بهترین بازی های ترسناک اندروید و آیفون

dina sarabi

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
ژانر بازی‌های ترسناک همواره یکی از محبوب‌ترین و مهم‌ترین ژانرهای بازی است که نه‌تنها در PC و کنسول‌های خانگی، بلکه در پلتفرم‌های موبایل نیز مورد توجه قرار گرفته است. بازی‌های ترسناک بسیاری در طول این سال‌ها روی اندروید و iOS عرضه شده است که البته هرکدام نقاط ضعف و قوت خاص خودشان را داشته‌اند. در این ژانر معمولا بازی خوب کم‌تر به چشم می‌خورد، اما با کمی کاوش در بین این آثار، می‌توانیم مواردی را پیدا کنیم که ارزش تجربه‌ی چند ساعته یا حتی بیشتر را دارا هستند. در همین راستا ما در این مقاله قصد داریم که چند مورد از بهترین بازی های ترسناک را در اندروید و آیفون مورد بررسی قرار دهیم.

لیستی که ما برای شما در تیم دنیای بازی آماده کرده‌ایم، شامل ۱۰ بازی ترسناک برای اندروید و آیفون است که ترتیب خاصی هم ندارد و می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید. در این لیست سعی کرده‌ایم که به نظرات کاربران خود نیز احترام گذاشته و بازی‌های محبوب و ارزشمند را که شناخته شده نیز هستند، در لیست خود جای دهیم. بازی‌های خوب و ناشناخته دیگری نیز می‌توانند در لیست باشند که به‌دلیل محدودیت به آن‌ها نپرداخته و لیست خود را به همین ده مورد خلاصه کرده‌ایم. بنابراین با ما همراه باشید تا کمی در مورد بهترین بازی های ترسناک اندروید و آیفون با شما صحبت کنیم.


بهترین بازی های ترسناک اندروید و آیفون



  • بازی ترسناک اندروید Evil Nun : Scary Horror Game Adventure
بازی Evil Nun : Scary Horror Game Adventure با الهام از آثار سینمایی همچون The Nun و The Conjuring 2 اثری را به ما تحویل داده است که ترکیبی از شخصیت‌های ترسناک متعدد همچون راهبه، شبح و همچنین زامبی را در خود داشته است و وحشت در هر گوشه از بازی به دنبال شما خواهد بود. هرکدام از این شخصیت‌ها که دست‌شان به شما برسد، امان نخواهند داد و این شما هستید که باید برای بقای خود بجنگید. شما در مدرسه‌ای حضور دارید که بسیار محیط مخوفی داشته و هر جایی که مخفی شوید، باید کاملا بی سر و صدا عمل کنید. از مزرعه یا پارکینگ هم استفاده کرده و سعی بر این داشته باشید که رمز و رازهای بازی را کشف کنید.

این بازی ترسناک اندروید شامل سلاح‌هایی است که برای تکمیل سیستم معمایی بازی عالی هستند. راهبه‌ی مرده قصد دارد که شما را نابود کند. بنابراین حل معماها تنها راه شما برای فرار از مرگ است و باید روح خود را در راهروهای ترسناک این مدرسه نجات دهید. احساس تنهایی، یکی از فاکتورهای مهم القای ترس در بازی است و یقینا وجود یک مادربزرگ ترسناک در همسایگی این مدرسه، می‌تواند همه چیز را تکمیل کند. کودکانی هم در این مدرسه حضور دارند که رمز و راز عجیبی پشت سر آن‌ها وجود دارد و گویا نمی‌توانند از مدرسه فرار کنند. راهبه در این بازی ترسناک گوشی، آن‌ها را تسخیر کرده است و گویا این شما هستید که می‌توانید آن‌ها را نجات دهید. مخفی کاری از کارهای لذت بخش شما در این بازی است و سعی کنید که از کلید بقای خود، به بهترین نحو ممکن استفاده کنید. بدین ترتب شما می‌توانید تجربه کننده‌ی یکی از بهترین بازی های ترسناک اندروید باشید.




  • بازی ترسناک اندروید Layers of Fear: Solitude
امکان ندارد که عاشق بازی‌های ترسناک باشید، اما چیزی از بازی Layers of Fear استودیوی بلوبر تیم نشنیده باشید. حال شما می‌توانید نسخه‌ی خوبی از این بازی به‌نام Layers of Fear: Solitude را برای پلتفرم اندروید تجربه کنید. این بازی به‌صورت کامل برای یک تجربه‌ی هیجان انگیز VR بهینه‌سازی شده است و سبک اول شخص دارد. همان نقاشی سری اول این بازی را در نمای ابتدایی این اثر داریم که از نظر روانشناسی، بازیکن را دچار فروپاشی و آشفتگی می‌کند. چشم‌اندازهای وحشتناک و جذابی را در این بازی داریم که بازیکنان را به جنون سوق خواهند داد. هر اتاق بازی دائما در حال تغییر است و وحشت‌های جدید و اسرار عذاب‌آوری را به‌همراه دارد. تنها سوال اینجا است که آیا جرات غرق شدن در چنین مرحله‌ای از ترس را دارید؟

در بازی Layers of Fear: Solitude جنسی از وحشت روان‌پریشانه را تجربه خواهید کرد که کاملا حس جنون را به شما القا می‌کند. محیط ویکتوریایی بازی با الهام از نقاشی‌های شاهکار طراحی شده است و شما را به قرن نوزدهم و دنیایی با معماری خاص آن دوران خواهد برد. گرافیک بازی کلاسیک بوده و از هنرهای اصلی همان دوران بهره برده است. داستان بازی متمرکز روی کاوش خواهد بود و شما تنها با توجه به جزئیات دلهره‌آور بازی و پی بردن به گذشته‌ی غم انگیز نقاش این نقاشی‌ها، می‌توانید به پایان راه برسید.




  • بازی ترسناک اندروید Sinister Edge – Scary Horror Games
بازی Sinister Edge شما را در جستجوی ناامیدانه برای یافتن خانواد‌ه‌ی شخصیت اصلی داستان قرار می‌دهد. شما مشکلات و سختی‌های فراوانی دارید و قرار است که وحشت و ناامیدی را در شدیدترین وضعش تجربه کنید. بازی یک تجربه‌ی بی‌نظیر ترسناک به شما خواهد داد که حتی تا چند روز بعد نیز قادر به فراموش کردن آن نخواهید بود. مکانیسم گیم‌پلی بازی کمی پیچیده است، اما از حس ترس و ماجراجویی آن کم نمی‌کند. با حل پازل‌های بازی می‌توانید سرگرم شده و خودتان را برای کشف محیط‌های ترسناک آن آماده کنید. در دل سایه‌ها، شیاطین شرور کمین کرده‌اند و شما هرگز نباید فراموش کنید که در این بازی تنها نیستند.

گرافیک سه بعدی بازی، حس ترس را افزایش می‌دهد و می‌توانیم یکی از مهیج‌ترین آثار ترس را روی پلتفرم موبایل تجربه بکنیم. معماهای بازی نیز چالش خاصی دارند و قرار نیست که به همین راحتی به انتهای داستان برسید. علاقه‌مندان می‌توانند بازی را روی حالت VR نیز تجربه کرده و از کنترلرهای کنسولی و کامپیوتری نیز استفاده کنند. بازی برنده‌ی جوایز متعددی شده است و در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، یکی از بهترین آثار ترس زمان خود بود. این بازی محبوب بیش از ۲ میلیون‌بار دانلود شده است و امیدوار هستیم که در عین تجربه، دل و جرات این را داشته باشید که درهای یکی از بازی‌های فوق ترسناک اندروید را یک به یک باز کرده و انتظار اتفاقات پیش رو را داشته باشید.




  • بازی Endless Nightmare: Epic Creepy & Scary Horror Game
اگر هیجان دوست دارید و می‌خواهید میزان تحمل ترس خود را آزمایش کنید، بازی Endless Nightmare برای شما ساخته شده است. در این بازی شما در نقش شخصیت جیمز که یک افسر پلیس است، وارد بازی خواهید شد. همسر و دختر او در خانه‌اش کشته‌ شده‌اند و او می‌خواهد پیگیری حقایق را آغاز کند. گویا این اتفاق بسیار ترسناک بوده و جیمز نمی‌داند که با پیگیری این اتفاق، یک کابوس بی‌پایان برای خودش رقم زده است. همه چیز در این بازی رازآلود دنبال می‌شود و ماجراجویی، لذت بخش‌ترین بخش ماجرا است که برای شما اتفاق خواهد افتاد. گیم‌پلی بازی روی کاوش و تحقیق جریان دارد و باید از درهای قفل شده گرفته تا زیر میز و مبل‌ها را بگردید. چیزهای عجیب و غریب را پیدا کرده و ببینید که قاتل چه کسی بوده است.

در بهترین بازی ترسناک اندرویدی، فقط به چشمان خود اعتماد نکنید و سعی کنید که از گوش خود نیز استفاده کنید. با دقت به صداهای اطراف گوش فرا داده و ببینید که چه کسی به شما نزدیک می‌شود. بله درست حدس زدید؛ یک زن دیوانه به شکل دلقک به دنبال شما است و البته که هنگام دیدن او، نباید هیچ سر و صدایی را در محیط ایجاد کنید. تنها راه شما فرار به آرام‌ترین شکل ممکن است و باید با غلبه بر ترس خود، در بدترین شرایط ممکن، تنها به دنبال سرنخ باشید. استراتژی داشته باشید و با دور کردن زن از یکسری اتاق‌ها، سعی کنید که راهی برای زنده ماندن خود ایجاد کنید.




  • بازی Dead by Daylight Mobile – Multiplayer Horror Game
بازی Dead by Daylight Mobile با الهام از فیلم‌های کلاسیک ترسناک ساخته شده است و احتمالا نسخه‌های مختلفی از این سری را در کامپیوتر خود نیز تجربه کرده‌اید. جنس ترس این بازی مربوط به صحنه‌های اکشن و اسلش است و قرار نیست که با موجودات ماورالطبیعه روبرو شویم. در این بازی یک قاتل بی‌رحم را خواهیم دید که به دنبال بازماندگان حاضر در دنیایی است که قصد دارند از مرگ زودرس خود فرار کنند. شما می‌توانید بازی را با دوستان خود در حالت‌های Killer و Survivor تجربه کرده و با مخفی‌کاری در این بازی ترسناک چندنفره برای اندروید جلو بروید. حتی خود شما نیز می‌توانید یک قاتل باشید و به دنبال بقیه بیفتید. بازی بیشتر حالت سرگرم کنندگی دارد، اما یقینا از بهترین‌های ژانر ترس محسوب می‌شود.

در این بازی ترسناک اندروید کم حجم قاتل‌های نمادینی که در فیلم‌هایی مانند Saw، Michael Myers و همچنین Leatherface دیده بودیم، حضور داشته و هرکدام نیز شخصیت‌پردازی خوبی دارند. سیستم پیشرفت بازی تجربه‌های متفاوتی را به بازیکن هدیه می‌دهد و می‌توانید با انجام رویدادهای مختلف، مدام پایان‌های بهتری را برای خود رقم زده و از قدرت‌های بیشتری استفاده کنید. نسخه‌ی موبایل این بازی، بهینه‌سازی شده و حتما باید از اتصال اینترنتی پایدار و مناسب برای تجربه‌ی این بازی ترسناک اندرویدی استفاده کنید. هرکدام از شخصیت‌های بازی ترسناک اندروید آنلاین دارای تنوع هستند و به‌طور مثال، تجربه‌ی متفاوتی با شریل میسون دنیای سایلنت هیل و دیوید تاپ از سری اره خواهید داشت.

دانلود بازی Dead by Daylight Mobile از گوگل‌پلی

۵ بازی ترسناک آیفون
  1. Into the Dead 2
  2. The School: White Day
  3. Lost Within
  4. Five Nights at Freddy’s
  5. Walking Dea:D The Game


  • بازی ترسناک آیفون Into the Dead 2
بازی Into the Dead 2 شما را به یک آخرالزمان زامبی‌محور خواهد برد و قرار است که با مجموعه‌ای از سلاح‌های قدرتمند خود، هر کاری که می‌توانید برای زنده ماندن در این برترین بازی ترسناک آیفون انجام دهید. کشتار مردگان متحرک، اصلی‌ترین وظیفه‌ی شما در بازی است و همان‌طور که از نام این سری نیز به‌خاطر داریم، بازهم یک محیط سرتاسر ترس همراه با جوی دلهره‌آور خواهیم داشت. کابوس واقعی را در این اثر تجربه می‌کنید و از نظر داستانی نیز قرار است که پیش درآمدی برای بازی ترسناک Night of the Living Dead داشته باشیم. بازی، جهان Ghostbusters را گسترش داده است و رفته رفته تکامل آن را شاهد خواهیم بود.

شما در این بازی هفت فصل مختلف را تجربه می‌کنید که از شصت مرحله‌ی بزرگ و چالش برانگیز تشکیل شده است. پایان‌های متعددی در این بازی وجود دارد و بسته به مهارت و انتخاب‌های خود، یکی از آن‌ها را تجربه خواهید کرد. مزایا و اچیومنت‌های بازی، دلایل لازم را برای ساعت‌ها تجربه‌ی لذت بخش به شما خواهد داد. گیم‌پلی بازی شما را به کشتن انبوهی از زامبی‌های مختلف هنگام رانندگی و همچنین استفاده از چاقو در برخی از شرایط سوق خواهد داد.

دانلود بازی Into the Dead 2 از اپ‌استور



  • بازی ترسناک آیفون The School: White Day
شاید مهم‌ترین خصوصیت بازی The School : White Da‪y‬ را بتوانیم گرافیک پیشرفته و سه‌بعدی آن بدانیم. اما خط داستانی استوار و عمیقی که این اثر دارد، یقینا شما را در یک تجربه‌ی ترسناک و دلهره‌آور قابل قبول قرار خواهد داد. این بازی را می‌توانیم یک بازسازی خوب از نسخه‌ی کامپیوتر آن بدانیم که در سال ۲۰۰۱ منتشر شده بود. بازی محبوبیت بسیار زیادی در کره جنوبی پیدا کرده و هنوز هم طرفداران به نیکی از یاد می‌کنند. بازی بعد از این محبوبیت، در کشورهای دیگر نیز منتشر شده و توانست طرفداران بیشتری پیدا بکند.

از بهترین ویژگی‌های بازی می‌توانیم به سطح کاملا جدیدی از القای ترس در یک محیط آشنا برای همگان اشاره کنیم. مدرسه، اصلی‌ترین لوکشین بازی است و گویا از سرایدارهایی تشکیل شده است که در شکل ارواح ظاهر شده و گذشته‌ی مخوف مدرسه را به تصویر می‌کشند. بازی خطرات و صحنه‌های جامپ اسکیر بسیار جالبی دارد و انتظارات عاشقان ترس را برآورده می‌کند. هیچ سلاح خاصی به شما داده نمی‌شود و شما به‌عنوان یک دانش آموز عادی، تنها باید از خطراتی که برای‌تان پهن شد‌ه‌اند فرار کرده و از مدرسه فرار کنید.




  • بازی ترسناک آیفون Lost Within
بازی Lost Within توانسته بهترین جایگاه اپ‌استور را در سال ۲۰۱۵ از آن خود کند. تصاویر باشکوه همراه با جو بسیار متشنج را در بازی شاهد هستیم که گل سرسبد آن، در قالب ترس سرشار به شما القا خواهد شد. این حس تا پایان بازی ادامه دارد و قرار است که همچنان شما را درگیر بازی نگه دارد. روایت داستانی بازی به روش نوینی ادامه پیدا خواهد کرد و شاید به‌راحتی نتوانید آن را هضم کنید. در میان جامپ اسکیرها و رمز و رازهایی که این بازی برای شما دارد، تنها باید به بقا فکر کرده و بتوانید از دل وحشت فرار کنید. بازی از آثاری مانند سایلنت هیل الهام گرفته و حتی یک کودک نیز می‌تواند نهایت وحشت را به بازیکن در این اثر منتقل می‌کند.

بازی توسط توسعه دهنده‌ی Prey ساخته شده است و با یک قاتل افسانه‌ای روبرو خواهید شد که دقت بسیار زیادی دارد و کار شما را سخت می‌کند. شما باید در خفا حرکت کرده و بتوانید از تاکتیک‌های مبارزه‌ای استفاده کنید. جایی برای پنهان شدن پیدا کرده و سعی کنید رمز و رازهای پناهگاه‌های بازی را کشف کنید. درد و رنج بسیار زیادی در بازی وجود دارد و تنها یک راه برای فرار روبروی شما قرار دارد.




  • بازی Five Nights at Freddy’s
بازی محبوب Five Nights at Freddy’‪s‬ به‌عنوان ریسمتری از نسخه‌ی PC روی این پلتفرم منتشر شده است. بچه‌ها و والدین در یک کار تابستانی دور هم جمع شده‌اند و قرار است که فصل تعطیلات خودشان را با تفریح و غذا کنار هم سپری کنند. بازی تنها یک چیز از شما می‌خواهد و آن هم این است که پنج شب در مرکز Fredy زنده بمانید. علیرغم اینکه این فرضیه بسیار ساده است و کنترل‌ گیم‌پلی بسیار خوبی هم در بازی ایجاد شده است، ترس واقعی را در آن تجربه خواهید کرد. این بازی را می‌توانیم یک نمونه خارق‌العاده از چگونگی استفاده از طراحی و ظرافت در صنعت بازی‌های ویدیویی بدانیم. هر کسی که بازی‌های ترسناک را دوست دارد، حتما باید این تجربه را داشته باشد.

بازی ترس مخفی بازیکنان را نشانه گرفته است و قرار است که این‌بار با اسباب بازی و عروسک‌ها شما را بترساند. نحوه‌ی کشت دلهره در قالب این عروسک‌ها بسیار جالب بوده است و هرگز فکر نکنید که با یک بازی بد روبرو هستید. تصاویر بازی ثابت بوده و طراحی جالبی هم دارند. بازی خیلی زود به شما نشان خواهد داد که پنج شب عجیب و دلهره‌آور را در پیش دارید.





  • بازی Walking Dea:D The Game
The Walking Dead یک مجموعه بازی اپیزودیک پنج قسمتی است و در همان جهان داستانی کامیک بوکی رابرت کرکمن جریان دارد. ریک گرایمز، معاون کلانتر معروف در بطن اصلی داستان بازی حضور دارد و قرار است که ما را به دنیای عجیب و غریب زامبی‌های دنیای رابرت کرکمن ببرد. مکان‌های روانشناختی بسیاری در بازی وجود دارد و شما در نقش لی اورت، باید در این دنیای ویران شده توسط ارواح حرکت کنید. شما به دنبال شانس مجددی برای زندگی هستید، اما این دنیا هیچ نشانه‌ای از بهبود ندارد. بازماندگان دنیا، برای حفظ امنیت خود، رو به وحشی‌گری آورده‌اند و کم کم، انسان به دشمن اصلی خودش تبدیل خواهد شد.

بازی احساس ترس را بعد از هر اقدام و تصمیمات شما خواهد داشت و تغییرات داستان نیز همیشه به این معنی نخواهد بود که شما در مسیر درست قرار گرفته‌اید. عواقب بازی عمیقا روی شما تاثیر خواهد گذاشت و هر قسمت برگرفته از انتخاب‌هایی است که روی کل مجموعه تاثیر خواهد گذاشت. شما باید سریع باشید و بتوانید در کسری از ثانیه، برای گروه تصمیم بگیرید. سیستم ترس بازی روی ماجراجویی استوار شده است و بقا در جهانی که مردگان بر آن حکومت می‌کنند، کار چندان ساده‌ای نخواهد بود.
 
بالا