استفاده از پلاک بعد از ارتودنسی چه ضرورتی دارد؟!

fdiba

خودمونی
"منجی دوازدهمی"

%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D9%84%D8%A7%DA%A9-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%88%D8%AF%D9%86%D8%B3%DB%8C-%DA%86%D9%87-%D8%B6%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F-300x200.jpg



افرادی که برای درمان ارتودنسی به متخصص ارتودنسی در ولنجک، متخصص ارتودنسی در ولیعصر و سایر نقاط شهر مراجعه می کنند معمولا یک دوره درمان یک ساله را باید سپری کنند.

در طی این یک سال ممکن است مشکلاتی برای فرد جهت نگهداشتن براکت ها و سیم ها در دهانش به وجود آید اما بعد از سپری شدن این دوران در نهایت فرد بیمار لبخندی زیبا خواهد داشت.

اگر جزو کسانی هستید که میخواهید درمان ارتودنسی را شروع کنید باید بدانید با به پایان رسیدن طول درمان کار شما تمام نمی شود و متخصص ارتودنسی در ولنجک، متخصص ارتودنسی در ولیعصر، متخصص ارتودنسی در پاسداران و هر متخصص دیگری به شما پیشنهاد استفاده از ریتینر یا پلاک را می دهد.

استفاده کردن از پلاک آن هم بعد از گذشت دوره طولانی ارتودنسی برای هیچکس خوشایند نیست اما در اکثر مواقع ضروری می‌ باشد.

در مواردی ممکن است استفاده از پلاک اصلا ضرورتی نداشته باشد یا دوره استفاده از آن کوتاه باشد که همگی به نظر متخصص نیاز دارد.



دلیل استفاده از پلاک چیست؟
بالاتر به شما گفتیم که استفاده از پلاک برای خیلی ها خوشایند نیست و حتی ممکن است آزاردهنده باشد اما اگر می خواهید لبخند زیبای خود را حفظ کنید باید از آن استفاده کنید.

برای تثبیت دندان های خود نیاز دارید بعد از ارتودنسی از پلاک استفاده کنید فرقی هم ندارد که ارتودنسی شما ثابت بوده است یا نامرئی.

در صورتی که بعد از پایان درمان ارتودنسی به حرف متخصص ارتودنسی در شهرک غرب تهران، متخصص ارتودنسی‌ در ولیعصر و سایر متخصص ها گوش نداده و از پلاک استفاده نکنید احتمال این که دندان هایتان به حالت قبلی بازگردند بسیار زیاد است و در این صورت تمام هزینه و وقتی که صرف این کار کرده اید هدر می رود.

دهان انسان از ویژگی های خاصی برخوردار است و طبق تحقیقاتی که متخصصان برجسته ارتودنسی در سراسر دنیا انجام داده اند دندان ها دارای حافظه داخلی هستند. یکی از برترین کلینیک های ارتودنسی کلینیک دندانپزشکی متخصص ارتودنسی در شریعتی است.

به همین علت با تغییر یک ساله موقعیت دندان ها نمی‌ توانید تضمین کنید که دیگر به جای خود باز نمی گردند. از همین رو استفاده از پلاک برای جلوگیری از برگشت دندان ها به موقعیت اصلی خود الزامی است.



مدت استفاده از پلاک
مدت زمانی که هر فرد باید از پلاک استفاده کند بستگی به نظر متخصص ارتودنسی در ولنجک، متخصص ارتودنسی در ولیعصر و سایر متخصص ها دارد اما در حالت عادی معمولا زمان استفاده از پلاک سه تا شش ماه بعد از تمام شدن طول درمان ارتودنسی است.

در طی این چند ماه فرد باید حداقل 22 ساعت در روز را از پلاک استفاده کند تا زمانی که پزشک متخصص ارتودنسی در شهرک غرب تشخیص دهد که استفاده از آن را کاهش دهید و فقط شب ها از آن استفاده کنید. به جزسه تا شش ماهی که گفته شد باید تا یک سال نیز شب ها ز پلاک استفاده کنید.

در طول این یک سال اگر احساس تنگی بکنید باید باز هم ورزانه پلاک را مورد استفاده قرار دهید چون حس تنگی به دلیل تغییر موقعیت دندان ها ایجاد می شود.



انواع پلاک ارتودنسی
پلاک ها انواع مختلفی دارند و برای ساخت آن ها از دندان های شما قالب گرفته و متخصص ارتودنسی در ولنجک، برترین دکتر متخصص ارتودنسی در ولیعصر، متخصص ارتودنسی در شمال تهران و هر متخصص دیگری که به آن مراجعه می کنید پلاک مخصوص شما را می سازد.

– Retainers Bonde:D این نوع از پلاک ها با عبور سیم از پشت دندان ها ساخته می شوند و بعد آن را جوری محکم می کنند که باعث درست نگه داشتن دندان ها در موقعیت خود شود.

– Hawley Retainers: این مدل از پلاک ها جزو معروف ترین پلاک هایی هستند که خیلی مورد استفاده قرار می گیرند. باری ساخت ان از سیم فلزی که در اطراف شش دندان قرار می گیرد و آن ها را در جای خود نگه می دارد استفاده می کنند. بهتر است مطلب درمان با ارتودنسی چگونه است؟ را بخوانید.

– Essix Retainers: این پلاک یک نگهدارنده شفاف است که روی دندان ها قرار می گیرد اما به راحتی می تواند دچار شکستگی و تغییر رنگ شود. منبع : الو متخصص
 
بالا