دکوراسیون داخلی آشپزخانه

haniye72

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
1025040931811001B


دکوراسیون داخلی آشپزخانه

از آشپزخانه به عنوان قلب یک واحد مسکونی یاد میشود . فضایی که اول از همه بانوی خانواده بیشتر وقت خود را در آنجا میگذراند و در نهایت همه اعضای خانواده برای خروجی آن کنار هم جمع میشوند.

در طراحی دکوراسیون داخلی این فضا به اصطلاح مرسوم با یک مثلث رو به رو هستیم راس های این مثلث شامل سینک ،گاز ویخچال میشود .

فضای سینک برای شست وشو و آماده سازی فضای گاز برای طبخ و پختن و فضای یخچال برای نگه داری در طراحی دکوراسیون داخلی باید فضای مناسب برای قرارگیری راس های مثلث با توجه به دسترسی ها دیده شود .

نورپردازی

یکی از مهمترین مسایل در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه نورپردازی است باید دقت داشته باشیم که فضای طبخ و پخت غذا و فضای آماده سازی و شست و شو نور کافی داشته باشد اینکه محل قرارگیری پنجره ها در آشپزخانه طوری باشد که بتوانیم از نور طبیعی بهره مند شویم از خلاقیت های یک معمار و طراح دکوراسیون داخلی حرفه ای است .

جریان هوا

سیرکولاسیون درطراحی دکوراسیون داخلی هر فضایی یکی از مهمترین عوامل تامین آسایش است اما در آشپزخانه از مهمترین هاست زیرا هنگام طبخ و پخت غذا باید بتوانیم بوها را هدایت و از محیط خارج کنیم و بتوانیم هوای تازه را در فضا به گردش درآوریم .

کابینت ها

از اساسی ترین وسایل شکل دهنده به آشپزخانه کابینت ها هستند که با توجه به اندازه آشپزخانه و سبک طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه و محل مناسب قرارگیری راس های مثلث آماده و نصب میشوند و نقش اساسی در سبک طراحی آشپزخانه دارند .منبع:دکوراسیون داخلی
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: panizan

کابینت شاپ

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
سبد های سوپر مارکت کابینت در دو نوع ایستاده ( یا وسط ) و یخچالی در بازار موجود می باشند.
  1. سوپرمارکت ایستاده ریلی کابینت آشپزخانه
  2. سوپرمارکت یخچالی ریلی کابینت آشپزخانه
سوپرمارکت ایستاده ریلی کابینت آشپزخانه
ریل این سبد ها به کف یونیت و سقف یونیت پیچ می شوند و به صورت ساده و ایستاده از کابینت بیرون می آیند. همچنین در کابینت هم می تواند روی سوپر مارکت بسته شود (هنگام باز شدن در کابینت ، سوپر هم بیرون بیاید) و هم می تواند مجزا به بدنه لولا شود (ابتدا در باز می شود و سپس سوپر به بیرون کشیده می شود).
ریل این سبد ها تنوع بالایی دارد. از ریل های ساچمه ای معمولی ، تاندم آرام بند و ساچمه ای آرام بند معمولا در این سوپرمارکت ها استفاده می شود.
سبد سوپرمارکت های ایستاده معمولا مطابق شکل زیر در سه نوع کف چوب ( کف دیاموند MDF بسته ) ، کف مفتول ( کف توری فلزی ) و کف استیل ( کف تمام استیل بسته ) موجود هستند.
سوپر مارکت یخچالی کابینت آشپزخانه
این سوپری مانند یخچال دارای دودسته سبد هست. تعدادی سبد رو در کابینت نصب می شوند و تعدادی داخل کابینت می مانند که با باز شدن کابینت آن ها هم بیرون می آیند تا در دسترس قرار بگیرند.
ریل این سوپر مارکت ها به از پایین به کف یونیت و از بالا به بدنه کابینت نصب می شوند. در سوپر مارکت های یخچالی از ریل های ساچمه ای و یا قرقره ای استفاده می شود.
سبد سوپرمارکت های یخچالی معمولا مطابق شکل های فوق در سه نوع کف چوب ( کف دیاموند MDF بسته ) ، کف مفتول ( کف توری فلزی ) و کف استیل ( کف تمام استیل بسته ) موجود هستند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا