معرفی شهید والامقام عباسعلی قدرتی

mahdi gh

کاربر با تجربه
"بازنشسته"

نام و نام خانوادگی :عباسعلی قدرتی
نام پدر :کریم
تاریخ تولد :۱۳۴۱/۰۹/۰۱
محل تولد :روستای حسینیان دامغان
شغل : معلم
وضعیت تاهل :متاهل
مسئولیت :فرمانده دسته پیاده
سن :24 سال
تاریخ شهادت :۱۳۶۵/۱۰/۲۲
محل شهادت :شلمچه
نام عملیات :کربلای ۵
موضوع شهادت :جبهه
نحوه شهادت :اصابت ترکش به سر


“بسم رب الشهداء والصدیقین”


شهید عباسعلی قدرتی، فرزند کریم در تاریخ ۱۳۴۱/۰۹/۰۱ در روستای حسینیان دامغان به دنیا آمد.
از همان کودکی علاقه ی زیادی به خاندان اهل بیت داشت و قبل از این که به سن تکلیف برسد، نماز می خواند.

دوران ابتدایی را در روستای حسینان گذراند. در راهپیمایی ها هم پای بزرگان حرکت می کرد و در پخش اعلامیه و پوستر و رساله ی امام نقش مهمی بر عهده داشت. داوطلبانه برای انجام خدمت سربازی عازم جبهه شد.

بیست و دو ماه را در اروندرود آبادان بود. بعد از انقلاب اولین کاری که با همکاری شهید یدالله احمدی و دیگران انجام داد، تشکیل انجمن اسلامی بود.


بعد از شهادت دامادش، یدالله احمدی، به عنوان مسئول انجمن انتخاب شد. وی نقش مهمی در اداره ی انجمن داشت و برای سازندگی آن زحمت زیادی کشید. پس از آن صندوق قرض الحسنه ای در روستای حسینان برپا کرد.

زمانی که در جبهه بود به وسیله نامه یا تلفن می گفت:« ادامه ی کار صندوق قرض الحسنه رو دنبال کنید! ». بعد از سربازی مدتی معلم نهضت سوادآموزی بود. بعد از آن به عنوان حق التدریس در آموزش و پرورش مشغول به کار شد.


دو سالی که در روستای سوسنوار تدریس کرد دوست و معلم همه شده بود. همه ی مردم سوسنوار دوستش داشتند. در سال شصت و چهار دخترعمویش به عقدش درآمد. گرچه مدتی بیش نبود که از جبهه آمده بود، دوباره به جبهه ی جنوب اعزام شد و سه ماه را در آن جا بود.

در سال شصت و پنج مراسم عروسی او با دخترعمویش برپا شد. در همان سال روانه ی جبهه جنوب شد و به عنوان معاون فرمانده خدمت کرد. زندگی مشترک او با همسرش دو ماه بیشتر طول نکشید. حاصل این ازدواج یک فرزند دختر است. در۱۳۶۵/۱۰/۲۲ در شلمچه در عملیات کربلای ۵ پنج به شهادت رسید. چند روز بعد دخترش به دنیا آمد.

شهید را از روی کارت و پلاکش شناسایی کردند و پس از انتقال به محل و تشییع در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپردند.


“راهش جاوید باد”

 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: بابک
بالا