علائم هشدار دهنده ی سرطان

عاطفه

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
زردی پوست (یرقان) :
یرقان با زرد شدن پوست و سفیدی چشم‌ها مشخص می‌شود . گرچه یرقان بیشتر نشانه‌ی بیماری‌های کبدی و کیسه‌ی صفرا است اما ممکن است در اثر سرطان پانکراس که با صفرا و کبد تداخل دارد ایجاد شود .
 

عاطفه

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
تورم یا برآمدگی در بدن :
برآمدگی در پستان ، بیضه ، کشاله‌ی ران ، شکم ، زیر بغل یا قسمت‌های دیگر بدن ، به ویژه اگر بیش از سه هفته یا بیشتر بمانند ، باید بوسیله پزشک برررسی شوند . بزرگ شدن غدد لنف زیر بغل ممکن است نشانه‌ی سرطان سینه باشد .
 

عاطفه

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
پیدایش یا تغییر لکه‌ها و خال‌های پوست :
تغییرات پوستی معمولاً دردی ندارد و کمتر نشانه‌ای از یک مشکل جدی سلامتی هستند ، اما کارشناسان توصیه می‌کنند در صورت مشاهده تغییرات پوستی زیر ، با پزشک مشاوره کنید :

– رشد لکه‌ها یا زخم‌های جدید پوستی

– تغییراتی در تقارن ، اندازه ، رنگ و قطر خال‌های موجود در روی پوست
 

عاطفه

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
تغییرات در ناخن‌ها :‌
تغییرات غیرمعمولی در ناخن انگشتان ممکن است نشانه‌ای از چند نوع سرطان مانند سرطان پوست ، کبد یا ریه باشد . در حالی که تغییرات در ناخن‌ها می‌تواند دلایل بسیار مختلفی داشته باشد ، در عین حال ممکن است یکی از نشانه‌های هشدار دهنده‌ی سرطان نیز باشد .

– لکه‌های قهوه‌ای یا سیاه زیر ناخن‌ها نشانه‌ی سرطان پوست است .

– ناخن‌های سفید یا رنگ‌ پریده نشانه‌ی کم‌کاری کبد است . که ممکن است در اثر بیماری‌های مختلفی از جمله سرطان کبدباشد .

– بزرگ شدن انتهای ناخن‌ها که نشانه سرطان کبد است . بیماری‌هایی که اکسیژن خون را کاهش می‌دهند سبب چنین عارضه‌ای می‌شوند .
 

عاطفه

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
درد شکم یا لگن :
درد لگن یا ناحیه‌ی پایین شکم، که همراه با سنگینی لگن همراه است، ممکن است نشانه‌ی سرطان تخمدان باشد . به طور کلی زنانی بیشتر در خطر سرطان تخمدان هستند که :

– هیچگاه باردار نشده‌اند .

– سابقه‌ی خانوادگی ابتلا به سرطان تخمدان ، پستان یا روده‌ی بزرگ دارند .

– مبتلا به سرطان پستان ، کولون ، رکتوم یا رحم هستند .

علاوه بر این درد در ناحیه لگن ممکن است نشانه‌ی سرطان رحم یا خون باشد (وقتی که درد ناشی از بزرگ شدن طحال باشد)
 

عاطفه

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
درد بی‌دلیل که بیش از چهارهفته به طول بی انجامد :
اگرچه بسیاری از دردها مبهم و نامشخص هستند ، اما در صورتی که درد نامشخصی را بطور دائم احساس کردید یا درد که به طور دوره‌ای مثلاً چندهفته احساس می‌شود و بعد از بین می‌رود ، بهتر است با پزشک مشورت کنید . اینگونه دردها ممکن است نشانه‌ی سرطان استخوان یا بیضه باشند .
 

عاطفه

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
خونریزی غیر معمول :
مشاهده خون در ادرار گرچه بیشتر اوقات نشانه‌ی عفونت کلیه است ، اما بعضی اوقات نیز ممکن است نشانه‌ی سرطان مثانه یا کلیه باشد . همین طور وجود خون در مدفوع نیز اغلب نشانه‌ی هموروئید (بواسیر) است اما ممکن است نشانه‌ی سرطان روده نیز باشد . خونریزی بین قاعدگی یا پس از یائسگی ممکن است نشانه‌های سرطان رحم باشد. در موارد نادر، خونریزی نشانه‌ی سرطان دهانه‌ی رحم است . استفراغ خونی و سرفه‌ی خونی ممکن است به ترتیب نشانه‌های سرطان معده ، مری و سرطان ریه باشد . زخمی که بهبود نمی‌یابد یا خونریزی که قطع نمی‌شود ممکن است نشانه‌ی سرطان خون باشد. البته خونریزی‌های غیرمعمول ممکن است نشانه‌ی بیماری‌های دیگر باشند ، اما باز هم باید به پزشک مراجعه شود .
 

شهريار1234

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
eef3368b4abf9bb447cf04f410d84034.jpg

چپ دست هاي موفق و مشهور جهان

در بسیاری از جوامع چپ دستی نوعی ناهنجاری و عادت ناپسند محسوب می شده است و معمولا سعی می کردند کودکان را به راست دستی عادت دهند اما گذشت زمان و صفحات تاریخ نشان داده است چپ دست هایی در جهان بوده اند که به شهرت رسیده اند اسامی برخی از افراد مشهور چپ دست ذکر شده است چپ دستی علت ژنتیکی و ارثی دارد که مربوط به فعالیت های مغزی از دوران جنینی و رشد می شود. پژوهشگران دانشگاه آکسفورد اخیرا ژنی را کشف کرده اند که گمان می رود عامل بروز چپ دستی باشد.


از سوی دیگر تحقیقات نشان داده چپ دستان در رشته های ورزشی و هنری موفق تر هستند زیرا خلاقیت آنها بیشتر است. متن کامل این مقاله را بخوانید


لئوناردو داوینچی


نقاش، هنرمند، دانشمند، پزشک و همه فن حریف دوره رنسانس تمامی آثار هنری خود را با دست چپ خلق کرده است.


● پیکاسو


نقاشی مشهور با سبک نوین، آثارش را با دست چپ خلق کرده است.


● چارلی چاپلین


یکی از مشهورترین بازیگران عرصه سینما و برنده جایزه اسکار که بیشتر فیلم هایش صامت و کمدی است. او نیز از جمله چپ دستان مشهور تاریخ می باشد.


● ارسطو فیلسوف بزرگ یونان


که در زمینه فیزیک، ریاضیات و ستاره شناسی تحقیقات گسترده ای داشته است و آثار وی تاثیر زیادی در دانش مدرن دارد.


منبع مقاله : سایت ایرا
ن http://www.sitte.ir

 
بالا