هنــــــر در لحظه زیستن

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"




1_flower__403_.gif



ما در عصری زندگی میکنیم که مملو از آشفتگی و پریشانی است.
با این وجود یکی از عمیقترین تضادها، این است که آینده روشن و درخشان ما منوط به توانایی ما در توجه و تمرکز به زمان اکنون است.
زندگی درلحظه اکنون متجلی میشود اما اغلب، از آن غفلت میکنیم و میبینیم که این اکنون به راحتی از ما میگریزد و تبدیل به گذشته ای دور و غیرقابل دسترس میشود.

نگران آینده ایم و در اندیشه گذشته های سپری شده، غافل از اینکه در حال از دست دادن ثانیه های پر ارزش زندگیمان در زمان اکنون هستیم.

یک محقق به نام بیآلن والاس میگوید: ما در دنیایی زندگی میکنیم که با جهشی وصفناپذیر به سوی شکست، از هم پاشیدگی و آشفتگی روحی پیش میرود. ما اغلب مشغول انجام کاری هستیم و زمان اندکی را صرف تمرین آرامش و سکوت میکنیم.
هنگامیکه مشغول کار هستیم، آرزو داریم در تعطیلات و مرخصی باشیم. هنگامیکه در تعطیلات هستیم، به خاطر انبوه کارهای انباشته شده روی میز کارمان نگرانی داریم. مدام در خاطرات آزاردهنده گذشته دست و پا میزنیم یا نگران چیزی هستیم که ممکن است در آینده رخ دهد و یا رخ ندهد. قدر زمان اکنون را نمیدانیم زیرا ذهن ناآرام ما از فکری به فکر دیگر در حال جستن و پریدن است، همانند میمونها که مدام از درختی به درختی دیگر آویزانند.

 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: ajmn555

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
انسانهای اهل توجه، انسانهایی شادتر، دلسوزتر و نیز انسانهایی استوارترند، دارای عزت نفس بالایی هستند و اغلب، ضعفها و کاستیهای خود را میپذیرند. تمرکز بر لحظه و زیستن در آن، اعمال و واکنشهای مختلفی را که زمینه افسردگی، اعتیاد و مشکلات روحی است، کاهش میدهد. افراد متفکر، قادر به پذیرفتن انتقادهای منفی، بیهیچ ترسی هستند، با همسران خود کمتر نزاع کرده و اغلب به تفاهم میرسند، کمتر حالت تدافعی دارند و خلاصه اینکه زوجهای متفکر و هوشیار، روابط خوبی با هم دارند.

همه انسانها بر این امر واقف و نیز موافقند که زیستن در لحظه بسیار مهم است، اما مشکل این است که چطور این کار را انجام دهیم. وقتی انسانها در لحظه زندگی نمیکنند، چون از آن بیبهرهاند، به ارزش آن نیز پی نمیبرند. رهایی از حواس پرتی و آشفتگی و نیز هشیاری نسبت به اکنون، مستلزم داشتن اراده و تمرین است.

1_billed.gif

 

ajmn555

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
به امید آینده ای زیبا با ظهور صاحب الزمان
 
بالا