راهنمای خرید موس و نکاتی که حتما باید بدانید

saharno

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
موس‌ از چه نوعی باشد؟
gaming-mouse.jpg


موس‌های دسکتاپ

متداول‌ترین نوع موس، موس‌های معمولی دسکتاپ هستند. این موس‌ها برای استفاده به همراه‌ یک رایانه رو میزی‌ یا لپ تاپ شخصی طراحی شده‌اند. علاوه بر وجود دکمه‌های ضروری کلیک راست و چپ، ویژگی معمول همه‌ی این موس‌ها وجود‌ یک چرخ اسکرول است که قابلیت کلیک کردن هم دارد و در بعضی مواقع، ‌یک دکمه‌ی اضافی برای بالا و پایین کردن صفحه‌های اینترنت با انگشت شست هم در آنها وجود دارد.

موس‌های قابل حمل
موس‌های قابل حمل هم دارای ویژگی‌هایی فوق هستند اما‌ اندازه‌ی کوچک‌تری دارند. این موس‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به سادگی در جیب کوله پشتی‌ یا کیف لپ تاپ جای می‌گیرند. اما موس‌های قابل حمل برای بسیاری از دست‌ها کوچک هستند. استفاده از آنها در کوتاه‌مدت مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما در بلندمدت موجب ناراحتی خواهند شد. زیرا به انقباض غیر طبیعی عضلات دست نیاز دارند. عموما، موس‌های مسافرتی بی سیم هستند و با باتری کار می‌کنند. پس اگر از آن‌ها استفاده می کنید، باید چند باتری AA‌ یا AAA هم به همراه خود داشته باشید.
موس گیمینگ
موس‌های مخصوص بازی، گزینه‌های بیشتری نسبت به موس‌های معمولی دارند؛ دکمه‌های روی آن‌ها بیشتر است، توانایی بالاتری برای دنبال کردن نشانگر در صفحه دارند و انحنای طراحی شان بیشتر است. بعضی از موس‌ها به طور عمومی برای بازی کردن ساخته شده‌اند. در حالی که بعضی دیگر به طور اختصاصی برای ژانر بازی مشخصی طراحی شده‌اند.

توجه به سبک بازی
دسته‌ی دوم، بسته به سبک بازی‌ (تیر‌اندازی اول شخص، بازی‌های استراتژی در زمان واقعی، بازی‌های MMO) ویژگی‌های مخصوص و مختلفی دارند. ویژگی مشترک بیشتر موس‌های بازی، ترکیبی از بخش‌های با کارکرد سطح بالا، حسگر‌های لیزری، دکمه‌های کلیک فوق سبک، رابط‌های USB با روکش طلا و ویژگی‌های شخصی‌سازی شده، مانند دستور‌های ماکرو قابل برنامه ریزی و توانایی تعویض حساسیت در حین کار است.
پس باید برای خرید موس گیمینگ حرفه ای، بیسیم و ارزان نهایت دقت را داشته باش

توجه به تنظیمات مختلف و متنوع موس
نمونه‌های سطح بالا‌تر موس‌های بازی به همراه برنامه‌های نرم افزاری عرضه ‌می‌شوند که امکان فعال‌سازی و تنظیم این ویژگی‌ها را روی آن‌ها فعال می‌کنند، دکمه‌های میان‌بر را تعریف می‌کنند و گاهی تنظیمات مشخصی برای هر بازی خاص روی آن‌ها وجود دارد.

بعضی از موس‌های بازی،برای راحتی کاربران به آنها اجازه می‌دهند تا‌ اندازه‌ی بدنه‌ی موس را برای خود شخصی سازی کنند. بخش‌هایی در این موس‌ها وجود دارند که به کاربران اجازه می‌دهند که مرکز تعادل موس را جا به جا کنند‌ یا ارتفاع محل قرار گیری کف دست را تنظیم نمایند. این ویژگی‌ها برای کسانی که اهل بازی کردن نیستند کاملا اضافی به نظر می‌رسد. اما برای گیمر‌های حرفه‌ای، آنها حرف اول را در رقابت می زنند.
 
بالا