گلهای آپارتمانی استرس را کاهش میدهند

زینب

کاربر حرفه ای
"بازنشسته"


به گفته یک روانشناس، استفاده از گلهای آپارتمانی نقش موثری در کاهش اضطراب و استرس دارد.


دکتر محمد آیتی اظهار کرد: سر و کله زدن با گیاهان و موجودات زنده غیرانسانی از این جهت که انسان را با طبیعت آشتی داده و در او احساس یکی بودن با طبیعت را ایجاد میکند، تاثیر مثبتی بر کاهش اضطرابهای ناشی از هیجان و فشارهای محیطی میگذارد.وی ادامه داد: البته این امر مستلزم این است که کسی که از گیاهان نگهداری میکند، نگرش خود را هم تغییر دهد. زیرا همواره کسانی هستند که برای زیبایی و دکور آپارتمانشان از گل و گیاه استفاده کرده و در خانههایشان فضای سبز درست میکنند که اگر در نگرش این افراد تغییر ایجاد شود و خود را جزئی از طبیعت و موجودات تصور کنند از هیجانهایی که محیط، جامعه و شرایط صنعتی شدن به وجود آورده، دور شده و به تن آرامی میرسند.این روانپزشک افزود: گیاهان از شتاب فکری و هیجانات افراد میکاهند و میتوانند نوعی ریلکس کننده و تسهیل کننده عمل خودهیپنوتیز باشند که در آن فرد خود را هیپنوتیزم میکند و به وسیله آن به آرامش میرسد.وی افزود: این روش، یکی از روشهای درمانی رایج است که یکی از کاربردهای مهم آن از بین بردن اضطراب است و بسیاری از افراد بدون این که آموزش دیده باشند این روند را تجربه کرده و خود را آرام میکنند.وی با اشاره به نگرانیهای ناشی از بازی با کامپیوتر و وسایل الکترونیکی در کودکان، افزود: بسیاری از کودکان با آن نگرش که انسان جزئی از طبیعت است و باید با آن رابطه دو طرفه داشته باشد، آشنا نیستند و اگر والدین تلاش کنند که آنها را با این مقوله آشنا کنند و جلوههای خوب و وقت گذرانی با طبیعت را به آنها بیاموزند، آنها محکمتر و قویتر بار خواهند آمد.وی در پایان توصیه کرد: خانوادهها باید برای گذراندن اوقات فراغت زمانی را برای حضور در طبیعت در نظر بگیرند، زیرا این نگرش باعث میشود از دغدغههای آنها کاسته شود.

tici.ir
 

sahel2512

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
تاریخچه گل رز جاودان
7-4-600x600.jpg


گل رز جاودان


به تازگی نوع جدیدی از گل رز، با اصلاح نژاد و تغییرات ژنتیکی ، با نام تجاری ” گل رز جاودان “تکثیر شده و خیلی زود به یکی از محبوب ترین انواع گل رز تبدیل شده است . میتوان گفت که این گل های طبیعی با همان کیفیت و طراوت گل های رز معمولی ، با جدید ترین تکنولوژی روز مومیایی شده اند . درواقع ایده ی ساخت این نوع از گل رز های جاودان از یک فیلم سینمایی با نام ” دیو و دلبر ” گرفته شده است.


حتما برای شما هم پیش آمده که وقتی گل های زیبایی هدیه می‌گیرید علاقه مندید که ماندگاری گل را افزایش دهید. اما چطور ممکن است؟ شاید باورناپذیر بنظر برسد ولی بر خلاف گل های معمولی که به راحتی خشک می شوند، گل هایی وجود دارند که تا چند سال زنده و شاداب اند. اما آنچه که واضح است این است که تثبیت و افزایش ماندگاری گل های تزئینی (به ویژه زمانی که به عنوان هدیه ای ارزشمند از یک عزیز دریافت کرده باشیم) امری بسیار مهم است. روند جاودان سازی گل های رز طبیعی جاودان برای نخستین بار در سال ۱۹۸۰ میلادی اتفاق افتاد. از آن پس این روند روز به روز مدرن تر و پیشرفته تر شد. به گونه ای که امروزه بر اساس آخرین تکنیک های جاودان سازی گل های رز طبیعی جاودان می توانیم از عمر بالای گل های رز حتی تا چندین سال اطمینان حاصل کنیم.


گل رز جاودان همان گل رز طبیعی است که بر روی آن فرآیندی انجام شده است که باعث ماندگاری طولانی آن می شود. البته اگر بخواهیم یکی دیگر از مزیت های آن را بگوییم باید به دستچین آن ها اشاره کرد. به این معنا که پروسه مومیایی کردن تنها بر روی بهترین گل های رز دنیا انجام می شود و همه به صورت یک دست و جذاب می باشند. تنوع رنگ در این رزهای ماندگار بسیار بالاست و هر سلیقه ای را به بهترین نحو پوشش می دهند. گل های رز جاودان ۱ الی ۳ سال عمر می کنند و به هیچ عنوان به آب و نور خورشید نیاز ندارند. رز جاودان به نام های دیگری همچون رز دیو و دلبر ، رز ماندگار ، رز ابدی ، رز مومیائی و … شناخته می شود.


گل رز برای قرن ها نمادی از عشق و دوست داشتن بوده است و چه چیزی بهتر از یک شاخه گل رز جاودان برای نشان دادن این عشق ! گل رز جاودان با ماندگاری ۱ الی ۳ سال می تواند نمادی از یک عشق ماندگار باشد. رزهای جاودان کاملا طبیعی هستند و با تنوع رنگی که دارند ، می توانند هر سلیقه ای را پوشش دهند.


شرایط نگهداری از گل های رز جاودان (گیاه مخصوص آپاتمان)
همان طور که در مطالب فوق نیز اشاره کردیم، رزهای طبیعی جاودان شرایط خاصی برای نگهداری نمی خواهند. تنها چیزی که لازم است در مورد آن ها رعایت کنید چند نکته بسیار ساده است:


(گیاه مخصوص آپاتمان)دور از نور مستقیم آفتاب نگهداری کنید.


از برخورد رزهای طبیعی جاودان با آب جلوگیری کنید (این گل ها (گیاه مخصوص آپاتمان)نیازی به آبیاری ندارند).


میزان رطوبت (گیاه مخصوص آپاتمان) نسبی محیط را حدالامکان کم کنید.


اجازه ندهید این گل های زیبا (گیاه مخصوص آپاتمان)و زنده در تماس با حرارت بالا باشند.


از تماس گل های رز طبیعی جاودان (گیاه مخصوص آپاتمان) با مواد رزینی، روغن ها و منسوجات بپرهیزید.


در صورتی که آن ها را در قاب های مخصوص دریافت کرده اید درب شان را باز نکنید.


هدیه دادن از سالیان بسیار دور مرسوم بوده است. ایرانیان جزو نخستین ملتی بودند که به یکدیگر گل هدیه می دادند.


اجرای این سنت دیرین در زادروزها، سالگردها، مناسبت ها و آشنایی های شیرین و تلخ، از دیرباز برای حفظ و تحکیم روابط‌ مان با آدم های اطراف و ساختن خاطره های خوب با آنها تا به امروز ادامه داشته است.


خرید هدیه ای مناسب و شرایط تقدیم نمودن آن، یکی از مهمترین اصول در هر رابطه ای به شمار می آید. اینکه چه هدیه ای بخریم، در چه زمانی، چگونه و با چه پیامی آن را تقدیم کنیم، می تواند تعیین کننده میزان صمیمیت روابط مان باشد.


گروه VIP با در نظر گرفتن شرایط و موقعیت های متفاوت در زمینه خرید و فروش گل (گیاه مخصوص آپاتمان)، محصولات متنوعی را در دسترس شما عزیزان قرار داده است تا به راحتی و در کمترین زمان با استفاده از اینترنت و به صورت خرید آنلاین با انتخاب های مناسب، عزیزان تان را شاد و روابط تان را استحکام بخشید.


ما با ارائه بهترین و با کیفیت ترین محصولات و خدمات در زمینه گل، تزئینات مراسم و مجالس، شما خوبان را برای خلق لحظات شیرین و به یاد ماندنی یاری می نماییم.
 
آخرین ویرایش:

sahel2512

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
آشنایی با گل صدتومانی یا پائونیا و نحوه ی کاشت آن
paeonia_4-300x300.jpg


قبل از انقلاب که این گل تازه وارد ایران شده بود و آن دوران تنوع گل در ایران محدود بود،وقتی این گل آمد قیمتش ۱۰۰ تومان بود و نسبت به گلهای دیگر گران قیمت تر بود.از انجایی که مردم اسم این گل را نمیدانستند به ان گفتند ( آن گل ۱۰۰ تومانیه!! ) و از آنجا بود که این گل به گل ۱۰۰ تومانی رواج یافت.


گل صدتومانی گیاه دائمی و مقاوم به‌سرماست و عمر بسیار طولانی دارد. گل‌های سفید، صورتی و سرخ آن بسیار بزرگ و پُر‌پر، در بعضی ارقام معطر و بی‌نظیر است. در نواحی‌ای که زمستان‌های سرد طولانی دارد، پائونیا به خوبی و آسانی رشد و نمو کرده، تکثیر می‌شود. عمق خاک مورد نیاز این گل ۳۰ تا ۵۰ سانتیمتر است. خاک باید ذهکشی خوبی داشته باشد تا آب در کنار ریشه‌های گوشتی و ضخیم آن ذخیره نشده، باعث پوسیدگی آنها نشود. محل گل صدتومانی آفتابی است، لیکن این گیاه در محل سایه‌وآفتاب هم به خوبی رشد می‌کند. چون رشد سالیانه آن نسبتا زیاد است باید به مواد غذایی موجود در خاک توجه شود.

شما ی توانید از این گل ها برای تاج گل مراسم استفاده کنید. و همین ظور از آن در جعبه گل استفاده کنید و با ارسال جعبه گل به عزیزانتان آنها را خوشحال کنید.


استفاده از سوپر فسفات به‌میزان بیش از ۲۰۰ گرم برای هر متر مربع خاک گل صد تومانی توصیه شده است. عمر آن ۵۰ سال گزارش شده است. بنابر این در انتخاب محل آن باید دقت کرد و نباید جای آن را عوض کرد. از کودهای ازتی و پتاسی نیز برای تغذیه گل صدتومانی یا پائونیا باید استفاده کرد. میزان آن سالیانه حدود ۲۰۰ گرم اوره، ۲۰۰ گرم سولفات‌دوپتاسیم برای هر متر مربع خاک توصیه شده است. این کود باید در سطح خاک پراکنده و مخلوط شود. گل های بزرگ صدتومانی در فصل بهار نیاز به قیم دارند، در غیر این صورت به دلیل سنگینی و در نتیجه‌ی وزش باد پراکنده می‌شوند؛ لذا باید به‌دقت گل ها و شاخه ها جمع‌آوری و به قیم بسته شوند.

شما ی توانید از این گل ها برای تاج گل مراسم استفاده کنید. و همین ظور از آن در جعبه گل استفاده کنید و با ارسال جعبه گل به عزیزانتان آنها را خوشحال کنید.






تکثیر پائونیا از طریق تقسیم ریشه‌های گوشتی ضخیم در محل طوقه‌ی گیاه صورت می‌گیرد. این عمل بهتر است در فصل پاییز صورت گیرد. در محل طوقه بوته را با چاقوی تیزی به چندین قسمت تقسیم می‌کنند، به نحوی که روی هر قسمت ۲ تا ۳ جوانه وجود داشته باشد. موقع در آوردن بوته گل صدتومانی باید دقت و به‌کمک یک چنگک تمامی ریشه‌های آن را سالم بیرون کشید. بعد از کاشت قسمت‌های تقسیم شده، بهتر است که در سال اول از یک پوشش مالچ مانند، مثلا از قشر ضخیمی از خاک برگ، در سطح خاک و در اطراف گیاه صدتومانی یا پائونیای کاشته شده استفاده کنیم تا گیاهان جوان از سرمایی که بعد از تکثیر خواهد آمد، محفوظ بمانند.

شما ی توانید از این گل ها برای تاج گل مراسم استفاده کنید. و همین ظور از آن در جعبه گل استفاده کنید و با ارسال جعبه گل به عزیزانتان آنها را خوشحال کنید.






گل صد تومانی


گلدهی:
اغلب در اوایل تابستان گل می دهد. دارای انواع زود رس، میان رس و دیر رس است. زمان گلدهی در مزرعه از سالی به سال دیگر متغیر است. دما های گرم، به ویژه دمای شب دوره گلدهی را کوتاه کرده و باعث تولید تعداد زیادی گل در مدت کوتاه می شود.

شما ی توانید از این گل ها برای تاج گل مراسم استفاده کنید. و همین ظور از آن در جعبه گل استفاده کنید و با ارسال جعبه گل به عزیزانتان آنها را خوشحال کنید.






نیاز ها:
به سرما مقاوم است و در آب و هوای خشک بخوبی رشد می کند و برای طویل شدن ساقه و تولید گل زیاد، لازم است مدتی در دمای کمتر از ۷ درجه سانتی گراد رشد کند. جوانه های رویشی یا زایشی ممکن است با سرمای دیر رس بهاره از بین برود.

شما ی توانید از این گل ها برای تاج گل مراسم استفاده کنید. و همین ظور از آن در جعبه گل استفاده کنید و با ارسال جعبه گل به عزیزانتان آنها را خوشحال کنید.






نیاز به نور کامل آفتاب و خاک با زه کشی خوب دارد. در تابستان نیاز به آب فراوان دارد و دو بار در سال یکی در اوایل بهار و دیگری در اواخر تابستان باید کود دهی شود. برای تولید گل های درشت، باید جوانه های گل جانبی حذف شوند. حذف این جوانه ها زمانی که قطر آنها حدود ۶/۰ سانتی متر و طول دمگل ۳/۱ تا ۵/۲ سانتی متر باشد انجام می شود. انواع پرپر به دلیل سنگینی گل نیاز به قیم دارد.


افزایش:
گل صد تومانی با بذر و تقسیم ریشه قابل افزایش است. بذر اغلب جهت به نژادی بکار می رود و به طور عمده با تقسیم ریشه افزایش می یابد. ریشه های دارای ۲ تا ۵ جوانه، برای افزایش بکار میرود. تولید گیاهان با اندازه کافی جهت تقسیم، ۳ تا ۴ سال طول می کشد. اگر گل های بریدنی برداشت شود ۵ تا ۶ سال زمان لازم است. تقسیم در پاییز، زمانی که برگ ها زرد، قهوه ای یاقرمز شدند باید انجام شود. در زمان تقسسیم، قطعات کوچک دارای جوانه ( چشم) یا بدون جوانه بدست می آید. قطعات ۲-۱ سال بازکاشت می شوند تا ریشه های قابل فروش حاصل شود. فطعات بدون جوانه نیز می توانند بازکاشت شوند ولی اغلب ریشه نابجا تشکیل نمی دهند. تعداد کمی از قطعات ممکن است شاخساره هایی تولید کنند که بطور معمول برای تشکیل آنها ۲ سال زمان لازم است.

شما ی توانید از این گل ها برای تاج گل مراسم استفاده کنید. و همین ظور از آن در جعبه گل استفاده کنید و با ارسال جعبه گل به عزیزانتان آنها را خوشحال کنید.





نحوه ی کاشت پیاز گل صد تومانی:


ریزوم را در ۵ سانتی متر خاک مناسب قرار دهید. دقت داشته باشید که خیس بودن خاک باعث پوسیدگی پیاز می شود سپس کمی خاک را مرطوب نگه دارید تا جوانه بزند و رشد کند.

شما ی توانید از این گل ها برای تاج گل مراسم استفاده کنید. و همین ظور از آن در جعبه گل استفاده کنید و با ارسال جعبه گل به عزیزانتان آنها را خوشحال کنید.

شرایط نگهداری گل صد تومانی:
خاک مناسب : مخلوطی از خاک باغچه، کود و ماسه مناسب می باشد.


آبیاری : تا زمان گلدهی هفته ای ۱ الی ۲ بار. در فصل زمستان آبیاری را کاهش دهید.


نور : ۳ الی ۴ ساعت نور مستقیم خورشید در روز برای این گل زیبا مناسب می باشد.


زمان کاشت : زمان کاشت پاییز یا اواخر زمستان است.


زمان گلدهی : زمان گلدهی در اواخر بهار و اوایل زمستان می باشد.


برداشت گل
جوانه های گل صد تومانی زمانی که رنگ نشان دادند باید چیده شوند. گل ها را در دمای ۵-۲ درجه سانتی گراد به مدت ۴ تا ۶ هفته به حالت غنچه باز نشده و به مدت ۲ تا ۳ هفته زمانی که باز شده باشند می توان نگهداری کرد.منبع: ارسال جعبه گل
 
آخرین ویرایش:

sahel2512

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
گیاهان قابل رشد در نور کم
Picture3-3.jpg


امروزه بسیاری از مردم به دلیل مشغله ی زیاد خود به دنبال گل هایی با نیاز مراقبت کم دارند که معروف به گل آپارتمان است. زیرا این گیاهان در محیط هایی با نور کم به راحتی زنده مانده و رشد نیز می کنند. در زیر تعدادی از این گیاهان نام برده شده اند که شما می توانید آن ها را برای نگهداری در منزل خود انتخاب نمایید.


گیاهان قابل رشد در نور کم و نگه داری آن ها


گیاهان قابل رشد در نور کم از جمله گیاهان پر طرفداری می باشند که دارای خواهان بسیار زیادی بوده و بسیاری از مردم به دلیل اینکه این گیاهان نیاز به نور و مراقبت ویژه ای ندارند، این گیاه را برای نگه داری در منزل و محیط کار خود انتخاب می کنند و به عنوان گل آپارتمان استفاده می کنند. در زیر به تعدادی از این گیاهان اشاره شده است. بعد مطالعه این مطلب می توانید اقدام به خرید گل آپارتمانی کنید.


گیاه آناناسیان ازگیاهان قابل رشد در نور کم


گل آپارتمان آناناسیان از جمله گیاهان قابل رشد در نور کم می باشد که بسیار مناسب محیط منزل و کار شما بوده زیرا این گیاه به راحتی در محیط های فاقد نور طبیعی رشد می کنند. این گیاه توانایی زنده ماندن در محیط هایی با نور فلورسنتی را نیز دارد. بنابراین از جمله گیاهان بسیار مناسب برای نگه داری در منزل و مکان هایی که به مقدار کافی نورگیر نیستند می باشد. بنابراین همین الان اقدام به خرید گل آپارتمانی آناناسیان برای خانه خود کنید.


پرسیاوش ازگیاهان قابل رشد در نور کم


این گیاه از دیگر گیاهانی می باشد که در محیط هایی که نور طبیعی کافی به ان ها نمی رسد قادر به رشد کردن و زنده ماندن می باشند.


این گیاه دارای برگ هایی درخشان و سبز رنگ بوده که ظاهری به مانند موی انسان را دارند. این گیاه نیز به نور زیادی نیاز نداشته و به راحتی در محیط های کم نور قادر به رشد می باشند. بنابراین این گیاه برای نگه داری در آپارتمان توصیه می شود.


گیاه parlor palm ازگیاهان قابل رشد در نور کم


این گیاه از دیگر گیاهان قابل رشد در نور کم بوده و جزو دسته ی نخل ها بوده و در هر گوشه ی خانه می توان از آن نگهداری نمود. این گیاه در صورتی که نور کمی به آن برسد، شکوفه داده و در صورتی که نور به آن نرسد شکوفه نمیدهد. این گیاه به آب زیادی نیز نیاز نداشته و در شرایطی با آب کم قادر به زنده ماندن می باشد. زیاد آب دادان به ای گیاهنیز سبب مرگ این گیاه می شود.


گیاه چتر پاپیروس ازگیاهان قابل رشد در نور کم


از دیگر گیاهان قابل رشد در نور کم گیاه چتر پاپیروس است که این گیاه نیز از دسته ی نخل ها بوده و ظاهری همیشه سبز رنگ دارد. این گیاه نیز در نور کم قابل به رشد بوده و نیازمند خاک مرطوب می باشد. یک روش نگهداری این گیاه قرار دادن گلدان این گیاه در داخل یک سینی حاوی آب می باشد.


گیاه چتر پاپیروس
زبان مادر شوهر یا گیاه ماری ازگیاهان قابل رشد در نور کم


این گیاه نیز نیازی به نگهداری جدی نداشته و جزو گیاهانی است که به راحتی در مکان های کم نور رشد می کند. بنابراین دارای نگهداری نسبتا آسانی می باشد. پس می توان برای منزلتان اقدام به خرید گل آپارتمانی چتر پاپیروس کنید.


گیاه خزنده ازگیاهان قابل رشد در نور کم


این گیاه خزنده نیز دارای رشدی کند بوده و برگ های سبز رنگ و چرم مانندی نیز دارد. این گیاه بر روی سطوح می چسبد و تمام سطوح را پر زرق و برق می کند. همچنین لازم به ذکر است که این گیاه نیاز به اب فراوانی ندارد و آب زیاد دادن به این گیاه سبب پوسیده شدن آن می شود.


فیلودندرون ازگیاهان قابل رشد در نور کم


این گیاه نیز یکی دیگر از گیاهان قابل رشد در نور کم می باشد که در محیط هایی با نور کم به راحتی رشد کرده و و شامل دو نوع متفاوت رونده و بوته ای می باشد. این گیاه به خاک مرطوب نیاز داشته ولی آبیاری بیش از حد سبب آسیب به ان می شود. بنابراین باید دقت گردد فقط مقداری از خاک این گیاه را خیس نمایید که این مقدار برای رشد این گیاه کافی می باشد.


فیلودندرون
گیاه Calathea ازگیاهان قابل رشد در نور کم


این گیاه دارای پرهای طاووسی مانند بوده و دارای طرفداران زیادی نیز می باشد. این گیاه نیز در محیط سایه روشن به خوبی می تواند رشد کند و خواهان خاکی با رطوبت کافی می باشد. البته باید دقت گردد که آبیاری این گیاه باید به نسبت شرایط این گیاه باشد و از آبیاری بیش از حد آن جلوگیری شود.


مارانتا لوکونورا ازگیاهان قابل رشد در نور کم


از دیگر گیاهان قابل رشد در نور کم مارانتا لوکونورا است که این گل آپارتمان زیبا در مناطق خنک به راحتی می تواند زندگی کند. این گیاه به گرما و رطوبت علاقه ی زیادی ندارد و در مناطق سرد به راحتی رشد می کند. همچنین این گل زیبا در مکان هایی با نور کم قابل به رشد بوده و در نور زیاد برگ های ان شروع به برگشتن کرده و تعریق می کنند. نکته ی دیگر قابل توجه در مورد این گیاه این است که در مجاورت این گیاه به راحتی علف های هرز قادر به رشد می باشند پس شما باید حواستان به این علف های هرز بوده تا به رشد بهتر این گیاه کمک نمایید. اگر از این گل خوشتان آمده است می توانید اقدام به خرید گل آپارتمانی از این نوع برای خانه ی خود کنید.


مارانتا لوکونورا
گیاه sword fern ازگیاهان قابل رشد در نور کم


این گیاه نیز از جمله گیاهانی می باشد که به نور مستقیم خورشید علاقه ای نداشتهو در محیط هایی با نور کم به راحتی قابل رشد می باشند. همچنین این گیاه نیز در خاک های مرطوب رشد خوبی داشته و خاکشان باید همیشه مرطوب باشند.


پوتوس ازگیاهان قابل رشد در نور کم


این گیاه نیز از خانواده شیپوریان بوده و نیاز به مراقبت زیادی نیز ندارد و در مکان هایی که دارای نور کم هستند قادر به رشد می باشند. این گیاه رونده در هر محیطی شروع به رشد کرده و می روید و دارای خاصیت تصفیه کنندگی از قبیل تصفیه و حذف منو اکسید نیز می باشد.


گیاهان عنکبوتی ازگیاهان قابل رشد در نور کم


این گیاه جزو گیاهان پر طرفداری است که در بسیاری از سر در خانه ها به چشم می خورد. این گیاه دارای خاصیت تصفیه کنندگی بوده و از گیاهان قابل رشد در نور کم می باشد. این گیاه اگر در نور مستقیم خورشید قرار بگیرد می سوزد بنابراین بهترین مکان برای این گیاه قرار گرفتن در محیط هایی با نور کم و غیر مستقیم می باشد.


گل آپارتمان چمچمه ای و یا برگ قاشقی ازگیاهان قابل رشد در نور کم


با خرید گل پارتمانی چمچمه ای زیبا به راحتی در سایه و به دور از نور مستقیم خورشید رشد کرده و حتی شکوفه نیز می دهد. همچنین دارای خاصیت تصفیه کنندگی نیز بوده و هوای اطراف خود را تصفیه می کند.


ملکه نقره ای ازگیاهان قابل رشد در نور کم


از دیگر گیاهان قابل رشد در نور کم این گیاه زیبا جزو بادوام ترین گیاهان بوده که یک گزینه ی خوب برای نگه داری در منزل می باشد زیرا به نور زیادی نیاز نداشته و برای کسانی که زیاد از گل آپارتمان و گیاه سر در نمی آورند گزینه ی مناسبی می باشد زیرا نیاز به نگه داری خاصی ندارد و به راحتی و بدون زحمت زیادی رشد می کند. پس اگر اطلاعات کافی در رابطه با نگه داری گل ندارید می توانید اقدام به خرید گل آپارتمانی ملکه نقره ای کنید.


برگ عبایی ازگیاهان قابل رشد در نور کم


یکی دیگر از گیاهان قابل رشد در نور کم گیاه برگ عبایی بوده و به آسانی در محیط منزل رشد می کند و نیاز به ابیاری مرتب ندارد. لذا از دیگر گیاهانی که به راحتی می توانید در محیط منزل و یا کار نگه داری کنید همین گیاه برگ عبایی می باشد.
 

sahel2512

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
گیاهان قابل رشد در نور کم
Picture3-3.jpg


امروزه بسیاری از مردم به دلیل مشغله ی زیاد خود به دنبال گل هایی با نیاز مراقبت کم دارند که معروف به گل آپارتمان است. زیرا این گیاهان در محیط هایی با نور کم به راحتی زنده مانده و رشد نیز می کنند. در زیر تعدادی از این گیاهان نام برده شده اند که شما می توانید آن ها را برای نگهداری در منزل خود انتخاب نمایید.


گیاهان قابل رشد در نور کم و نگه داری آن ها


گیاهان قابل رشد در نور کم از جمله گیاهان پر طرفداری می باشند که دارای خواهان بسیار زیادی بوده و بسیاری از مردم به دلیل اینکه این گیاهان نیاز به نور و مراقبت ویژه ای ندارند، این گیاه را برای نگه داری در منزل و محیط کار خود انتخاب می کنند و به عنوان گل آپارتمان استفاده می کنند. در زیر به تعدادی از این گیاهان اشاره شده است. بعد مطالعه این مطلب می توانید اقدام به خرید گل آپارتمانی کنید.


گیاه آناناسیان ازگیاهان قابل رشد در نور کم


گل آپارتمان آناناسیان از جمله گیاهان قابل رشد در نور کم می باشد که بسیار مناسب محیط منزل و کار شما بوده زیرا این گیاه به راحتی در محیط های فاقد نور طبیعی رشد می کنند. این گیاه توانایی زنده ماندن در محیط هایی با نور فلورسنتی را نیز دارد. بنابراین از جمله گیاهان بسیار مناسب برای نگه داری در منزل و مکان هایی که به مقدار کافی نورگیر نیستند می باشد. بنابراین همین الان اقدام به خرید گل آپارتمانی آناناسیان برای خانه خود کنید.


پرسیاوش ازگیاهان قابل رشد در نور کم


این گیاه از دیگر گیاهانی می باشد که در محیط هایی که نور طبیعی کافی به ان ها نمی رسد قادر به رشد کردن و زنده ماندن می باشند.


این گیاه دارای برگ هایی درخشان و سبز رنگ بوده که ظاهری به مانند موی انسان را دارند. این گیاه نیز به نور زیادی نیاز نداشته و به راحتی در محیط های کم نور قادر به رشد می باشند. بنابراین این گیاه برای نگه داری در آپارتمان توصیه می شود.


گیاه parlor palm ازگیاهان قابل رشد در نور کم


این گیاه از دیگر گیاهان قابل رشد در نور کم بوده و جزو دسته ی نخل ها بوده و در هر گوشه ی خانه می توان از آن نگهداری نمود. این گیاه در صورتی که نور کمی به آن برسد، شکوفه داده و در صورتی که نور به آن نرسد شکوفه نمیدهد. این گیاه به آب زیادی نیز نیاز نداشته و در شرایطی با آب کم قادر به زنده ماندن می باشد. زیاد آب دادان به ای گیاهنیز سبب مرگ این گیاه می شود.


گیاه چتر پاپیروس ازگیاهان قابل رشد در نور کم


از دیگر گیاهان قابل رشد در نور کم گیاه چتر پاپیروس است که این گیاه نیز از دسته ی نخل ها بوده و ظاهری همیشه سبز رنگ دارد. این گیاه نیز در نور کم قابل به رشد بوده و نیازمند خاک مرطوب می باشد. یک روش نگهداری این گیاه قرار دادن گلدان این گیاه در داخل یک سینی حاوی آب می باشد.


گیاه چتر پاپیروس
زبان مادر شوهر یا گیاه ماری ازگیاهان قابل رشد در نور کم


این گیاه نیز نیازی به نگهداری جدی نداشته و جزو گیاهانی است که به راحتی در مکان های کم نور رشد می کند. بنابراین دارای نگهداری نسبتا آسانی می باشد. پس می توان برای منزلتان اقدام به خرید گل آپارتمانی چتر پاپیروس کنید.


گیاه خزنده ازگیاهان قابل رشد در نور کم


این گیاه خزنده نیز دارای رشدی کند بوده و برگ های سبز رنگ و چرم مانندی نیز دارد. این گیاه بر روی سطوح می چسبد و تمام سطوح را پر زرق و برق می کند. همچنین لازم به ذکر است که این گیاه نیاز به اب فراوانی ندارد و آب زیاد دادن به این گیاه سبب پوسیده شدن آن می شود.


فیلودندرون ازگیاهان قابل رشد در نور کم


این گیاه نیز یکی دیگر از گیاهان قابل رشد در نور کم می باشد که در محیط هایی با نور کم به راحتی رشد کرده و و شامل دو نوع متفاوت رونده و بوته ای می باشد. این گیاه به خاک مرطوب نیاز داشته ولی آبیاری بیش از حد سبب آسیب به ان می شود. بنابراین باید دقت گردد فقط مقداری از خاک این گیاه را خیس نمایید که این مقدار برای رشد این گیاه کافی می باشد.


فیلودندرون
گیاه Calathea ازگیاهان قابل رشد در نور کم


این گیاه دارای پرهای طاووسی مانند بوده و دارای طرفداران زیادی نیز می باشد. این گیاه نیز در محیط سایه روشن به خوبی می تواند رشد کند و خواهان خاکی با رطوبت کافی می باشد. البته باید دقت گردد که آبیاری این گیاه باید به نسبت شرایط این گیاه باشد و از آبیاری بیش از حد آن جلوگیری شود.


مارانتا لوکونورا ازگیاهان قابل رشد در نور کم


از دیگر گیاهان قابل رشد در نور کم مارانتا لوکونورا است که این گل آپارتمان زیبا در مناطق خنک به راحتی می تواند زندگی کند. این گیاه به گرما و رطوبت علاقه ی زیادی ندارد و در مناطق سرد به راحتی رشد می کند. همچنین این گل زیبا در مکان هایی با نور کم قابل به رشد بوده و در نور زیاد برگ های ان شروع به برگشتن کرده و تعریق می کنند. نکته ی دیگر قابل توجه در مورد این گیاه این است که در مجاورت این گیاه به راحتی علف های هرز قادر به رشد می باشند پس شما باید حواستان به این علف های هرز بوده تا به رشد بهتر این گیاه کمک نمایید. اگر از این گل خوشتان آمده است می توانید اقدام به خرید گل آپارتمانی از این نوع برای خانه ی خود کنید.


مارانتا لوکونورا
گیاه sword fern ازگیاهان قابل رشد در نور کم


این گیاه نیز از جمله گیاهانی می باشد که به نور مستقیم خورشید علاقه ای نداشتهو در محیط هایی با نور کم به راحتی قابل رشد می باشند. همچنین این گیاه نیز در خاک های مرطوب رشد خوبی داشته و خاکشان باید همیشه مرطوب باشند.


پوتوس ازگیاهان قابل رشد در نور کم


این گیاه نیز از خانواده شیپوریان بوده و نیاز به مراقبت زیادی نیز ندارد و در مکان هایی که دارای نور کم هستند قادر به رشد می باشند. این گیاه رونده در هر محیطی شروع به رشد کرده و می روید و دارای خاصیت تصفیه کنندگی از قبیل تصفیه و حذف منو اکسید نیز می باشد.


گیاهان عنکبوتی ازگیاهان قابل رشد در نور کم


این گیاه جزو گیاهان پر طرفداری است که در بسیاری از سر در خانه ها به چشم می خورد. این گیاه دارای خاصیت تصفیه کنندگی بوده و از گیاهان قابل رشد در نور کم می باشد. این گیاه اگر در نور مستقیم خورشید قرار بگیرد می سوزد بنابراین بهترین مکان برای این گیاه قرار گرفتن در محیط هایی با نور کم و غیر مستقیم می باشد.


گل آپارتمان چمچمه ای و یا برگ قاشقی ازگیاهان قابل رشد در نور کم


با خرید گل پارتمانی چمچمه ای زیبا به راحتی در سایه و به دور از نور مستقیم خورشید رشد کرده و حتی شکوفه نیز می دهد. همچنین دارای خاصیت تصفیه کنندگی نیز بوده و هوای اطراف خود را تصفیه می کند.


ملکه نقره ای ازگیاهان قابل رشد در نور کم


از دیگر گیاهان قابل رشد در نور کم این گیاه زیبا جزو بادوام ترین گیاهان بوده که یک گزینه ی خوب برای نگه داری در منزل می باشد زیرا به نور زیادی نیاز نداشته و برای کسانی که زیاد از گل آپارتمان و گیاه سر در نمی آورند گزینه ی مناسبی می باشد زیرا نیاز به نگه داری خاصی ندارد و به راحتی و بدون زحمت زیادی رشد می کند. پس اگر اطلاعات کافی در رابطه با نگه داری گل ندارید می توانید اقدام به خرید گل آپارتمانی ملکه نقره ای کنید.


برگ عبایی ازگیاهان قابل رشد در نور کم


یکی دیگر از گیاهان قابل رشد در نور کم گیاه برگ عبایی بوده و به آسانی در محیط منزل رشد می کند و نیاز به ابیاری مرتب ندارد. لذا از دیگر گیاهانی که به راحتی می توانید در محیط منزل و یا کار نگه داری کنید همین گیاه برگ عبایی می باشد.
 

sahel2512

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
تاریخچه و مشخصات گل میخک قرنفولی (بخش اول)
0207.jpg


میخک قرنفلی بومی منطقه مدیترانه است ولی محدوده دقیق آن با توجه به کشت گسترده آن در ۲۰۰۰ سال گذشته ناشناخته است.

گل میخک قرنفلی نماد چیست؟

گل میخک قرنفلی در دنیا از دوران باستان محبوب بوده و در مراسمهای مختلفی در بسیاری از کشورها به عنوان نماد شناخته می شود و کاربرد دارد. مثلا میخک قرمز در روز اول ماه می به عنوان نماد جنبش کارگری در برخی از کشورها، از جمله اتریش، ایتالیا و یوگسلاوی سابق است. میخک قرمز همچنین نمادی از انقلاب پرتغال است. همچنین، میخک گل ملی اسپانیا و اسلوونی، و گل ایالتی از جامعه خودمختار جزایر بالئارس است. گل ایالت اوهایو، میخک قرمز مایل به زرد است. از این گل به عنوان گل آپارتمانی نیز استفاده می کنند.


خانواده میخک گیاهانی علفی و بوته ای هستند و گاه با انشعابات و شاخه های فشرده بوته های بالشتکی یا کوسنی شکل را تشکیل می دهند.

جالب است بدانید: میخک قرمز به عنوان بهترین گل آپارتمانی برای روز مادر شناخته شده است. منتها از آنجایی که نهایت عشق و محبت را می رساند یک گزینه ایده آل برای گل سالگرد ازدواج محسوب می شود.


تصویر گل میخک قرنفلی

برگ ها ساده، بدون دندانه، باریک، کشیده یا درفش مانند، دارای گوشوارک و یا فاقد آن است. در گیاهان این تیره برگ ها معمولا فاقد دمبرگ هستند و در قاعده بهم متصل و ساقه در محل اتصال آنها متورم و برجسته میشود. گل آذین عموما گرزن دوسویه با گل های نر و ماده، گاهی نیز تک جنس و یا پلی گام هستند. گلپوش ساده یا مضاعف، کاسه دارای ۵ قطعه آزاد یا کم و بیش بهم پیوسته، جام گل همیشه آزاد، گلبرگها ناخنک دار یا بدون آن و جام در سطح درونی و در ناحیه گلو دارای زایده ای ناخنکی است که از کاسه قابل تشخیص است. تعداد پرچم ها متغیر و برابر با قطعات سایر حلقه ها یا کمتر از آنها است. مادگی دارای تخمدان زبرین یا نیمه زیرین مرکب از ۱ تا ۵ بر چه بهم پیوسته است.

گل میخک یا همان بهترین گل آپارتمانی گسترش وسیعی در سطح جهان دارد، و استفاده از آن به عهد باستان بر می گردد. یونانیان و رومیان قدیم آشنایی کافی با این گل داشتند و حلقه های بافته شده از گل میخک تاج سر قهرمانان ورزشی را تشکیل می داد. این گیاه که در طول رشد به ۸۰ سانتیمتر بلندی می رسد، دارای برگهای به رنگ سبز مایل به زرد و سبز مایل به خاکستری و آبی مایل به سبز است. این برگها بلند و باریک می باشند و تا ۱۵ سانتیمتر می رسند. گل ها به صورت مجزا و یا تا پنج تا با هم در یک شاخه اصلی تولید می شوند و به قطر ۳ تا ۵ سانتیمتر می رسند. آن ها بسیار معطر و رنگ اصلی گل ها، صورتی و ارغوانی روشن است، اما ارقام مختلفی از آن در رنگ های دیگر، از جمله قرمز، سفید، زرد و سبز، توسعه یافته اند.

چگونه خرید گل را به صورت اینترنتی انجام دهید؟

این روزها با به میان آمدن فروشگاههای اینترنتی، خرید گل به یکی از فعالیت های روزمره و محبوب افراد تبدیل شده است. شما به راحتی می توانید به فروشگاههای خرید گل سر بزنید و با مراجعه به فهرست گل ها، دسته گل دلخواه خود را انتخاب کنید و سفارش دهید.

میخک ویلیام سیم

برخی از متخصصین میخک ویلیام سیم را بعنوان بهترین رقم معرفی شده تا به امروز می دانند. واریانتاها و اسپورتهای جدیدی از این رقم هر ساله در دنیا عرضه میشود. ارقام زیاد دیگری هر ساله در دنیا اصلاح می شوند. تنها گل های آبی، سبز و سیاه در میخک بطور طبیعی دیده نشده است.

محبوبترین رنگ گل ها عبارتند از:

قرمز، صورتی و سفید. ارقامی با گل های دارای سایه های از رنگ قرمز و صورتی نیز وجود دارند. رنگهای دلخواه را می توان با رنگ کردن گل های سفید رنگ ایجاد کرد. عطر خاص گل میخک و عمر گلدانی طولانی، از دیگر ویژگی های متمایز این گل در مقایسه با سایر گلها می باشد.

تا دهه ۱۹۸۰ تولید گل بیشتر به کشورهای مصرف کننده اصلی مثل ایالات متحده، ژاپن و آلمان محدود می شد و از طریق آنها ارسال گل به سایر کشور ها صورت می گرفت، ولی به تدرج کشت و کار این گل در کشورهایی که هزینه تولید در آن پایین تر بود شروع شد. به طوری که در حال حاضر عمده ترین کشورهای تولید کننده میخک کلمبیا، فلسطین اشغالی، کنیا و اسپانیا هستند و می توانند به راحتی با روش های ارسال گل به سایر کشور ها داشته باشند.

میخک های تولیدی در این کشورها به سمت کشورها و مناطق شمالی تر حمل می شوند. بطوری که قسمت اعظم میخکهای مورد نیاز بخش های شمالی آمریکا وارداتی هستند. انتخاب رقم و ازدیاد در حال حاضر هزاران رقم میخک در سطح جهان اصلاح و عرضه شده اند، برخی از آنها به شرایط خاص محیطی سازگار هستند.

تمام ارقام مورد استفاده جهت تولید گل های بریدنی گلخانه ای به دو صورت استاندارد و یا اسپری پرورش داده می شوند. در ارقام استاندارد هدف تولید تک گلهای درشت است در صورتی که در ارقام اسپری گل های خوشه ای مجتمع در کنار هم تولید می شوند.

ارقام استاندارد بطور ژنتیکی قدرت تولید گل های درشت تر و بزرگتری دارند ولی ارقام اسپری بیشتر برای تولید گل های خوشه ای و مجتمع مناسب هستند. از ارقام معروف گلخانه ای میخک سری سیم را می توان نام برد مثل سویت ویلیام و ویلیام سیم.


شرایط نگهداری گلمیخک قرنفلی:

خاک

میخک قرنفلی، نیاز به خاک کمی قلیایی با زهکشی خوب و مکانی با آفتاب کامل و کمی مرطوب دارد. حذف جوانه ها در میخک با توجه به رقم و نوع هرس و تربیت می تواند به دو صورت اسپری و یا استاندارد انجام گیرد. در انواع استاندارد جوانه های جانبی تا گره ششم در زیر گل حذف می شوند تا گل انتهایی به اندازه کافی بزرگ و مرغوب گردد. شما می توانید با خرید و ارسال گل به عزیزانتان آنها را خوشحال کنید.

حذف جوانه ها

عمل حذف جوانه ها زمانی آغاز می شد که جوانه ها به راحتی قابل حذف کردن باشند، هر چند این کار سنگینی در پرورش میخکهای استاندارد است، ولی انجام آن لازم و ضروری است. در انواع اسپری، جوانه انتهایی حذف می شود تا گلهای جانبی یکنواخت تر شوند.

بهتر است بعد از خواندن این مطلب از مطلب تاریخچه و مشخصات گل میخک قرنفولی (بخش دوم) نیز خواندن کنید

حذف جوانه انتهایی برای به گل نشستن جوانه های جانبی، در انواع استاندارد میخک نیز انجام پذیر است. حذف جوانه انتهایی با گلدار شدن همزمان جوانه های جانبی، باعث عملکرد بالا و تولید یکنواخت تر خواهد شد ولی در عوض از کیفیت و اندازه گل ها کاسته خواهد شد. آبیاری سطحی بیشتر از سایر روش های آبیاری در گلخانه های میخک توسعه پیدا کرده است. هر چند که از روش های دیگر آبیاری مثل آبیاری قطره ای، بارانی و فارویی نیز به میزان زیادی استفاده میشود.
 

sahel2512

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
تاریخچه و مشخصات گل میخک قرنفولی (بخش دوم)
d61622d39b4326cc23a9797c4cba02d40a1156f1.jpg

مناسب ترین رطوبت


مناسب ترین رطوبت تانسیومتری در اطراف ریشه ها برای میخک بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ سانتیمتر است. تحت شرایط نوری پایین رطوبت تانسیومتری کمتر از ۳۰۰ سانتیمتر باعث تولید رشدی نرم و طویل خواهد شد.


آبیاری


در این شرایط کاهش میزان آبیاری تا حدی که گیاهان تقریبا به حد پژمردگی برسند، بر میزان استحکام و قدرت ساقه ها خواهد افزود. زمانیکه گل مناسب آپارتمان یا هر گل دیگری در حال تشکیل و نمو هستند. آبیاری منظم جهت افزایش اندازه و رنگ گل مناسب آپارتمان یا هر گل دیگری و همچنین افزایش طول عمر آنها بعد برداشت لازم و ضروری است.


کوددهی و تغذیه میخک


در تغذیه میخک مواردی که باید مد نظر گرفته شوند عبارتند از: نوع کود مصرفی، مقدار آن، شرایط گلخانه از لحاظ مقدار نور، دما و مرحله رشد گیاه، مقدار کود مصرفی: براساس میزان بهینه عنصر مورد نظر در خاک با رعایت مقدار هدر رفت آن محاسبه خواهد شد. مناسب ترین مقدار ازت در خاک برای تولید میخک ۴۰ – ۲۵ پی پی ام است و در این میان کودهای نیتراته نسبت به انواع امونیومی ترجیح داده می شود. مخصوصا در شرایط کم نور و سرد زمستان استفاده از کودهای آمونیومی به خاطر ایجاد رشد نرم پیشنهاد نمی گردد.


روش تکثیر گل میخک قرنفلی:


برای کشت و کار میخک قرنفلی در صورت اقدام به نگهداری گیاهان مادری و ازدیاد، روش کار به ترتیب ذیل است: کاشت و استقرار گیاهان مادری محلی که برای کاشت گیاهان مادری در نظر گرفته میشود باید تمیز، مراقبت شده و عاری از آفات و بیماریها بوده و بهتر است از گلخانه تولید میخکهای بریدنی دور و یا جدا باشد.


قلمه های سالم از تولیدکنندگان شناخته شده خریداری شده و در محل مورد نظر کاشته می شوند. برای کاهش میزان تولید انواع گل مناسب آپارتمان و همچنین افزایش شاخه دهی در گیاهان مادری شرایط روز کوتاهی اعمال می شود.


در این شرایط تعداد شاخه ها برای گرفتن قلمه زیاد شده و ریشه دهی قلمه ها نیز در مقایسه با شرایط روز بلندی افزایش می یابد، هر چند که در طول ریشه دهی قلمه ها در بستر روز بلندی ریشه زایی خوب را موجب می شود.


برای اکثر ارقام میخک طول روز بحرانی ۱۳ ساعت است. یعنی روشنایی بالای ۱۳ ساعت روز بلندی و کمتر از آن روز کوتاهی محسوب می شود. قلمه ها با ۴ تا ۵ گره از گیاهان مادری تهیه میشوند


برای جلوگیری از انتشار بیماریها، قلمه ها از گیاهان مادری بوسیله شکستن و جدا کردن گرفته می شوند و از چاقو یا قیچی استفاده نمی شود. در صورتیکه قرار است قلمه ها به مناطق دور حمل شوند، در این صورت به صورت ریشه دار یا بدون ریشه در داخل جعبه های با پوشش پلی اتیلن منفذدار قرار داده می شوند. (شما می توانید با خرید و فروش گل آنلاین به راحتی هر گلی که یم خواهید سفارش دهید.)


قلمه ها را می توان به مدت چندین هفته در دمای صفر درجه سانتیگراد انبار کرد. محیط قلمه ها باید خشک باشد چون در صورت مرطوب بودن امکان شیوع آلودگی در آنها وجود دارد. توجه به تمیز و بهداشتی بودن محیط ریشه زایی قلمه ها خیلی مهم است چون تاثیر مستقیمی در تولید قلمه های قوی و سالم دارد.


براساس میزان دمای بستر و رقم، ریشه زایی در عرض ۲ تا ۴ هفته انجام می گیرد. در دمای ۱۵ درجه سانتیگراد بستر، ریشه زایی در ۳ هفته و در دمای ۲۰ درجه سانتیگراد در ۲ هفته اتفاق می افتد.


استفاده از هورمون های ریشه زایی مثل نفتالین استیک اسید به صورت پودر کمک موثری در افزایش تعداد قلمه های ریشه دار شده است. نور کامل و رطوبت محیطی بالا نقش مهمی در موفقیت و ریشه زایی سریع قلمه ها دارد.


تهیه بستر و کاشت گیاهان بسترهای کشت در گلخانه به صورت بسترهای زمینی و یا بسترهای مرتفع انتخاب می شوند. بسترهای مرتفع نسبت به بسترهای زمینی ارجح تر هستند بدلیل اینکه کنترل آفات و بیماریها و زهکشی در آن راحت تر است. (شما می توانید برای خرید و فروش گل آنلاین وارد سایت وی آی پی شاپ شوید.)


از طرف دیگر ترکیب بستر کاشت باید طوری باشد تا تخلخل و زهکشی مناسب را فراهم بکند، برای اینکار می توان اقدام به افزودن پیت اسفاگنوم کرد، هر چند در طول زمان پیت پوسیده و از میزان تخلخل بستر کاسته می شود.


برای ایجاد خلل و خرج مطمئن تر استفاده از سنگریزه، شن درشت، پرلیت، خرده سفال و یا غیره ضروری است.


در این شرایط تعداد دفعات آبیاری زیاد خواهد شد. قبل از کاشت، گندزدایی بستر کاشت از وظایف مهم پرورش دهنده است، گندزدایی بستر با استفاده از متیل بروماید یا کلروپکرین و یا با استفاده از بخار آب انجام پذیر است.


ولی با توجه به اینکه میخک به سمیت ناشی از بروماید حساس است بهتر است در درجه اول از روش های موثر دیگر استفاده کرد، در غیر این صورت بستر باید دارای تخلخل کافی جهت تخلیه و خروج سریع گاز بعد از زمان گندزدایی، داشته باشد.(شما می توانید برای خرید و فروش گل آنلاین وارد سایت وی آی پی شاپ شوید.)


در صورت استفاده از بخار آب، بخار سرد (بخار هوادار) نسبت به بخار داغ ترجیح داده می شود تا میکروارگانیسم های مفید در بستر حفظ شده و از تجزیه ترکیبات مفید و تولید نمکهای مضر جلوگیری بعمل آید. تاریخ کاشت قلمه ها در بستر کاشت بستگی به تقاضای بازار دارد و برنامه ریزی باید به صورتی باشد تا بیشترین تولید در زمان اوج تقاضای بازار باشد. برای تولید محصول در اواخر اسفند قلمه ها باید در تابستان کاشته شوند.


ارقام استاندارد میخک تا دو سال پرورش می یابند ولی انواع اسپری یکساله کاشته شوند و بعد با گیاهان جدید جایگزین می شوند. در زمان کاشت قلمه ها باید دقت کرد عمق کاشت قلمه ها به اندازه عمق آنها در بستر ریشه زایی باشد حتی قلمه هایی که کمی سطحیتر نیز کاشته می شوند سریعتر مستقر شده و به پوسیدگی ناشی از ریز و کتونیا مقاومتر هستند.
فاصله و تراکم گیاهان بسته به رقم، میزان نور و زمان کاشت انتخاب می شود. در تولید یک ساله تراکم کاشت بالاست و فاصله کاشت ۱۵*۱۰ سانتیمتر انتخاب می شود.


در صورتیکه در محصول دوساله فاصله کاشت ۲۰*۱۵ و یا ۱۵*۱۵ انتخاب می گردد. میخک دارای ساقه های نرم و شکنندهای است و اگر قیم استفاده نشود ساقه براحتی خم شده و ممکن است زیر سنگینی گل مناسب آپارتمان بشکنند به این خاطر استفاده از قیمهای سیمی در گلخانه های میخک رایج است.


اولین لایه شبکه سیمی در زمان کاشت قلمه ها در روی بستر قرار داده می شوند و بعنوان نشانگر برای کاشت قلمه ها استفاده می شود، سپس باندازه ۱۰ سانتیمتر بالا آورده می شود. لایه های بعدی قیم شبکه ای با فاصله ۱۰ سانتیمتر از لایه های پایینی قرار داده میشوند. در محصول یکساله بسته به اندازه بوته و سرعت رشد آن از حدود ۴ لایه و در محصول دو ساله از ۶ لایه شبکه استفاده می شود. حفظ و نگهداری ساقه ها در لابه لای قیم شبکهای نیازمند صرف کار است.


بهتر است بعد از خواندن این مطلب از مطلب تاریخچه و مشخصات گل میخک قرنفولی (بخش سوم) نیز خواندن کنید

سر برداری و هرس میخک به منظور تنظیم و کنترل زمان گلدهی و افزایش کیفیت گل های تولیدی انجام می شود. ارقام اسپری بدون سر برداری تولید شاخه های جانبی می کنند و کمتر سر برداری می شوند، در صورتیکه ارقام استاندارد براحتی تولید شاخه های جانبی نمی کنند و نیازمند سر برداری هستند. برای جلوگیری از انتقال بیماری ها، عمل سربرداری با دست انجام می گیرد.
 

sahel2512

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
تاریخچه و مشخصات گل میخک قرنفولی (بخش سوم)

Dianthus%20Caryophyllus%2019.jpg

چهار روش سربرداری در میخکهای استاندارد

۱- سر برداری منفرد بعد از ۳ تا ۴ هفته از زمان کاشت قلمه ها، عمل سربرداری با قطع بخش انتهایی شاخه اصلی انجام می شود، که در این حالت ۴ تا ۵ شاخه جانبی تولید خواهد شد.

در گیاهان حاشیه ردیف ها که از نور بیشتری برخوردار هستند تعداد چهار شاخه جانبی و در گیاهان داخل ردیف ها سه شاخه جانبی نگهداری شده و بقیه هرس می شوند. نگهداری تعداد زیاد شاخه جانبی با اینکه بر عملکرد محصول می افزاید ولی از کیفیت گل های تولیدی می کاهد. روش سر برداری منفرد گل دهی سریع را موجب می شود ولی در این حالت گیاهان همه در یک زمان به گل می نشینند. و گل مخصوص آپارتمان می شوند.

۲- در روش سر برداری با قطع شاخه عمل سربرداری مثل روش قبل انجام می شود تا شاخه های جانبی تولید شوند، بعد از حدود ۷ – ۵ هفته که شاخه های جانبی به طول مناسب می رسند، اندازه شاخه های جانبی با هرس به نصف تقلیل می یابد. در این روش با اینکه عملکرد در برداشت اول کم می شود، ولی یکنواختی تولید در طول سال افزایش می یابد. از روش سربرداری دوگانه کمتر استفاده می شود چون عملکرد در یک زمان خیلی بالا می رود و همچنین مشکل تولید شاخه های ضعیف بعد از برداشت وجود خواهد داشت.

۳- برای انجام این نوع سربرداری حدود ۵ هفته بعد از سر برداری اول که اندازه شاخه های جانبی به ۱۳-۱۰ سانتیمتر می رسد، سربرداری دوم بر روی این شاخه ها بعمل می آید. سربرداری منفرد همراه با سرزنی شبیه روش قبلی است و تنها فرق آن این است که در سربرداری دوم تنها قسمت خیلی کمی از انتهای شاخه برداشت می شود. در مورد شاخه های بزرگتر این عمل به مدت دو ماه انجام می گیرد. این روش تولید محصول را در یک مزرعه بزرگ یکنواخت تر می کند. در صورتیکه در فصل تابستان حفظ دمای گلخانه در حد بهینه مشکل و یا اقتصادی نباشد،


۴- در این حالت تمام گیاهان در ارتفاع ۲۵ تا ۳۰ سانتیمتری سرزنی شده و یا به تدریج هرس می شوند، تا از تولید محصول ناخواسته در تابستان جلوگیری شود و گیاهان برای تولید بالا در دوره بعدی آماده شوند. میخک جزو گل مخصوص آپارتمان است که میزبان بسیاری از ویروسها و قارچها را دارد و آلودگی آن باعث کاهش شدید کیفیت و عملکرد می گردد. لذا برای اکثر تولید کنندگان میخک های بریدنی صرف می کند که قلمه های سالم و آماده را از تولید کنندگان معتبر تهیه بکنند.

تیمار بعد از برداشت براینکه گل های برداشت شده از تاثیر عوامل سوء محیطی مثل دمای بالا، اتیلن، رطوبت کم، نبود مواد غذایی و عوامل آلوده کننده در امان باشند، لازم است در شرایط خاصی نگهداری شوند، ارقام مختلف میخک از لحاظ حساسیت به اتیلن محیطی و درونی با هم فرق می کنند

تولید اتیلن در گل میخک یا گل مخصوص آپارتمان چه تاثیراتی دارد؟

ارقامی که از لحاظ تولید اتیلن فراز گرا هستند، سریعتر پیر شده و عمر ماندگاری کمتری دارند، در صورتیکه ارقام فاقد چنین خصوصیتی دیرتر پیر شده و عمرشان طولانی تر است. تحقیقات نشان داده است که در انتخاب ارقام، بهتر است ارقامی که از لحاظ تولید اتیلن نافرازگرا هستند، انتخاب شوند چون عمر بعد از برداشت آنها حتی از ارقام غیر حساس به اتیلن بیشتر است. گل میخک برای تاخ گل نیز گاهی اوقات استفاده می شود، شما می توانید با خرید تاج گل آنلاین از سایت وی آی پی شاپ برای هر مراسمی که دارید تاج گل سفارش دهید.

اتیلن باعث خمیدگی گلبرگها به طرف پایین و قهوه ای شدن آنها شده و از کیفیت و بازار پسندی گل ها بشدت می کاهد. برای کاهش اثرات زیان بخش اتیلن از ترکیبات بازدارنده تولید اتیلن و یا از ترکیبات بازدارنده عمل اتیلن استفاده می شود.

ترکیبات دارای نقره، مثل تیوسولفات نقره و یا نیترات نقره از عمل اتیلن جلوگیری می کنند، بطوریکه در حال حاضر به میزان زیادی از این ترکیبات در محلول های دوام بخش گل استفاده می گردد. بدلیل اثرات سمی نیترات نقره، تیو سولفات نقره بیشتر ترجیح داده می شود. گل میخک برای تاخ گل نیز گاهی اوقات استفاده می شود،شما می توانید با خرید تاج گل آنلاین از سایت وی آی پی شاپ برای هر مراسمی که دارید تاج گل سفارش دهید.


گل های تیمار شده با تیوسولفات نقره دارای طول عمر حدود ۳۰ روز هستند در صورتیکه گل های تیمار نشده تنها به مدت ۶ تا ۹ روز عمر کردند. افزودن ساکارز (۱۰%) به محلول نگهدارنده حاوی تیوسولفات نقره عمر گل ها را بیشتر افزایش داده و بر کیفیت آنها نیز می افزاید. ساکارز بعنوان یک منبع غذایی استفاده شده و ساختمان و وظیفه غشاء سلولی را همچنان حفظ کرده و پتانسیل اسمزی را فراهم می کند. گل میخک برای تاخ گل نیز گاهی اوقات استفاده می شود، شما می توانید با خرید تاج گل آنلاین از سایت وی آی پی شاپ برای هر مراسمی که دارید تاج گل سفارش دهید.


همچنین از قارچکش ها و باکتری کشها نیز در محلول دوام بخش گل ها استفاده می گردد. چون در صورت نبود این مواد، در کنار سایر شرایط مطلوب از قبیل وجود آب و ساکارز انواع باکتری ها و قارچ ها در محیط رشد کرده و با تجمع در درون آوندهای چوبی موجب بسته شدن آنها می گردند.

به این خاطر استفاده از آب یون زدایی شده یا تقطیر شده برای جلوگیری از چنین مشکلاتی پیشنهاد می گردد. همچنین از ترکیبات باز دارنده رشد میکروارگانیسم ها مثل ۸- هیدروکسی کوینولین و شرایط اسیدی با pH ۵/۳ در محلول های دوام بخش استفاده می گردد.

گل هایی که در مرحله جوانه برداشت شده اند برای شکوفایی کامل و بی عیب و نقص باید در محلول شکوفا کننده قرار داده شوند. در این شرایط نمو و باز شدن گلها سریعتر از شرایط عادی انجام شده و حتی کیفیت گل های باز شده بهتر از کیفیت گلهای تازه برداشت شده در آن مرحله است. محلول های شکوفا کننده دارای مقادیر بالای ساکارز (۱۲-۱۰ در صد) هستند که به باز شدن سریع جوانه ها و افزایش عمر گل های تولید شده کمک می کند.

بهتر است بعد از خواندن این مطلب، مطلب تاریخچه و مشخصات گل میخک قرنفولی (بخش چهارم) را نیز مطالعه کنید.

افزودن تیوسولفات نقره و ترکیبات ضد قارچ و باکتری به حصول نتایج مطلوبتر کمک فراوان می کند. بهترین شرایط شکوفایی جوانه های گل در محلول های نگهدارنده دمای محیطی حدود ۲۱ درجه سانتیگراد با شدت نور حداقل ۸ / ۱۰ کیلولوکس است. در ازدیاد میخک مهمترین موضوع انتخاب و نگهداری گیاهان مادری برای تهیه قلمه است. برای انجام اینکار انتخاب و مهیا کردن محیطی بهداشتی و کنترل شده جهت گرفتن قلمه های سالم و عاری از ویروس بسیار مهم است.
 

sahel2512

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
آشنایی با فوابد نگهداری گل آپارتمانی
sanseveria-min1.jpg


بهتر است بدانید که با خرید گل آپارتمانی علاوه بر زیبا تر کردن محیط خانه تاثیر زیادی بر روی روحیه افراد دارد.


وقتی به عقب برمیگردیم به سال های قبل بزرگ تر بودن خانه ها و حیاط هارو میتواینم به یاد بیاوریم خانه هایی بزرگ با حوض کوچک وسط حیاط وگل وگلدانهایی که همه ی خانم ها هر روز از این گلها ی زیبا با عشق مراقبت میکردند اما اون سال ها تمام شد ونگرانی خانم های خانه بیشتر شد که دیگر چگونه میتوانند از گل و گلدان استفاده کنند ولی همه ی این نگرانی ها با اومدن گل های آپارتمانی از بین رفت دیگر در آپارتمان های کوچک هم میتوانیم به وسیله گلهای آپارتمانی خانه ای زیبا بسازیم و ازگل و گلدان های بزرگ و کوچک زیبا استفاده کنیم و می توانیم زندگیمونو به وسیله ی این گل های آپارتمانی زیبا برای خودمان و عزیزانمان تبدیل به بهشت کنیم.


تاثیر نگهداری گل آپارتمانی بر سلامت شما

تقریبا همه ی گیاهان اکسیژن تولید میکنند و دی اکسید کربن هوا را از بین می برند اما جالب است بدانید که برخی از گیاهان و گل های آپارتمانی به تصفیه هوا نیز کمک میکنند. البته قبل از خرید گل آپارتمانی باید بدانید نگهداری آنها بسیار حائز اهمیت است. نکته ای که وجود دارد این است که گل قاشقی و برگ گندمی به نگهداری کمتری نیاز دارد و در عین حال سم های داخل هوا را از بین می برند. نکته ای که کمتر کسی به آن توجه می کند این است که آلودگی علاوه بر خارج از خانه در داخل خانه نیز وجود دارد و خطرناک است و بایستی این آلودگی ها رفع شود، برای این کار بهتر است خرید گل آپارتمانی انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت گلهای آپارتمانی وارد سایت وی آی پی شاپ شوید.


بیماری وجود دارد به نام سندرم ساختمانی که ممکن است ساکنان آپارتمان به دلیل سپری کردن مدت زمان زیادی در خانه به آن مبتلا شوند. این بیماری باعث می شود افراد دچار فشار روانی و افسردگی شوند. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده افراد می توانند با خرید گل آپارتمانی و نگهداری از آن این مشکلات را برطرف کنند.

با نگهداری گل آپارتمانی با طبیعت ائتلاف کنید

اگر بخواهیم در مورد گلهای آپارتمانی گفت و گو بکنیم میتوانیم از فواید عاطفی و روحی زیادی که با خود به همراه دارد بحث بکنیم .گل ها ی آپارتمانی روح و عواطف زیبایی دارند با خرید گل آپارتمانی میتوانیم اثرات مثبت بخش و آرامش را به خانه هایمان بیاوریم و طی تحیقیقاتی که دانشمندان بر روی گیاهان به عمل آوردند فهمیدند که گل ها باعث افزایش حافظه وعملکرد خلاقیت و فعالیت های شناختی در انسان میشود خرید گل آپارتمانی ارزان در تهران باعث بهبود افسردگی در افراد آن خانه و خانواده میشود و باعث افزایش خلق و خویی بهتر در اقراد میشود جالبه که بدانید که شغل باغبانی را به عنوان یک مکمل برای درمان اقراد که بیماری های روانی و افسردگی دارند موثر میدانند .پس در نتیجه بیایید که با خرید گل های آپارتماتی به خانه و خانواده خود لطفی بزرگ بکنیم و زندگی را برای عزیزانمان سرشار از زیبایی و لدت بکنیم.


یکی از دغدغه های افراد این است که بعد از خرید آنلاین گل و گیاه آپارتمانی آن را در کجای خانه قرار دهند. فضای قرار دادن گل آپارتمانی مسئله بسیار مهمی است. برخی از افراد می‌گویند ما برای وسایل خانه ی خود به زور فضای مناسب پیدا میکنیم چه برسد به گل آپارتمانی!!


البته که انتخاب فضای گل آپارتمانی بسیار مهم است و میتوانید با بکارگیری کمی خلاقیت یک فضای مناسبی برای قرار دادن گل آپارتمانی انتخاب کنید و با اشغال کردن فضای کمی بهشتی سرسبز در آپارتمان خود بسازید و با دیدن آن لذت ببرید.


آپارتمان هایی که شامل بالکن نمی باشد کار برایشان دشوار تر می شود، اما باید بگویم که افرادی که در خانه خود بالکن ندارند نا امید نشوند و این مطلب را با دقت بخوانند.چه گیاهان آپارتمانی برای هدیه دادن مناسب تر هستند؟


چنانچه شما خرید گل آپارتمانی ای انجام داده اید که بسیار نور دوست هستند، بهتر است در کنار پنجره بر روی یک میز از آنها نگهداری کنید یا اینکه یه طاقچه ی کوچک بر روی دیوار نصب کنید. بهتر است مطلب آشنایی با گلهای مناسب فصل بهار و تابستان (بخش اول) را نیز مطالعه کنید.
 

sahel2512

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
آشنایی با فوابد نگهداری گل آپارتمانی (بخش دوم)

%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D8%A2%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86-2.jpg



همان طور که میدانید برای اینکه بتوان از گل مناسب آپارتمان به خوبی نگهداری کرد بایستی نور کافی به آن برسد.


علاوه بر اینکه بایستی فضایی را برای نگهداری گل مناسب آپارتمان در نظر گرفت باید به میزان نور آن نیز توجه کرد. به طور کامل ۴ دسته بندی برای نور خورشید وجود دارد که عبارتند از:
آفتاب کامل:


برای تقویت گل مناسب آپارتمان ۶ ساعت آفتاب مستقیم لازم است البته توجه داشته باشید که اگر آفتاب بعد از ظهر دارید بایستی این زمان کمتر باشد زیرا که آفتاب بعد از ظهر بسیار شدیدتر از آفتاب صبح می باشد. این نوع تور آفتاب برای گل و گیاه آپارتمانی که گل می دهد بسیار مناسب و مطلوب است.


آفتاب جزئی: برای گل و گیاه آپارتمانی گوشتی مثل کاکتوس ۴ یا ۵ ساعت آفتاب مستقیم کافی است و این نوع آفتاب مناسب است.


سایه ی جزئی: توجه داشته باشید که برخی گیاهان به آفتاب مستقیم نیاز ندارند و ۲ الی ۳ ساعت آفتاب مستقیم برای آنها کافی ست. این نوع گیاهان را مثل گیاه گندمی باید در فضای روشن در نزدیکی پنجره نگه داشت و لازم به گذاشتن در تراس و حیاط نیست.


سایه: برخی دیگر از گیاهان وجود دارند که ۱ ساعت نور مستقیم برای آنها مناسب است. به عنوان نمونه گل شیپوری یا همان قاشقی.


افرادی که در آپارتمان های کم نور زندگی می کنند بعد از خودت این مطلب گمان می کنند که نمیتوانند بهترین گل مخصوص آپارتمان برای منزل خود تهیه کنند. به این افراد باید بگویم که اینطور نیست آنها فقط باید با توجه به نور فضای خانه خود گیاه آپارتمانی مناسب را انتخاب و خریداری کنند.


برای نگه داشتن هر نوع گل مخصوص آپارتمان به میزانی نور احتیاج دارید.


نگهداری گل مخصوص آپارتمان برای تازه کار ها


اگر جزو افرادی هستید که به تازگی برای نگه داشتن گل آپارتمانی در خانه علاقه مند شده اید و میخواهید خانه خود را با آنها سرسبز تر و زیبا تر کنید، به شما توصیه میکنم ابتدا از گل و گیاه هایی استفاده کنید که به نگهداری کمتری نیاز دارند. توجه داشته باشید به دلیل کم تجربه بودن شما هر چقدر شرایط نگهداری گل خریداری شده ساده تر باشد احتمال اینکه شما به موفقیت برسید بیشتر است. قطعا شما ام نمی خواهید تمام وقت خود را صرف نگهداری از گیاهان آپارتمانی کنید.


منظور از این گیاهان کم دردسر چیست؟


به طور کلی شاید شما به دنبال گیاه مناسب آپارتمانی هستید که به نور زیاد احتیاج نداشته باشد. به طور معمول مشکلی که تقریبا در همه ی آپارتمان ها وجود دارد نداشتن نور کافی می باشد که انتخاب شما را برای گل آپارتمانی محدود می کند. علاو بر نور شما باید گلی را انتخاب کنید که نیاز به رطوبت نداشته باشد زیرا ایجاد رطوبت کار سختی است مگر اینکه دستگاه بخور داشته باشید یا تهیه کتید. مورد مهم دیگری که برای انتخاب گل مخصوص آپارتمان حائز اهمیت است این است که گل انتخابی نیازی به هرس کردن نداشته باشد.


بهتر است بدانید که هرس کردن گیاهان کار هرکسی نمی باشد و این کار نیاز به مهارت خاصی می باشد و باید باغبان این کار را انجام دهد. به همین خاطر گل و گیاه هایی که نیاز به هرس نداشته باشند، انتخاب بهتری هستند. این گیاهان مزیت دیگری که دارند این اسن که آفت نیز نمی گیرند. برگردانند گل به آفت زده به حالت اول کار غیر ممکن و دشواری است. به همین خاطر سعی کنید برای ارسال گل به ایران و تهران از گل هایی استفاده کنید که نیزا به هرس نداشته باشند.


توجه داشته باشید شما می توانید برای خرید گل مناسب آپارتمان وارد سایت وی آی پی شاپ شوید و هر گلی که بخواهید را سفارش دهید. این سایت ارسال گل به ایران و تهران دربر دارد.
شما می توانید با ارسال گل به ایران و تهران برای عزیزانتان آنها را خوشحال کنید.
بهتر است مطلب آشنایی با فوابد نگهداری گل آپارتمانی را نیز مطالعه کنید.
 
بالا