^^^^^پوست شما نشانه سلامت شماست^^^^^

  • نویسنده موضوع kyana
  • تاریخ شروع

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"


بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میانگین طول عمر در جهان رو به افزایش است، به‌گونه‌ای که افراد با رعایت صد توصیه جادویی می‌توانند به صد سالگی برسند.

n00028504-b.jpg


استفاده از لوازم آرایشی، بخشی مهمی از عادت‌های روزانه بیشتر خانم‌هاست، اما همین محصولات بظاهر ساده می‌توانند سلامت آنان را نشانه بگیرند و مانع صد ساله شدنشان شوند. به‌عنوان مثال متخصصان می‌گویند افرادی که به صورت دائم از کرم‌پودر استفاده می‌کنند، بیشتر جوش می‌زنند، زیرا این محصولات آرایشی باعث بسته شدن منافذ پوست و جوش‌های زیر پوستی و به مرور زمان باعث بروز جوش‌های چرکی می‌شوند و برای درمانشان باید آنتی‌بیوتیک استفاده کنید؛ این یعنی بدنتان به مرور زمان به این آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم می‌شود و در صورت ابتلا به بیماری‌های عفونی، درمان سخت‌تری را خواهید داشت و سلامت‌تان به خطر می‌افتد.
 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"



پوستتان را بشناسید


اولین گام برای داشتن پوستی سالم و زیبا، شست‌وشوی مناسب آن با آب ولرم است؛ این‌که برای چه نوع پوستی باید از چه نوع شوینده‌ای استفاده کنید. متخصصان پوست توصیه می‌کنند به جای صابون از انواع ژل برای شست‌وشوی صورت استفاده شود، زیرا ژل برخلاف صابون حالت قلیایی ندارد و آسیبی به پوست نمی‌رساند. اگر هم می‌خواهید از صابون استفاده کنید باید سراغ انواع ملایم آنها مثلا صابون گلیسیرین یا شیر و عسل بروید. البته پوست بسیاری از خانم‌ها به دلایل مختلف مستعد بروز آکنه است. بنابراین به این افراد توصیه می‌شود از شوینده‌های مناسب پوست‌های چرب که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند، استفاده کنند.


 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: ajmn555

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"



حقایق حوله‌ای



بیشتر افراد عادت دارند بعد از شستن صورت از حوله مشترک خانواده که معمولا در دستشویی آویزان است، استفاده کنند، اما این کار نه‌تنها باعث بروز حساسیت، آکنه و خشکی پوست می‌شود، بلکه میکروب‌های محیط دستشویی می‌توانند از طریق پوست وارد بدنشان شده و زمینه بروز بیماری‌های عفونی را فراهم کنند که به این ترتیب صد ساله شدنشان هم به خطر می‌افتد. بهترین راهکار این است که اجازه دهید صورتتان در معرض هوا قرار گیرد و خشک شود، اما استفاده از دستمال‌های کاغذی نرم و استاندارد و حوله‌های نرم مخصوص صورت هم گزینه مناسبی است.


 

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"



اولویتی به نام ضد‌آفتاب



استفاده از ضدآفتاب برای همه افراد در هر سنی ضروری است، به طوری که مصرف آنها در همه فصول، حتی در هوای ابری به افراد توصیه می‌‌شود. یادتان باشد کرم‌های ضدآفتاب قادرند تا 90 درصد از آثار زیانبار نور خورشید پیشگیری کنند، اما نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد، مقدار و دفعات مصرف از این محصولات است. درواقع برای پیشگیری از بروز مشکلات پوستی ناشی از نور خورشید باید کرم‌ ضدآفتاب را یک ربع تا نیم ساعت پیش از قرار گرفتن در معرض خورشید و هر بار به اندازه یک بند انگشت روی پوست بزنید و هر دو سه ساعت یک بار آن را تجدید کنید.


میگنا
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: راز

ajmn555

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
ممنون از این مطلب دعا کنید جوش های منم خوب شه دیگه خسته شدم
 
بالا