بررسی پاوربانک شیائومی مدل Mi Pro PLM03ZM

saharno

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
پاوربانک مجهز به شارژ سریع
به همراه داشتن یک پاوربانک خوب با ظرفیت مناسب، امروزه یکی از مهم‌ترین نیازهای اکثر افرادی است که با کالاهای دیجیتال مانند گوشی ، هدست، تبلت و ... سر و کار دارند. فروشگاه پلازا با گرد هم آوردن تعداد بسیار زیادی از پاوربانک های مطرح از برندهای معتبر جهانی، در تلاش است تا این نیاز مهم کاربران را پاسخگو باشد.
3.jpg


شرکت شیائومی (Xiaomi) که چند سالی است با تولید محصولاتی همچون شارژر همراه، تلفن‌های هوشمند، گجت های هوشمند، هدست و .... با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب، جایگاه بالایی را در میان کاربران، مخصوصا در بازارهای آسیایی بدست آورد.

در سال 2014 برند شیائومی با معرفی پاوربانک Mi با ظرفیت 10400 میلی آمپر ساعت، وارد بازار مالزی شد. در آن روزها، شیائومی به دلیل قیمت مناسب و می توان گفت پایینی که برای این محصول خود تعیین کرده بود، توانست به فروش بسیار خوبی دست پیدا کند چراکه شرکت های رقیب، برای یک باتری همراه با چنین ظرفیتی، قیمت هایی بالاتر را در نظر گرفته بودند. یکی از استراتژی های شرکت شیائومی برای محصولات با قیمت مقرون به صرفه خود، فروش آنلاین محصولات با ظرفیت موجود بود. این استراتژی برای شیائومی به شدت پاسخگو بود و این شرکت چینی توانست ظرف مدت 3 سال تبدیل به یکی از برترین و قدرتمندترین شرکت های تولید گوشی های موبایل و لوازم جانبی آن در بازارهای آسیایی تبدیل شده و رفته رفته، وارد بازارهای جهانی شود.

پاوربانک شیائومی مدل Mi Pro PLM03ZM یکی از محبوب ترین شارژرهای همراه این شرکت با کیفیتی بسیار بالا و وزنی بسیار مناسب است که توانسته رضایت طیف وسیعی از کاربران را بدست آورد. دلیل این موضوع همانطور که گفتیم قیمت بسیار مناسب محصول در برابر امکاناتی است که ارائه می دهد، از جمله این امکانات می توان به شارژ سریع کوالکام 3 اشاره کرد.

نسخه قبلی این پاوربانک، یعنی PLM01ZM از تکنولوژی شارژ سریع کوالکام 2.0 استفاده می کند و این موضوع، یکی از دلایل اصلی برای محبوب تر شدن شیائومی می پرو 10000 میلی آمپر ساعت است. زمانی که تلفن هوشمند خود را توسط شیائومی می پرو 10000 میلی آمپر ساعت شارژ می کنید، تفاوت بین این دو مدل باتری همراه را از نظر سرعت شارژ سریع کاملا احساس خواهید کرد.

طراحی
بدنه انحنا دار و رنگ نقره ای PLM03ZM اولین چیزی است که نظر کاربر را به خود جلب می کند. شیائومی در ساخت این پاوربانک از فلز آلومینیوم برای بدنه آن استفاده کرده که در وزن نهایی محصول هم تاثیر چندانی نداشته و در نهایت این باتری همراه را با وزن تنها 270 گرم می توانید به راحتی در جیب یا کیف خود حمل کنید تا در هر زمان که نیاز شد، بتوانید در هر شرایطی از آن استفاده کرده و تلفن هوشمند یا هدست یا سایر گجت های دیجیتال خود را شارژ کنید.

ابعاد این شارژر همراه شیائومی، 128x 75 x 12.58 میلی متر است و اگر قصد شارژ کردن باتری گوشی موبایل خود را دارید باید بگوییم به راحتی می توانید گوشی را روی پاوربانک قرار داده و با یک کابل Type-C به طورل 10 سانتی متر، باتری موبایل را شارژ کنید.
شیائومی Mi Pro در یک جمله، نیازی که شما از یک شارژر همراه دارید را برطرف خواهد کرد، وزن کم، اندازه کوچک، شارژ سریع و ظرفیت باتری مناسب. اینها تمام چیزهایی هستند که از یک پاوربانک خوب انتظار داریم!

در جعبه این محصول چه چیزی در انتظار شماست؟
ضخامت جعبه باتری همراه مدل Mi Pro PLM03ZM 1000mAh همانند خود محصول، بسیار باریک و البته زیبا طراحی شده است. در پشت جعبه، اطلاعات اصلی محصول مانند شدت جریان ورودی و خروجی، شارژ سریع و تکنولوژی آن، مدت زمان شارژ و مدت زمان شارژ باتری خود پاوربانک، ابعاد و وزن آن را مشاهده می کنید.
اطلاعات دیگری که روی جعبه محصول درج شده، ظرفیت واقعی این شارژر همراه است که 7100 میلی آمپر ساعت ذکر شده و ظرفیت اسمی 10000 میلی آمپرساعت نیز قابل مشاهده است.

در داخل جعبه، یک دفترچه راهنما به همراه پاوربانک قرار داده شده که می توانید دستورالعمل های مهم و مورد نیاز را در آن مطالعه کنید. سادگی در عین زیبایی، از آن نکاتی است که با دیدن می پرو 10000 میلی آمپر ساعت توجه شما را به خود جلب می کند. در قسمت پایینی باتری همراه، لوگوی شیائومی را مشاهده می کنید و دیگر هیچ اطلاعات اضافه ای بر روی بدنه محصول، درج نشده است. تمام اطلاعات در وجه پایینی می پرو PLM03ZM آورده شده است.

با اینکه شیائومی در ساخت بدنه این پاوربانک از فلز آلومینیوم استفاده کرده، اما سطحی بسیار صاف با لبه های منحنی یک دست را در این محصول شاهد هستیم.
یک کابل دوکاره USB 2.0 به Type-C و MicroUSB نیز در بسته بندی پاوربانک می پرو 10000 میلی آمپر ساعت قرار دارد که توسط آن می توانید دستگاه های دارای درگاه Type-C و MicroUSB خود را به راحتی شارژ کنید. لازم است بگوییم که سری Type-C این کابل ، دو طرفه یا ریورسبل بوده و از هر طرفی که به پورت Type-C دستگاه خود وصل کنید، قابل شارژ خواهد بود.
در وجه بالایی پاوربانک، یک درگاه USB، یک درگاه Type-C جهت شارژ باتری خود محصول، نشانگرهای LED و دکمه روشن/خاموش تعبیه شده است.

ویژگی و عملکرد
ویژگی مهم و بارز این پاوربانک، مجهز بودن آن به تکنولوژی شار سریع کوالکام 3.0 است؛ به این معنی که قادر به شارژ باتری دستگاه های دیجیتال، با سرعتی حدودا 4 برابر شارژ سریع کوالکام 2.0 خواهد بود. پاوربانک Mi Pro با این تکنولوژی قادر است در مدت 30 دقیقه، شارژ باتری دستگاه شما را از 0 درصد به 50 درصد برساند. البته فراموش نکنید که این ویژگی زمانی ممکن خواهد بود که دستگاه مورد نظر شما هم از تکنولوژی شارژ سریع کوالکام 3.0 پشتیبانی کند.

همان طور که گفتیم، با استفاده از پورت Type-C این محصول، می توانید باتری لیتیوم پلیمری خود پاوربانک می پرو را شارژ کنید، برای شارژ کامل باتری این دستگاه زمانی حدودا 5 ساعت نیاز است.

4 نشانگر LED که در وجه بالایی پاوربانک قرار گرفته اند، برای نشان دادن میزان شارژ باقیمانده باتری این محصول هستند. به گفته شرکت سازنده، هر چراغ LED نشانگر 25 درصد از شارژ باتری پاوربانک است. برای مثال اگر هر چهار چراغ LED روشن باشد، یعنی باتری PLM03ZM شارژ 100 درصدی داشته، اگر سه چراغ LED روشن باشد، شارژ باقیمانده، 75 درصد و اگر دو چراغ LED روشن باشد، شارژ باقیمانده 25 درصد و اگر یک چراغ LED روشن باشد، شارژ باقیمانده تنها 25 درصد خواهد بود.

پورت USB این محصول برای شارژ باتری دستگاه های دیجیتال استفاده شده و ولتاژ خروجی 5 ولت، 5.1 ولت، 9 ولت، 12 ولت در حالت شارژ سریع و جریان خروجی 1.5 آمپر، 2.0 آمپر، 2.4 آمپر را در حالت شارژ سریع ارائه می کند. طبیعتا ولتاژ بالاتر، شدت جریان بالاتری را فراهم می کند. ظرفیت واقعی این پاوربانک، 7100 میلی آمپرساعت تعریف شده، به این معنی که می توانید حدوداً 3 بار، یک گوشی با باتری 2000 میلی آمپرساعت را به طور کامل شارژ کنید و اگر دستگاه دیجیتال شما به جز گوشی، یک هدست یا دوربین دیجیتال باشد، دفعات شارژ قاعدتا بیشتر خواهد شد.
 
بالا