shabnam-mji

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
امروزه به وسیله هوشمند سازی ساختمان ها افراد کنترل بیشتری بر روی وسیله های داخل خانه دارند زیرا همه ی دستگاه های هوشمند را به وسیله تلفن همراه یا تبلت می توان کنترل کرد .همچنین امنیت خانه هم به وسیله هوشمند سازی بیشتر شده است به این دلیل که اگر هرگونه حرکتی در اطراف خانه انجام شود برای شخص پیغامی فرستاده می شود . برای روش های هوشمند سازی ساختمان می توان هوشمند سازی بیسیم و باسیم را نام برد.

هوشمند سازی بی سیم
همانطور که مشخص است در روش بیسیم همه دستگاه های هوشمند به وسیله سیگنال با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و این روش دارای پروکل هایی نظیر zigbee و z-wave است که هر کدام خصوصیات مخصوص به خود را دارند.این روش برای خانه های قدیمی که سیم کشی سنتی دارند و برای به روز رسانی پریز ها و کابل ها به تخریب احتیاج دارند گزینه مناسبی است.

هوشمند سازی باسیم
در روش سیمی تجهیزات هوشمند به وسیله کابل کشی ها و سیم کشی هایی که برای این کار مناسب هستند به یکدیگر متصل شده و اطلاعات را رد و بدل می کنند.از پروتکل های این روش می توان x10 را نام برد.این روش به دلیل این که قابلیت نفوذ و ایجاد اختلال کمتری دارد در مراکز مهم و حیاتی در دنیا بیشتر استفاده می شود.
از مسائل مهم دیگری که در بحث هوشمند سازی بسیار مهم هستند می توان هزینه هوشمند سازی،مزایا و معایب خانه های هوشمند و مدت زمان پیاده سازی تجهیزات هوشمند را نام برد.
 
بالا