شهر زیرزمینی کایماکلی در کاپادوکیا با تور ترکیه

fagoli754

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%A7%D9%84%DB%8C%D9%88%D8%B1-9-300x185.jpg



قدمت شهر‌های زیرمینی کاپادوکیا به عهد برنز بر میگردند اما کایماکلی، با قدمتی که به دوران بیزانس برمی گردد مشهور‌ترین شهر زیرزمینی است. زمان هجوم ایرانیان و اعراب، مسیحیان برای محافظت به زندگی زیرزمینی روی آوردند. ماجراجویی در این شهر با اتاق‌هایی زیرزمینی که به وسیله‌ی تونل به یکدیگر متصل شده‌اند بسیار لذت بخش است. این زیرزمین ها از هشت طبقه شکل گرفته است و چهار طبقه آن برای نمایش به گردشگران است که گردشگران با قیمت تور ترکیه لحظه آخری و خرید ارزانترین تور ترکیه میتوانید از این ماجراجویی لذت ببرید. از دیگر دیدنی‌های کاپادوکیا می‌توان از کایسری، اوانوس، ارگوپ سوگانلی، چاوشین و موزه‌ی فضای باز گورمه نام برد.

پل گالاتا استانبول
پل دو طبقهای گاتالا بر فراز خلیج شاخ طلایی ساخته شده است. این مکان پلی به قسمت اروپایی استانبول است. پل زیبای گاتالا در سال 1922 توسط مشهور ترین مهندسان پل سازی جهان ساخته شد. طبقه بالا جهت رفت و آمد ماشین ها و طبقه دوم محل عبور مردم است. در این پل ردیفی از رستوران های دریایی با فضای بسیار گرم و دلپذیری وجود دارد و مسافران ارزانترین تور ترکیه می توانند غذاهای دریایی خوشمزه و خوش طعم را در این رستوران ها در کنار دوستان و آشنایان میل کنند. کشتی های ماهی گیری زیادی در زیر پل گالاتا پهلو گرفته اند که هر روز بار ماهی و انواع محصولات دریایی تازه را می آورند و سپس بازار های ماهی فروش ها پهن شده و مردم و صاحبان این رستوران ها به خرید ماهی تازه می پردازند.در این پل می توان به نظاره به تماشا نشست. شما نیز با خرید ارزانترین تور لحظه آخری ترکیه میتوانید از این پل زیبا دیدن نمایید.

جنگل دیدنی بلگراد استانبول
این جنگل در زمان سلطان سلیمان جایگاه بسیار حساسی داشته است، زیرا که تنها منبع آب مورد نیاز مردم آن منطقه بوده است. در زمان عثمانی ها وسعت جنگل بلگراد حدود سیزده هزار هکتار بوده اما امروزه فقط حدود هشت هزار هکتار از ان باقی مانده این جنگل با سرسبزی و شادی درونی خود باعث حیرت گردشگران است. قدم زدن در بین درختان بلند و باستانی این جنگل، بازدید ازکاریزهای قدیمی و تاریخی از جمله نکاتی است که سالانه گردشگران زیادی را با تهیه تور ارزان ترکیه به این محل راهی میکند.

پیر لوتی ، بام عشاق
زیباترین تپه استانبول پیر لوتی است ، که همگان آن را با نام بام عشاق می شناسند. حال محبوبیت این تپه و علت نام گذاری آن این است که مکانی بسیار رویایی برای عاشق ها و زوج هاست. با استفاده از تله کابین میتوانید به بالای تپه دسترسی پیدا کرده و بعد از آن در کافه های زیبایی که بر روی تپه ساخته شده اند میان وعده بی نظیری را با شریک خود میل کرده و خاطره ای به یاد ماندنی بسازید.

حال دلیل نام گذاری این تپه به پیر لوتی این بود که پیر لوتی نویسنده ای فرانسوی بود که یکی از مدافعان استقلال ترکیه بود و دولت ترکیه در تشکر از حمایت های او نام این تپه را با عشق و احترام پیر لوتی گذاشت. چشم انداز فوق العاده استانبول با حرکت تله کابین ها بر فراز آسمان ترکیه یکی از روح نواز ترین منظره هایی است که گردشگران زیادی را به این منطقه می کشاند. شما نیز با تهیه ارزانترین تور ترکیه لحظه آخری میتوانید به این مکان دیدنی سفر کنید.

تور شکم‌ گردی خوشمزه در ترکیه
ترک ها و غذایشان بسیار محبوب اند طوری که سالانه گردشگران زیادی با اطلاع از قیمت تور ترکیه و تور ارزان ترکیه برای لذت چشیدن طعم غذاهای ترکی به این کشور سفر میکنند. از معروف‌ترین غذاهای ترک‌ها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

منه من Menemen

یک صبحانه فوق العاده که ترکیبی از تخم مرغ و سبزیجات تازست و البته گاهی هم پنیر و سوسیس تند به این غذا اضافه می‌کنند.

دلمه Dolma

دلمه‌های ترکی که طعم آن خیلی دور از دلمه‌های خودمان نیست؛ اما به همان اندازه خوشمزه و لذیذند.

کباب Kebap

کباب‌های ترکی که زبان زد همه جا هست. کباب‌هایی که می توانید با سبزی‌های مختلف نوش جان کنید. این کباب‌ها را معمولا عمودی به سیخ می‌کشند. ترک‌ها کباب‌های متنوعی دارند اما معروفترین آنها Adana Kebap ، Urfa Kebap و Iskender Kebap هست. که همه گردشگران حتما آنها را امتحان خواهند کرد زیرا بو آن بسیار هوس برانگیز و شکل ظاهری آن بسییار جذاب است.

لاه ماجون Lahmacun

یک نوع پیتزای ترکی است یک لایه نان با ورقه‌های گوشت و چاشنی های لذیذ است که تجربه خوردن آن فقط در ترکیه نصیبتان میشود. در ترکیه همراه این غذا کمی انار، بادام زمینی و گشنیز هم استفاده می‌کنند.

مرکز خرید ونیزیا
از زیباترین مراکز خرید در استانبول است، که طراحی آن از شهر ونیز ایتالیا الهام گرفته شده است. این مرکز خرید که اوت لت هست و تمام برندهای معروف در آن شعبه دارند، در قسمت اروپایی استانبول و منطقه قاضی عثمان پاشا قرار دارد.بهتر است مطلب دنیای زیرآب پاتایا را هم مطالعه کنید.

مرکز خرید مارمارا فروم استانبول
مرکز خرید مارمارا فروم استانبول در قلب استانبول با معماری زیبا و منحصر بفرد طراحی و ساخته شد. این مرکز خرید محلی برای ارائه 300 مارک ملی و بین المللی است . بزرگترین مرکز خرید استانبول دارای 16 سالن سینما و تئاتر ، سالن بولینگ و شهر بازی و یک هایپرمارکت است. شما می توانید در آن هرچیزی را که لازم دارید تهیه کنید.
 
بالا