مقایسه کامل آمریکا و کانادا (بخش دوم)

  • نویسنده موضوع fdiba
  • تاریخ شروع

fdiba

خودمونی
"منجی دوازدهمی"


مقایسه وضعیت اشتغال در آمریکا و کانادا



شاید خریداران بلیط هواپیما آمریکا ندانند که کار کردن در این کشور در مقایسه با کانادا سخت‌تر و طولانی‌تر است. افراد به ازای هر ۵ ساعت کار مفید در کانادا، ۳۰ دقیقه استراحت می‌کنند. مرخصی در کانادا ارتباط مستقیمی با سابقه کار دارد و کارمندی با سابقه کار یک ساله می‌تواند تا ۲ هفته مرخصی بگیرد.





اگر سوابق کاری افراد به ۶ سال برسد این مرخصی تا ۳ هفته نیز افزایش پیدا خواهد کرد که موضوع مهمی برای مهاجرانی است که پس از خرید بلیط هواپیما کانادا قصد اقامت دائم در این کشور را دارند. از طرفی دیگر معمولا کارمندان در آمریکا نیازی به مرخصی ندارند و ترجیح می‌دهند این موقعیت را بصورت مالی با کارفرمای خود حساب کنند.








مقایسه سیستم بهداشت و درمان آمریکا و کانادا



پس از پرداخت حق بیمه، خدمات درمانی در کانادا کاملا بصورت رایگان انجام خواهد شد. در حالیکه استفاده از خدمات بیمه در آمریکا بسیار سخت می‌باشد. برای نمونه اگر شخصی توسط کارفرمای خود تحت پوشش بیمه قرار نگیرد، می‌بایستی برای خرید بیمه شخصی هزینه هنگفتی را بپردازد. این موضوع ممکن است باعث نگرانی تعدادی از افرادی که قرار است خرید بلیط هواپیما آمریکا انجام دهند، شود





بطور کلی در هر دو کشور آمریکا و کانادا هزینه‌های درمان بسیار سنگین و کمرشکن است و این موضوع ممکن است باعث نگرانی تعدادی از خریداران بلیط هواپیما خارجی گردد.








مقایسه خدمات اجتماعی آمریکا و کانادا



نسبت به آمریکا، مردم کانادا از خدمات اجتماعی بیشتری برخوردار هستند. به عنوان مثال زمان مرخصی زایمان در کانادا تقریبا دو برابر آمریکا می‌باشد. طبق آمار بدست آمده در رنکینگ جهانی، کانادا در رتبه دوم و آمریکا در رتبه هشتم بهترین کشورها از لحاظ معیارهای زندگی قرار گرفته‌اند که موضوع قابل توجهی برای خریداران بلیط هواپیما خارجی محسوب می‌شود.














مقایسه درآمد آمریکا و کانادا



میزان درآمد یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها پس از خرید بلیط هواپیما خارجی و مهاجرت به کشوری جدید است. در مورد این دو کشور باید بگوییم که درآمد در مشاغل مختلف یکسان نبوده و برخی رشته‌ها و تخصص‌ها در کانادا و بعضی دیگر در آمریکا پردرآمد هستند. اما بطور کلی میانگین درآمد هر دو کشور یکسان است.








مقایسه نحوه خرید در آمریکا و کانادا



برای آن دسته از خریداران بلیط هواپیما آمریکا و بلیط هواپیما کانادا که به خرید علاقه دارند باید بگوییم که خرید غیر حضوری و آنلاین در آمریکا متداول‌تر از کانادا است. کمتر ار ۵۰ درصد از شرکت‌ها در کانادا دارای سایت هستند و به همین دلیل خرید و فروش بصورت حضوری انجام می‌شود.





بسیاری از رستوران‌های کانادا دارای دستگاه‌هایی هستند که شخص می‌تواند صورتحساب خود را در میز و حتی حین غذا خوردن پرداخت نماید.








مقایسه نظام آموزشی آمریکا و کانادا



موضوع آموزش فرزندان، برای بسیاری از خریداران بلیط هواپیما کانادا ارزان و بلیط هواپیما آمریکا موضوعی مهم است. به همین دلیل باید بگوییم که بچه‌ها در کشور آمریکا در چهار دوره مهد کودک، ابتدایی تا پنجم، راهنمایی تا کلاس هشتم و سپس دبیرستان تا کلاس دوازدهم به تحصیل خود ادامه می‌دهند.





در کانادا مقطعی برای راهنمایی تعریف نشده است و دانش آموزان در مقطع ابتدایی تا کلاس هفتم تحصیل می‌کنند و پس از آن دوره دبیرستان تا کلاس دوازدهم آغاز می‌گردد.





برای مثال دانش آموزان در استان کبک تحصیلات خود را تا کلاس یازدهم تمام می‌کنند و پس از آن در قالب دوره‌ای دوساله وارد مدرسه فنی و حرفه‌ای می‌شوند، پس از این دوره می‌توانند برای ورود به دانشگاه تصمیم بگیرند.








مقایسه هزینه تحصیل در آمریکا و کانادا



تعداد دانشگاه‌های کانادا کمتر از آمریکا می‌باشد اما در مقایسه با آمریکا از ظرفیت پذیرش بیشتری برخوردار هستند. نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان و مطرح جهان مانند آمریکا، انگلستان یا استرالیا، تحصیل در کانادا ارزان‌تر می‌باشد. هزینه تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد ۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار کانادا در سال می‌باشد.





اما همین هزینه در آمریکا برابر با ۴۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ دلار آمریکا است. بطور کلی ۵۸ درصد از جامعه آماری کانادا را افراد تحصیلکرده و یا علاقه‌مند به تحصیل تشکیل .می‌دهند در حالیکه این آمار در آمریکا حدود ۲۵ درصد می‌باشد.


مطلب دانستنی‌های جالب درباره هواپیماربایی (بخش اول) را نیز مطالعه کنید.





مقایسه زبان محاوره‌ای آمریکا و کانادا



تنها زبان محاوره‌ای در آمریکا، انگلیسی است و خریداران بلیط هواپیما آمریکا باید تنها به این زبان مسلط باشند. ساکنان کانادا به دو زبان انگلیسی و فرانسوی که زبان‌های رسمی این کشور محسوب می‌شوند سخن می‌گویند.
 
بالا