تفاوت های ردیاب و رهیاب

  • نویسنده موضوع asoa
  • تاریخ شروع

asoa

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"


رهیاب در اصل راهنمایی راننده برای انتخاب مسیر درست و پیدا کردن مقصد مورد نظر میباشد و همانند یک نقشه عمل میکند و غالبا دارای یک نماشگر میباشند همچنین کاربردهای دیگری نیز دارد رهیاب این امکان را میدهد تا آدرس مقصد را جستجو کنید و راننده از نصب چنین سیستمی بر روی خودرو آگاهی کامل دارد.
حال آنکه ردیاب وظیفه ثبت و انتقال اطلاعات برای کنترل خودرو و گاها پیدا کردن مکان خودرو را دارد و برای مصارف مختلف شخصی ( هنگام سرقت خودرو ، کنترل فرزندان ) و همچینین در شرکت ها و ارگان های مختلف استفاده میشود . ردیاب ها بنا به درخواست مشتری به صورت مخفی روی خودرو نصب میشوند و قابل رویت نیستند.
ردیاب های خودرویی از آنجایی که دارای سنسور برق میباشند امکان خاموش کردن خودرو از هر کجای ایران با یک پیامک را دارند و تا هنگامی کد روشن کردن خودرو ردیاب پیامک نشود ، خودرو به هیچ وجه روشن نخواهد شد . این قابلیت در زمان سرقت خودرو بسیار مورد استفاده قرار میگیرد .
و اما شباهت اصلی رهیاب و ردیاب
هم ردیاب و هم ردیاب از جی پی اس جهت پیدا کردن مختصات جغرافیایی ( طولی و عرضی ) استفاده میکنند که هرچه گیرنده به ماهواره بیشتر باشد اطلاعات دقیق تری را ارسال میکند.
از جمله ویژگی های ردیاب های ویژن میتوان به موارد زیر اشاره کرد :
دارای کابل و دکمه اس او اس با امکان اتصال به دزدگیر خودرو
امکان باز و بست کردن درب خودرو از راه دور با استفاده از قفل مرکزی
دارای باطری داخلی اضطراری جهت امنیت بیشتر در هنگام قطع شدن منبع تغذیه خارجی
قابلیت تنظیم محدوده جغرافیایی جهت تردد وسیله در منطقه مورد نظر
سنسور میکروفن جهت شنود مکالمه داخل کابین
و ...
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: zahrabb
بالا