جایگاه عایق الاستومری در زندگی امروزی ما کجاست؟

  • نویسنده موضوع fdiba
  • تاریخ شروع

fdiba

خودمونی
"منجی دوازدهمی"

6c2a2-%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D9%82%20%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%B1%DB%8C%20%DA%86%D9%87%20%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%20%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C%20%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F%20(%D8%A8%D8%AE%D8%B4%20%D8%AF%D9%88%D9%85)%201.jpg


- افزایش تقاضای جهانی برای استفاده از عایق الاستومری

همانطور که می دانید تجارت در سراسر جهان سرعت بیشتری نسبت به انقلاب صنعتی گرفته است. توسعه و پیشرفت اینترنت، شبکه های اجتماعی و دستگاه های دیجیتالی که امروزه وجود دارند دلیل واضحی بر افزایش سرعت تغییرات در تکنولوژی و اجتماع هستند.

فناوری در همه دوران ها در حال پیشرفت بوده است اما چیزی که امروزه با آن مواجه هستیم فرق دارد و سرعت خیلی بالاتری گرفته است. برای درک کردن بهتر این مسئله باید بدانید برای اینکه نصف مردم آمریکا دارای تلفن همراه شوند 50 سال زمان برد این در حالی است که شبکه اجتماعی فیسبوک در کمتر از یک سال 6 میلیون کاربر داشت و بعد از گذشت چندس ال تعداد کاربران آن به 1 میلیارد نفر رسید.

این توسعه و پیشرفت تکنولوژی باعث شده که مردم درباره ی کشورهای دیگر اطلاعات کسب کنند به همین دلیل ساختارهای اجتماعی و اقتصادی کشورها دچار تغییرات بزرگی شده است.

بزرگترین روندهای که در چند دهه اخیر بین جوامع رخ داده است جهانی سازی، تغییرات جمعیتی، شهرنشینی، بهره وری از انژی، تغییرات آب و هوایی و افزایش ثروت می باشد که همه ی آن ها باعث رشد اقتصادی خیلی از کشورها شده اند.

در بین این تغییرات چیزهایی مثل بهره وری از انرژی و تکنولوژی مطبوع نسبت به قبل بسیار تقویت شده اند. طوری که امروزه اکثر کسانی که قصد ساخت و ساز دارند به فکر صرفه جویی در مصرف انرژی می باشند و بدین منظور به عایق الاستومری علاقه مند شده اند. در ادامه به بررسی تاثر انواع عایق الاستومری روی بهره وری از انرژی می پردازیم.



عایق الاستومری روی روند بهره وری انرژی چه تاثیری دارد؟

یکی از چالش های بسیار بزرگ و مهم عصری که در آن زندگی می کنیم تامین انرژی پایدار است. هر سال مصرف انرژی در سراسر جهان رو به افزایش است و طبق تحقیقاتی که یک گروه بریتانیایی انجام داده اند در سال 2035 به اندازه یک سوم انرژی که امروزه استفاده می شود بیشتر نیاز خواهیم داشت به همین دلیل استفاده از عایق الاستومری از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

زمین فقط زمانی می تواند به یک انقلاب انرژی دست پیدا کند که در تمامی بخش ها بهره وری انرژی مورد توجه قرار بگیرد. بدین منظور ابتدا باید همه ی صنایع را نسبت به این موضوع که استفاده از عایق الاستومری یا عایق های دیگر باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود آگاه کنیم.



در کشورهای صنعتی و پیشرفته استفاده از عایق الاستومری و تجهیزاتی که منجر به بهره وری انرژی می شوند هر سال رو به افزایش است و استانداردهای بیشتری را در این رابطه در نظر گرفته اند. بهتر است مطلب تاریخچه ای درباره ی عایق الاستومری را نیز بخوانید.

به غیر از این استانداردها برای ساختمان های نوساز و ساختمان های قدیمی که قصد بازسازی دارند قوانین بسیار سختگیرانه ای را برای استفاده از عایق الاستومری و تجهیزات ذخیره انرژی وضع کرده اند. قیمت انرژی روز به روز بالا تر می رود و مصرف سوخت های فسیلی نیز بیشتر می شود که این جریان باعث ایجاد تغییرات آب و هوایی مثل آب شدن یخچال های قطبی شده است. به همین علت است که کشورهای جهان اولی و پیشرفته در این باره قوانین سخت گیرانه ای دارند.



روند شهرنشینی

در حال حاضر بیشتر جمعیت جهان در شهرها زندگی می کنند و روز به روز آمار کسانی که از روستاها به شهرها می آیند بیشتر می شود. این مهارجت ها در کشورها و شهرهای پیشرفته بیشتر به چشم میخورد. درباره انواع نوار درزگیرهای عایق الاستومری بخوانید. بهتر است مطلب عایق الاستومری نسبت به سایر عایق ها چقدر بازدهی دارد؟ را نیز مطالعه کنید.

در کشورهایی مثل هند و چین که جمعیت بسیار زیادی دارند روز به روز تقاضا برای استفاده از عایق الاستوری و تجهیزاتی که منجر به ذخیره انرژی می شود بیشتر می شود چون با توجه به افزایش جمعیت ساخت و ساز نیز در این کشورها بیشتر است. یکی از بهترین راه ها برای ذخیره انرژی در ساختمان ها استفاده از عایق الاستومری لوله ای است.
 
بالا