slt160

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
زمان و نشانه تعویض دیسک و صفحه:
مهم نیست شما سوار خودر پراید،پژو ،۲۰۶،تیبا،ال ۹۰، سمند، پارس و یا دنا باشید زمانی که شما ایرادت و مشکلات زیر را داشته باشید موقع و زمان تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو شماست.

حتما برای شما هم پیش آمده که از خودتون بپرسید زمان تعویض دیسک و صفحه خودروتون کیه و اینکه چگونه متوجه تمام شدن دیسک و صفحه و یا خرابی آن شوید.

ما در این مقاله به شما آموزش می دهیم که علائم و مشکلات دیسک و صفحه چیست.

از مهمترین نشانه های تمام شدن دیسک و صفحه و زمان تعویض آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کاهش شتاب خودرو
  • لرزش خودرو
  • سخت جا رفتن دنده
  • صدا از گیربکس
  • سفت شدن کلاچ
۱٫کاهش شتاب خودرو و نداشتن کشش مناسب:
یکی از نشانه های اصلی به پایان رسیدن صفحه نبود کشش یا شتاب خودرو هنگام حرکت می باشد. دلیل آن هم نبود اصطجکاک کافی صفحه با گیربکس می باشد که باعث کاهش شتاب خودرو می شود.



۲٫لرزش خودرو:
لرزش خودرو یکی از مشکلات اساسی دیسک و صفحه تمام شده می باشد.
البته در بعضی از موارد لرزش خودرو نیز ممکن است از کیفیت پایین دیسک و صفحه باشد که این مشکل بیشتر در دنده های ۱ و ۳ قابل مشاهده است.



۳٫سخت جا رفتن دنده و صدا هنگام تعویض دنده:
یکی دیگه از معضلات تمام شدن دیسک و صفحه کلاچ و زمان تعویض آن سخت جا رفتن دنده و یا صدای دنده هنگام تعویض دنده است که بیشتر این صدا و سختی در دنده ۱ و دنده ۳ قابل مشاهده است.



۴٫صدای خش خش از داخل گیربکس:
صدای خش خش هنگام جرکت و یا تعویض دنده می تواند نشان دهنده تمام شدن دیسک و یا مشکل در بلبرینگ آن باشد. البته این صدا همیشه در هنگام درگیر بودن گیربکس شنیده می شود.



۵٫سفت شدن کلاچ:
سفت شدن کلاچ خودرو یکی دیگر از نشانه های زمان تعویض دیسک و صفحه می باشد.
در صورتی که کلاچ شما سفت و مدت زمان زیادی با همین کلاچ رانندگی کنید ممکن است به سیم کلاچ و دوشاخ کلاچ خودرو خود آسیب برسانید.



اما مدت زمان و طول عمر یک دیسک و صفحه چقدر است؟
این سوال همیشه برای خریداران دیسک و صفحه پیش آمده که محصولی که خرید می کنند طول عمر مفید آن ها چقدر است؟
طول عمر مفید دیسک و صفحه های موجود در بازار بسته به کیفیت آن ها متفاوت است.مثلا دیسک و صفحه والئو سبز فرانسه یکی از بهترین طول عمر و نرمی کلاچ را دارد و تقریبا بین ۶۰ هزار تا ۸۰ هزار کیلومتر بسته به نوع رانندگی شما طول عمر دارد.

…مقایسه دیسک و صفحه های موجود در بازار…
متاسفانه با توجه به وجود محصولات تقلبی در بازار و عدم شناخت خریداران بسیار مشاهده شده است طول عمر دیسک و صفحه ها بعضا کمتر از ۳ ماه می باشد و باعث شده است هزینه های گزاف به خریداران تحمیل شود.

از این رو همواره تاکید می شود از فروشگاه های مجاز و یا نمایندگی ها محصولات خود را خریداری کنید تا متضرر نشوید.
 
بالا