درباره تایلند

pinesite

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"
تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام، کشوری در شبه‌جزیره هندوچین واقع در جنوب شرقی آسیاست. این کشور از شمال با برمه و لائوس، از شرق با لائوس و کامبوج، از جنوب با مالزی و خلیج تایلند، و از غرب با برمه و دریای آندامان همسایه‌است. زبان رسمی کشور تایلندی، پایتخت و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر آن بانکوک و مذهب حدود ۹۵ درصد مردم بودایی است. نام تایلند در زبان مردم محلی برگرفته از دو لغت Thi و Land می‌باشد که به معنای سرزمین حوری یا همان تایی است.

آب و هوای تایلند

آب و هوای گرمسیری با سه فصل متمایز گرم و خشک، بارانی و خنک می باشد و بهترین زمان سفر به تایلند در وایل پاییز می باشد که هوا کمی خنک است
چون تایلند به دریا نزدیک است بیشتر مواقع دارای یک آب هوای معتدل می‌باشد کشور تایلند در موقعیت استراتژیکی جنوب شرقی آسیا قرار داشته و بسیار حاصلخیز می‌باشد. شمال کشور کوهستانی و دارای جنگلهای بسیاری است و نواحی مرکزی آن پوشیده از شالیزارهای سرسبز برنج است. قسمت غرب و شرق سرزمین دارای باغهای میوه، درختان کائوچو، جنگلهای همیشه سبز و ساحل شنی سفید است. علاوه بر آن دارای جزایر بسیاری است که هر کدام، گویی تصویری از بهشت را برای گردشگران به نمایش می‌گذارد. اما بهترین فصل تایلند از نظر کم بودن گرما و باران در تایلند، بین ماه‌های نوامبر تا فوریه و در فصل سرماست. دمای هوا تایلند در این فصل روزها ۲۸ درجه سانتیگراد و شب‌ها ۱۲ درجه سانتیگراد است و هوا کم‌ترین رطوبت را دارد. پس از آن فصل گرما آغاز می‌شود که آوریل گرمترین ماه آن است و جشن آب در تایلند نیز به همین دلیل در نیمه این ماه برگزار می‌شود.

تایلند در یک نگاه

کشور: تایلند
پایتخت: بانکوک
وسعت:۵۱۳٬۱۱۵ کیلومتر مربع
جمعیت: ۶۳٫۴۳۰٫۰۰۰ نفر
نرخ رشد جمعیت: ۰٫۹۵ درصد
تقسیمات قومی: ۸۰٪ تایی (نژاد تایلندی) - ۱۰٪ چینی - ۳٪ مالایی و ۷٪ سایر اقوام نظیر خمر، برمه‌ای و سایر اقوام
شهرهای بزرگ: بانکوک، ناخون راتچاسیما، ساموت پراکان، چیانگ مای، خن کائن، نونتابوری
همسایگان: میانمار، لائوس، کامبوج، مالزی
آب و هوا: گرم و مرطوب
محصولات کشاورزی: برنج، کائوچو، تاپیوکا (نوعی گیاه غذایی)، ذرت و نیشکر (تایلند با ۷ میلیون تن *صادرات اولین کشور صادرکننده برنج جهان است)
منابع طبیعی: چوب، قلع، تنگستن، سرب، آنتیمون، منگنز، آهن، گچ، سنگهای قیمتی، نفت و گاز،
مذهب: بودایی(۹۰ تا۹۵ ٪)، مسلمان (۴ تا ۹٪)، سایر ادیان ۱ درصد
زبان: تایی زبان رسمی کشور است. چینی، مالایی و انگلیسی دیگر زبانهای رایج هستند.
خطوط راه آهن: ۴۰۷۱ کیلومتر
بزرگراه‌ها: ۶۴۶۰۰ کیلومتر
کد تلفن بین‌المللی: +۶۶
اختلاف زمانی: +۷ ساعت (هفت ساعت جلوتر از زمان مبدأ گرینویچ)
ولتاژ برق: ۲۲۰ ولت - ۵۰_۶۰ هرتز

سفر به تایلند

از ایران بوسیله هواپیما و همچنین خرید تور می توانید به تایلند سفر نمایید

هزینه و نرخ تور تایلند

تور تایلند به عنوان یک کشور که با ایران 6 ساعت اختلاف زمانی دارد قیمت بالایی نیست و در عین حال که آفر های بسیاری برای تور تایلند از طرف آژانس های هواپیمایی اراده می شود
منبع: تور
1.jpg
 
بالا