دلایل غرفه سازی در نمایشگاه ها

  • نویسنده موضوع fdiba
  • تاریخ شروع

fdiba

خودمونی
"منجی دوازدهمی"


6502c-d52f8577e651443ceca43ffea37a2b1c.jpg




در واقع نمایشگاه ها مکان هایی هستند که در آن شرکت ها می توانند محصولات و خدمات و دستاورد های یک صنعت یا برند را به مشتریان خود ارائه دهند. باید بگویم که خوشبختانه در کشور ما در سال های اخیر نمایشگاه های داخلی و خارجی و به دنبال آن غرفه سازی پیشرفت چشمگیری داشته و همین طور کیفیت برگزاری نمایشگاه ها بسیار بهتر شده است.

این امر موجب شده است که استاندارد های کیفیت تولید و خدمات شرکت ها کارخانه ها بیشتر شود. غرفه سازی به ظاهر کار ساده ای می باشد و همین طور برخی گمان می کنند این کار فقط وصل کردن چندین میله فلزی به هم و کمی طراحی دکوراسیون می باشد اما در حقیقت اینطور نیست.غرفه سازی یک واسطه برای بازاریابی یکپارچه ای است که بایستی با بکارگیری ویژگی های ساختاری و فیزیکی یک فرصت عالی برای معرفی و فروش محصولات و خدمات شرکت، ایجاد کند.


در حقیقت غرفه سازی اصلی ترین نشان و نماد محصولات و خدمات شرکتی است که در نمایشگاه شرکت کرده است به همین علت است که غرفه سازی از اهمیت بالایی برخوردار است.غرفه های موجود در نمایشگاه بایستی جذاب و زیبا باشند تا مخاطبین به آن جذب شوند. شاید در ابتدا غرفه سازی و طراحی آن هزینه ای هایی زیادی را به دنبال داشته باشد اما قطعا می توان با مدیریت صحیح فواید زیادی را برای شرکت هایی که در نمایشگاه ها شرکت کرده اند دارد.


البته شرکت هایی که قرار است در نمایشگاه ها شرکت کنند بدانند که تصمیمات ایده آل گرانه و هزینه های زیاد برای غرفه سازی خوب، به این معنا نیست که موفقیت آنها در نمایشگاه ها صد در صد انجام میگیرد.



بهتر است بدانید که یک غرفه ی خوب در نمایشگاه که محصولات و خدمات شرکت را به خوبی به مشتریان انتقال می دهد و در عین حال از زیبایی و جذابیت زیادی برخوردار است، نیازمند یک استراتژی مدیریتی عالی است تا بتواند شرکت را به هدفت خود برساند. در حقیقت این دو در کنار هم می توانند هم محصولات شرکت را به خوبی معرفی کنند و هم بازدهی را بیشتر می کنند. بنابراینن توجه کنید که شرکت در نمایشگاه فقط نیازمند غرفه سازی منحصر به فرد و عالی نیست، به استراتژی عالی نیز نیاز است.در نمایشگاه ها شرکت ها می توانند در کنار رقیبان خود محصولات و خدمات خود را به مشتریان ارائه دهند و از طریق نمایشگاه ها متوجه شوند که بازار هدف چه جیزی می باشد و از طریق آن کیفیت محصولات و خدمات خود را افزایش دهند.


در نمایشگاه ها شرکت ها می توانند رقیبان خود را بشناسند و استراژدی آنها را ارزیابی کنند و به دنبال آن راهکارهای بازار جدید را پیدا کنند و ارتباط خود را با مشتریان جدید در کشور های دیگر نیز بیشتر کنند یا به وجود آورند.علاوه بر قسمت غرفه سازی باید بدانید که می توانید در حاشیه برگزاری نمایشگاه، واحد های تحقیق و توسعه شرکت خود را وارد کار کنید و مطالعات مختلفی را در حوزه بازر نظر سنجی و بازاریابی داشته باشند.


در نمایشگاه ها اتفاقات زیادی ممکن است به وجود آید که موجب پبشرفت شرکت ها می شود به طور مثال در نمایشگاه ها است که یک شرکت می تواند با شرکت های پخش کننده و نمایندگی های شهرستان ها ارتباط برقرار کند.
همچنین در نمایشگاه ها خیلی از پیشنهاد هایی که تا به امروز شرکت ها به دنبال آن بودند و راه حلی مناسب برای آنها بوده، خود به خود به آنها داده می شود.نکته ی جالبی که وجود دارد این است که در نمایشگاه ها همه ی این اتفاقات خوب برای همه شرکت هایی که در نمایشگاه ها حضور دارند اتفاق می افتد و برای همه آنها صدق می کنند.
 
بالا