لزوم استفاده از تبلیغات در گوگل

mrs_red96

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
از مزیت‌های گوگل ادوردز این است که می‌توانید به‌صورت زنده و در لحظه، تمامی تغییرات ایجادشده در کمپین‌های تبلیغاتی خود را مشاهده کنید.
در داشبورد گوگل ادوردز تمامی اطلاعات موردنیاز برای رهگیری و آنالیز نتایج کمپین‌ها ازجمله تعداد کلیک‌ها، کلمات کلیدی جستجو شده و مقدار هزینه صرف شده در اختیار قرار می‌گیرد. همین ویژگی‌هاست که گوگل ادوردز و تبلیغات گوگل را به شفاف‌ترین و سریع‌ترین پلتفرم بازاریابی و تبلیغات تبدیل کرده است.
اگر از کسانی که از گوگل ادوردز استفاده می‌کنند، مهم‌ترین و با ارزش‌ترین ویژگی این سرویس را جویا شوید، آن‌ها قطعا به شما می‌گویند که انعطاف‌پذیری بالا ازجمله ویژگی‌های بارز تبلیغات در گوگل ادوردز به شمار می‌آید. این سرویس به دلیل انعطاف‌پذیری بالا، می‌تواند برای انواع سازمان‌ها، از کوچک گرفته تا بزرگ، مناسب باشد. همچنین ادوردز با دیگر پلتفرم‌های بازاریابی نیز هماهنگی و سازگاری بالایی دارد.

امکان شخصی‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی برای طیف از خاصی از افراد، ازجمله ویژگی‌های قابل توجه گوگل ادوردز است. با استفاده از این سرویس، شما می‌توانید که تبلیغات خود را بر اساس موقعیت‌های جغرافیایی، نوع دستگاه مورد استفاده و … به کاربران نشان دهید. همچنین امکان مدیریت هزینه سرمایه‌گذاری و تعیین بودجه روزانه نیز برای کمپین‌هایی تبلیغاتی امکان‌پذیر.
بسیاری از افراد برای استفاده از تبلیغات گوگل یا همان ادوردز مخالفت و مقاومت می‌کنند که ما می‌خواهیم چند تا از دلیل‌های آن‌هارا به شما بگوییم و آن‌ها را رد کنیم.
پایین بودن نرخ تبدیل کمپین‌های تبلیغاتی از جمله مواردی است که ممکن است تمامی تلاش‌های تیم بازاریابی و تبلیغات را تحت تاثیر قرار دهد. در سال ۲۰۱۳، شرکت ایبی نیز با مشکلی مشابه روبرو شد و کمپین‌های این شرکت نتوانستند نرخ تبدیل مناسبی را به همراه داشته باشند. اما پایین بودن نرخ تبدیل کمپین‌های ادوردز می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. مانند:
نامرتبط بودن تبلیغات: مرتبط بودن تبلیغات به نمایش گذاشته‌شده و کلمات کلیدی از جمله مواردی هستند که بازاریابان باید به شدت روی آن حساس باشند. تبلیغات و کلمات کلیدی باید با صفحات فرود یا همان لندینگ پیج در یک راستا قرار بگیرند و اگر چنین چیزی رخ ندهد، نتایج و عواقب ممکن است زیان‌بار باشد. برای مثال، فرض کنید، شخصی به واسطه کلمات کلیدی جستجو شده و یا تبلیغات، به صفحه فرود هدایت می‌شود، ولی این صفحه فرود با آن چیزی که او جستجو کرده متفاوت است. در این صورت این کاربر نسبت به وب‌سایت و کسب و کار شما احساس بسیار بدی پیدا خواهد کرد. بنابراین همیشه کلمات کلیدی و تبلیغات را با محتواهای صفحات فرود در یک راستا حفظ کنید.
میزان بازگشت سرمایه بالا ازجمله مشخصه‌هایی است که گوگل ادوردز را به محبوب‌ترین و موثرترین پلتفرم بازاریابی و تبلیغات در جهان بدل کرده است. هرچند که بازگشت سرمایه فرآیندی زمان‌بر است؛ اما در صورت استفاده صحیح از پتانسیل‌های گوگل ادوردز احتمال بازگشت سرمایه شما بسیار بالا خواهد بود.
برای اطمینان از میزان بازگشت سرمایه، باید به‌صورت مداوم کمپین‌های خود را زیر نظر داشته باشید و تغییرات آن‌ها را رهگیری کنید. با استفاده از ابزارهایی که گوگل ادوردز در اختیارتان قرار می‌دهد، می‌توانید دیدگاهی شفاف و واضح نسبت به کمپین‌های خود به‌دست آورید.
 
بالا