علت تفاوت قیمت درایمپلنت دندان

  • نویسنده موضوع fdiba
  • تاریخ شروع

fdiba

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
107371_269.jpg




به منظور انجام این عمل راه حل های متفاوتی می توان انجام می شود. مانند اینکه در صورتی که فرد همان زمانی که دندان خرابی را دارد و قصد کشیدن آن را دارد و دنداپزشک همان زمان با کاشت ایمپلنت جای آن دندان را پر می کند. در عصر جدید با وجود راه حل های تازه می شود این عمل را انجام داد که همان لحظه روکش را همچنین به شکل موقت انجام داد و پس از گذشت زمانی آن را به شکل روکش دائم دراورد.

راه حل دیگری نیز وجود دارد که آن این است که ریشه دندان برسی می شود در صورت فاسد بودن کشیده می شود که در این هنگام بایستی زمان معینی گذرانده شود تا بافت مورد نیاز در آن قسمت بازسازی شود و برای قرار گرفتن ایمپلنت آماده شود. فرد با گرفتن اسکن امکان انجام این کار را دارد و پس از آن روند روکش گذاری شروع به کار می کند.

چرا قیمت ایمپلنت از مطبی به مطب دیگر متفاوت است؟

همه ی شرکت هایی که ایمپلنت میسازند، چارچوب کلی به منظور ساخت ایمپلنت ها را رعایت می کنند. ولی یکی از دلالیل متنوع بودن قیمت ایمپلنت دندان به این خاطر است که بعضی از شرکت ها و برندها در شاخه ایمپلنت موفق هستند و اعتبار کاری آنها به منظور چیزهایی که می سازند از تعدا بیشتری تاییدیه برخوردارند اما تا الان همه ی سیستم ها در عصر دندان پزشکی برای ایمپلنت از سیستم های مطلوبی هستند. با این وجود برندهای اروپایی به دلیل فواید شان مورد توجه بیشتری قرار گرفته اند همچنین برندهای کره ای نیز از برندهای مطلوب و عالی محسوب می شوند که به کار گرفته می شوند. تاثیر برند ایمپلنت هم در قیمت ایمپلنت دندان و هم در نتیجه پایانی کار نقش بسزایی دارد اما در صورتی که واقعا از برند خوب و اعتبار دار به کارگرفته شده باشد، موردی که بایستی به آن پرداخت دقت عمل پزشک معالج است. به غیر از این ها یکی از دلایلی که باعث متنوع بودن قیمت ایمپلنت دندان می شود به خاطر فرق بین دستمزدهای پزشکان است. به این دلیل که جراحی که این عمل را انجام می دهد و فردی که روکش آن را طراحی و تولید می کند، اهمیت زیادی دارد.

از چه لحاظی اهمیت بیشتری دارد؟

از آن جایی که روند جراحی به چه شکلی است، مدل پیوندهایی که قرار داده می شود، ترفند های جراحی، اصلاح بافت های از دست رفته مثل استخوان و لثه ، برش ها، این موارد در پایداری این عمل بسیار مهم است چرا که این را همچنین بایستی پذیرفت که ایمپلنتی که معتبر است آزمایشات بیشتر و تخصصی تر بر روی آن انجام شده است و نتیجه ی مطلوب تری در مقایسه با برندهایی که فقط کپی سازی شده اند، دارند. اما به صورت کلی کارکرد جراحی و طراحی های پروتز به منظور پایداری ایمپلنت مشخص کننده پایانی است. اضافه بر آن مریضی هایی که ممکن است خود فرد داشته باشد مانند پوکی استخوان، دیابت یا مریضی های خود ایمنی، تمام این موارد در ماندگاری ایمپلنت موثر هستند.

اگر شرایط کاملا نرمال باشد طول عمر ایمپلنت حداکثر چقدر است؟
با توجه به برسی های لازم یک ایمپلنت مطلوب کم کم بایستی 15 سال ماندگاری داشته باشد به این منظور که ما عمل ایمپلنتی را زمانی موفق می شماریم که 15 سال در دهان ماندگاری داشته باشد. ولی بایستی به این مورد هم توجه کرد در صورتی که ایمپلنت دندانی از این مدت بیشتر ماندگاری داشته باشد مثلا 20 سال.اگر این مورد مشخص کننده ی مشکلی باشد و درصورتی که عمل به درستی انجام شده باشد و اگر شخص از بیماری ویژه ای رنج نمی برد و نظافت را به شکل مطلوبی رعایت کند احتمال اینکه ایمپلنت تا ابد بماند وجود دارد.منبع: قیمت ایمپلنت دندان
 
آخرین ویرایش:
بالا