بعضی فواید را برای قهوه

maryambod

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
قهوه اثرات خوب و بد را توأمان دارد. خانم های میانسالی که عادت دارند به لیوان قهوه‌شان، شیر بیفزایند، نباید فراموش کنند که از یک رژیم غذایی متعادل که حاوی منابع غنی کلسیمی مانند ماست، پنیر و کلم بروکلی و ... است، نیز استفاده کنند.

در نظر بگیرید که یک لیوان شیر قهوه (240 میلی لیتر) حدود 330 میلی گرم کلسیم دارد که این مقدار حدود یک چهارم مقدار توصیه شده برای تأمین کلسیم روزانه در خانم‌های بالای 50 سال است.

عادات و سبک زندگی
13216422353341022592312318918718520071.jpg
خانم اونیل می‌گوید: " یک لیوان بزرگ شیر قهوه (480 میلی لیتر) تقریباً 415 میلی‌گرم کلسیم دارد که این مقدار حدود 40 درصد از نیاز روزانه به کلسیم را تأمین می‌کند. این مسئله می‌تواند نیازهای کلسیمی بعضی افراد را که عادت به نوشیدن شیر قهوه دارند را به حداقل برساند."

این متخصص تغذیه اضافه می‌کند که "از نقطه نظر تغذیه‌ای شما باید به سبک زندگی مردم نگاه کنید و سیستم تغذیه‌ای‌ آنها را در همان سبک زندگی که دارند، بهبود بخشید."

معتادان به قهوه، بعضی فواید را برای قهوه ذکر می‌کنند که از جمله مقابله و پیشگیری در برابر بیماری‌هاست.

اما به گفته‌ی خانم هیدی سیندر (Heidi Synder) محقق و مشاور تغذیه " کافئین موجود در قهوه به عنوان یک محرک مصنوعی عمل می‌کند و غده هیپوفیز را وادار به ترشح هورمونی می‌سازد که این هورمون سبب ترشح آدرنالین از غده فوق کلیوی می‌شود. کافئین به عنوان افزایش دهنده وزن شناخته شده است و اثر منفی روی سطح قند خون دارد."

خانم سیندر می‌گوید: "با توجه به اینکه ما در یک دنیای پُر استرس زندگی می‌کنیم، وقتی از این محرک‌ها (مثل قهوه) استفاده نماییم، بدن ما تحمل چنین تنشی را نخواهد داشت."

بعضی از عادات قهوه خورهای حرفه‌ای این است که ماده‌ای به عنوان طعم ‌دهنده به شیر اضافه کنند و این خود می‌تواند عامل خطر باشد. و به این نکته هم باید توجه داشت که ارزش مواد مغذی در بدن می‌تواند به علت همین مواد افزودنی کاهش یابد و یا از بین برود.

ما از خودمان این سوال را نمی‌کنیم که چرا بعضی از ما این همه قهوه می‌نوشیم؟

آیا نوشیدنی ‌های دیگری هم هستند که ما بتوانیم از آنها تغذیه کنیم؟

خود شیر به تنهایی یک غذاست، البته آب هم خیلی مهم است، ولی اغلب اوقات، این ‌دو نوشیدنی‌ نادیده گرفته می‌شوند.
 
بالا