود. مقاومت در برابر حرارت باعث می شود که فولاد ضد زنگ مورد استفاده قرار گیرد هنگامی که بهداشت یک معیار مهم است.
 

zahra99

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
درود بر شما به نظر من

صفحه داغ یا صفحه سیاه که به انواع صنعتی و معمولی در صنعت فولاد تقسیم می شود ، کاربردهای متفاوتی دارد. فهرست این مقاله St نام دارد و اندازه های استاندارد آن از 33 St تا 52 St. نام این کاغذها به دلیل میزان مصرف کربن است که در نتیجه مصرف کربن این کاغذ کشش کمتری خواهد داشت. این صفحه یکی از پرکاربردترین صفحات در صنعت فولاد است و در صنعت ساختمان ، صنعت نفتکش ، خودروسازی ، مخازن مخصوص ، کشتی سازی و صنایع فلزات سنگین قرار دارد.
رایج ترین نوع ورق سیاه از نظر کیفیت St37 است که از نظر سختی و انعطاف پذیری متوسط است. رایج ترین استفاده از ورق سیاه در ساخت اسکلت - سوله ها و مصالح بنایی. کاغذ سیاه صنعتی همچنین در برنامه های صنعتی و پروژه هایی مانند سدسازی ، پروژه های پتروشیمی ، مخزن سازی و غیره استفاده می شود.
 
بالا