چرا خودرو کپ می کند؟

sahariM

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
گاهی ممکن است پای شما روی پدال گاز باشد، ولی خودروی شما مثل سابق سرعت نگیرد یا حتی اصلا حرکت نکند! این در واقع از نشانه های کله کردن خودرو می باشد که نباید نادیده گرفته شود. برای به حداقل رساندن خرابی خودرو، بهتر است به طور منظم به نکات نگهداری خودرو اهمیت دهید.


1-خرابی سنسور مف

maf-sensor.jpg


سنسور اندازه گیری جریان هوا به سیستم تهویه داخلی خودرو متصل می باشد. از آنجایی که وظیفه سنسور مف ماشین، اندازه گیری توده هوای ورودی می باشد، یک سنسور مف خراب میتواند اطلاعات غلطی به ECU موتور برساند و در نتیجه منجر به محاسبه اشتباه نسبت هوا به سوخت می شود. یکی از نشانه های خرابی سنسور مف ، سرعت نگرفتن خودرو می باشد و یکی از دلایل کله کردن خودرو ، خرابی سنسور مف می باشد!

2-خرابی سنسور اکسیژن


سنسور اکسیژن وظیفه نظارت بر آلاینده های خروجی از اگزوز ماشین را دارد و میتواند نسبت هوا به سوخت که وارد موتور می شود را آنالیز کند. به طور خلاصه ، خودرو نیاز به میزان مشخصی از سوخت دارد تا سوخت بتواند به درستی در سیلندرهای احتراق بسوزد. بنابراین ماشین میتواند به نرمی حرکت کند و در صورت لزوم شتاب بگیرد.

این سنسور اطلاعات درباره میزان سوخت مورد استفاده موتور را به واحد کامپیوتری موتور می فرستد. در صورت خرابی سنسور اکسیژن ، وسیله نقلیه نمیتواند میزان درستی از نسبت هوا-سوخت را مشخص کند. در نتیجه غلظت سوخت ممن است کاهش یا افزایش یابد. در این صورت حتی زمانی که پدال گاز را فشار می دهید، ماشین سرعت نمی گیرد.

3-کثیف شدن فیلتر سوخت


یک فیلتر سوخت کثیف یا مسدود، یکی دیگر از دلایل کپ کردن خودرو و سرعت نگرفتن آن به هنگام نیاز می باشد. با وجود فیلتر سوخت کثیف، سوخت کافی به موتور خودرو نمی رسد. بنابراین خودرو به اندازه کافی شتاب نمی گیرد. باید در اولین فرصت برای تعویض فیلتر سوخت خودرو اقدام کنید.

4-تسمه تایم

bad-timing-belt.jpg


تسمه تایم یکی از مهمترین قطعات خودرو به شمار می رود. اگر حتی یکی از دندانه های آن خراب شود، ممکن است مشکلات قابل توجهی در سرعت خودرو پیش بیاید. حتی گاهی اشتباه جا زدن یک تسمه تایم جدید هم میتواندر سرعت گرفتن خودرو ، مشکلاتی را به وجود آورد. پس بهتر است برای تعویض تسمه تایم یک مکانیک حرفه ای انتخاب کنید.

5-خرابی فیلتر هوا

dirty-air-filter.jpg


فیلتر هوا درست مثل فیلتر سوخت، که سوخت تمیز برای موترو فراهم می کند، هوای تمیز برای موتور تولید می کند. در نتیجه نسبت مناسبی از هوا/سوخت به محفظه احتراق خودرو می رسد. در صورتی که فیلتر هوا مسدود شود، خودرو به کندی حرکت می کند و به اصطلاح خودرو کپ می کند. پس در اولین فرصت برای تعویض آن اقدا کنید.
منبع: https://partsgenuine.com/
 
بالا