چگونه یک پرو طولانی خود را آماده کنیم؟ (بخش دوم)

  • نویسنده موضوع fdiba
  • تاریخ شروع

fdiba

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
آشنایی آمادگی برای پرواز طولانی

این مقاله برای آماده کردن خود برای سفرهای طولانی است که بایستی حدود 18 ساعت بر روی صندلی هواپیما بنشینید. در مقاله‌ی بخش اول مربوط به این موضع درباره‌ی یکسری نکاتی صحبت کردیم که اگر آن‌ها را رعایت کنید از خستگی زیاد شما در پرواز خارجی طولانی‌مدت جلوگیری می‌کند و شما با توجه و رعایت این اصول سفر راحت‌تری خواهید داشت. نکاتی که در بخش اول گفتیم عبارت‌اند از: صندلی خود را از قبل رزرو کنید، همیشه صندلی کنار پنجره را انتخاب کنید، لباس کافی و مناسب بپوشید، آب کافی بنوشید، سرگرمی مخصوص خود را به همراه داشته باشید، استفاده از گلاب هم می‌تواند مفید باشد، صبحانه کم‌اهمیت‌ترین وعده غذایی در هواپیما است. حال در بخش دوم این مقاله می‌خواهیم ادامه این نکات را بگوییم و آن‌ها را کامل کنیم، پس با ما همراه باشید. اگر بلیط ارزان هواپیما خارجی یا بلیط داخلی یا حتی بلیط عادی هواپیما خریداری کردید بایستی به این نکات توجه کنید.


برنامه خواب برای خود داشته باشید

شما برای اینکه خواب بهتری داشته باشید بهتر است اول ذهنتان را برای خوابی راحت که همیشه در خانه اتان داشتید آماده کنید. اما چطور می‌توان این کار را کرد؟ بایستی همان کارهایی که قبل از خواب در خانه اتان انجام می‌دادید، انجام دهید مثلاً مسواک بزنید، موهایتان را شانه کنید، پتوی مخصوص خود را بی اندازید و ماسک خوابتان را بزنید تا ذهن شما با دیدن محیطی آشنا برای خوابی راحت و خوب آماده شود. این اقدامات کیفیت خواب شمارا در پرواز خارجی طولانی‌مدت بهتر می‌کند. بنابراین بعد از خرید بلیط ارزان هواپیماخارجی یا بلیط داخلی به فکر جمع‌کردن تجهیزات خواب خود نیز باشید.


برای نشستن عجله نکنید

آن زمانی که شما برای رفتن به سرویس بهداشتی از صندلی اتان بلند شدید برای نشستن مجدد بر روی صندلی عجله نکنید زیرا که نشستن زیاد بر روی صندلی اصلاً خوب نیست و ممکن است به ترومبوز عمیق رگی مبتلا شوید و حتی نشستن زیاد موجب گرفتن عضلات بدن می‌شود. پس حتماً هر دو ساعت یک‌بار از جای خود بلند شوید و قدم بزنید یا زمانی که برای رفتن به سرویس بهداشتی از جای خود بلند می‌شوید کمی با حرکت کششی عضلات خود را گرم‌کنید. مثلاً انگشت‌های پا راکمی ورزش دهید و با یکسری حرکات آسان خون را در بدنتان به جریان بی اندازید تا در پرواز خارجی طولانی‌مدت خطری شمارا تهدید نکند و سفر خوبی داشته باشید. شما می‌توانید بعد از خرید بلیط ارزان هواپیما خارجی یا بلیط داخلی در اینترنت یک سری حرکات کششی آسان پیدا کنید تا در طول پرواز انجام دهید.


از گپ زدن واهمه نداشته باشید

پرواز خارجی طولانی‌مدت فرصت خوبی است تا با دیگران کمی آشنا شوید شاید همین آشنایت کوچک موجب دوستی‌های پایدار شود البته ناگفته نماند که هیچ‌کس هنگام استراحت دوست ندارد کسی مدام با او حرف بزند و استراحتش را به هم بزند پس حواستان باشد که موقع استراحت کسی با او شروع به حرف زدن نکنید یا اگر چنین فردی به پست شما خورد می‌توانید با برداشتن گوشی همراه و آهنگ گوش دادن به صحبت‌های او خاتمه دهید. بی‌گمان هر مسافری ممکن است داستان زندگی جالبی داشته باشد یا حتی اطلاعات خوبی درباره‌ی مقصدی که قرار است به آنجا بروید داشته باشد پس از معاشرت با دیگران خودداری نکنید. یکی دیگر از ویژگی‌های معاشرت با هم‌سفرهای خود این است که اگر تنها سفرکرده‌اید و به مشکلی برخوردید می‌توانید از او کمک بخواهید، بنابراین برای افرادی که قصد دارند به‌تنهایی با پرواز خارجی طولانی ‌مدت سفر کنند با کناری خود معاشرت کنند. اگر تنها قرار است بلیط ارزان هواپیما خارجی یا بلیط داخلی هواپیمابخرید و پرواز خارجی طولانی‌مدت بروید به این نکات توجه کنید.


بهتر است مطلب راهکارهایی برای هماهنگ کردن سیستم بدن با شرایط پرواز ( بخش اول) را نیز مطالعه کنید.


از غذاهای خیلی شور اجتناب کنید


همان‌طور که در مقاله‌ی بخش اول گفتیم که سفرهای هوایی آب بدن شمارا کم می‌کند و شما طی پرواز خارجی یا داخلی بایستی آب زیاد بنوشید. اما با خوردن خوراکی‌های شور مثل چیپس و پفک و چوب‌شور و... آب بدن شمارا کم می‌کند و ممکن است در شما ورم ایجاد شود. بنابراین به‌هیچ‌عنوان خوراکی‌های شور در طول پرواز خارجی طولانی‌مدت نخورید. بهترین خوراکی‌هایی که می‌توانید با خود بیاورید تا در طول پرواز خارجی طولانی‌مدت احساس سیری کنید، خوراکی‌های پروتئین دار است. بعد از خرید بلیط ارزان هواپیما خارجی یا بلیط داخلی درباره‌ی خوراکی‌های پروتئین دار کمی پرس‌وجو کنید.
 
بالا