صفحه کلید و موس بی سیم یا با سیم بخریم؟

niloofarmajdi

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"
دو گونه صفحه کلید و موس بی سیم وجود دارد : بلوتوث و مادون قرمز (R/F) . صفحه کلیدها و موس هایی که با بلوتوث کار می کنند بسیار خوش دست هستند، اما لازم است که کامپیوتر شما قابلیت دریافت بلوتوث داشته باشد.

موس و صفحه کلید R/F با یک دانگل یو اس بی می آیند که باید آن را به درگاه یو اس بی کامپیوتر متصل کنید. که با این کار یک درگاه را از دست می دهید، اما R/F محدوده بهتری را نسبت به بلوتوث پشتیبانی می کند. با این حال بهتر است که گیرنده یو اس بی R/F نزدیک به دستگاه باشد.
Wired-vs-wireless-mouse-keyboard-640x347.jpg

درصورتی بی سیم را انتخاب کنید که...
برای بازیکنان غیر حرفه ای، کیبورد موس بی سیم به اندازه صفحه کلید و موس سیم دار خوب کار می کند، اما اگر دوست دارید می توانید انواع بی سیم آن ها را خریداری کنید. تفاوت قیمت آن بسیار ناچیز است.
حواستان باشد که دستگاهی که خریده اید از باتری های AA/AAA استفاده می کنند و یا باتری قابل شارژ دارند.
در صورتی سیم دار را انتخاب کنید که...
برای بازیکن های حرفه ای که از دستگاه های کلاسیک خوششان می آید سیم دار همیشه بهتر است. البته بسیاری از بازیکن های حرفه ای دستگاه های بی سیم را ترجیح می دهند.
همچنین با صفحه کلید و موس سیم دار درگیر شارژ مداوم و تمام شدن شارژ باتری وقتی در حال انجام یک کار مهم هستید نمی شوید.
موس و کیبورد یکی از پراستفاده‌ترین اجزای کامپیوتر شماست، بنابراین خیلی عاقلانه نیست که سال‌ها به همان موس و کیبورد ارزان قیمت و قدیمی‌مان بچسبیم و ولش نکنیم. عوض کردن موس علاوه‌بر‌اینکه به شما کمک می‌کند تا کار‌های خود با کامپیوتر را بهتر انجام دهید، می‌تواند باعث جلوگیری از درد‌های ناشی از کار‌کردن با موس‌ها و کیبوردهای غیر ارگونومیک شود.
 
بالا