دراپ پلی اتیلن

paripa

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"
دراپ پلی اتیلن نوعی از اتصالات پلی اتیلن می باشد که عمدتآ جهت تغییر یا انحراف خط لوله ی اصلی مورد استفاده قرار می گیرد. حرکت سیال در درون خط لوله های دو جداره به صورت ثقلی بوده و جاذبه ی زمین و شیب لوله باعث حرکت این سیال می گردد. برای جلوگیری از ازدیاد عمق خط لوله انتقال و دبی سیار شیب خط لوله با توجه به نوع سیال ۸ درصد – ۴درصد در نظر گرفته می شود.
بعضی اوقات بنا به شرایط محیطی و در بعضی از نقاط نیاز به تغییر در عمق وجود دارد. این تغییر ارتفاع نقطه ای توسط دراپ صورت می پذیرد.
دراپ ها به دو دسته ی منهولی و شیبی تقسیم میگردند.
در دسته ی منهولی، سیال واردشفت می گردد و پس از ورودبه کف شفت از طریق اتصال خروجی از دراپ خارج می گردد. درمکانهایی که ارتفاع دراپ زیاد است تمهیداتی جهت کاهش ضربه که در اثر سقوط سیال به کف دراپ ایجاد می گردد تعبیه می گردد.
در دسته ی شیبی، خط لوله پلی اتیلن در نقطه ی مورد نظر شکست بیشتری داشته و پس از طی مسافت کوتاهی دوباره پس ازشکست دیگر به مسیر خود ادامه می دهد. معمولآ شکست ها با زوایای ۴۵ درجه ی سانتی گراد – ۳۰ درجه ی سانتی صورت می گیرد.
لازم به ذکراست، از دراپ های پلی اتیلن می توان جهت کاهش دبی سیال در خط لوله استفاده نمود و درصورت نیاز به کاهش بیشتر آن می توان چند دراپ پلی اتیلن رانزدیک هم مورداستفاده قرار داد.منبع:لوله پلی اتلین
 
آخرین ویرایش:
بالا