نکات آموزشی برای عکاسی از کودکتان

sheyda69

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
photos_of_kids_640_04.jpg


دیدن اینکه فرزند کوچکتان در میل کردن اولین غذای جامد، اولین سینه خیز رفتن بر روی زمین، یا لذت بردن از اولین گیم مستقلش شروع به کشف جهان ی خود می نماید ، تجربه فوق العاده ایست. اما، عکاسی از کودکتان ثبت آن لحظات برای همـواره حتی از آن لذت بخش تر است! در این مطلب سروش فتو روش کوتاه با نکاتی آسان آماده کرده ایم که بدون نیاز به وقت یا آتليه کودک عکاسی از کودکان و بچه ها به شما عزیزان یاری خواهد کرد.

عکاسی از کودکان، این سوژه های فوق العاده و رفیق داشتنی، یکی از لذت بخش ترین کار هاست. چه قصد عکاسی از بچه خود را دارید و خواه عکاسی از کوچولو یکی از اعضای خانواده یا دوست ها ، رعایت نکات بسیار زیاد آسان این مطلب سروش فتو می تواند فرق چشم گیری در عکـس های شما ایجاد نماید .

۱آماده باشیدنکات عکاسی از کودکان
همان گونه که کودکتان بزرگ می شود، شما به طور طبیعی لحظات کلیدی در زندگی او را پیش بینی خواهید کرد. بخش مهمی از ثبت آن اولین لحظات این است که همیشه آماده باشید، و یک دوربین دم دستتان باشد. همان گونه که می گویند، بهتریـن دوربین، دوربینی است که شما همراه داشته باشید. خیلی مهم نیست از چه دوربینی مصرف می بکنید ، اما در دست داشتن آن جهت ثبت آن اولین لحظات زودگذر با اهمیت زیاد خواهد بود.

اکثرا اوقات، من دوربینم را در اتاق نشیمن، روی طاقچه یا بالای بخاری نگه می دارم، تا در یک لحظه ویِژگزینشه یا در زمان غذا میل کردن به راحتی در دسترس باشد. دوربین همیشه از پیش تنظیم آماده عکاسی است: ایزو بر روی کمترین میزان ، و دیافراگم f/2.8 برای داشتن عمق میدان کم (پس زمینه مات)، که با نور طبیعی در اتاق های نشیمن و ناهارخوری به خوب ی عمل می نماید . به علاوه، تلفن همراه من همیشه در کیفم که در اتاق نشیمن، یا به طور کلی نزدیک هر اتاقی که وارد آن می شوم قرار دارد آماده عکاسی است.وقتی اتفاق تازه ای می افتد، شما می توانید سریع دوربین را بردارید آن لحظه را ثبت بکنید !

۲هم سطح با کودک عکس جالب بگیرید
ما به عنوان بزرگسال اکثرا فراموش می کنیم که زندگی کردن پایین در سطح زمین چگونه است. شما شاید از اولین لحظات بچه خود از پرسپکتیو ایستاده، یا از بالا عکس جالب بگیرید.



البته اگر چه این پرسپکتیو (زاویه دید) بدی جهت عکاسی نیست، اما به مرور کودکتان از کارهای پاپاراتزی وار (سماجت در عکاسی) شما آگاه می شود و خجالت می کشد. سعی بکنید همان گونه که در نزدیکی درحال بازی با دوربین هستید پایین بروید (دراز بکشید یا بنشینید)، و آن لحظه را از پرسپکتیو بچه ثبت بکنید . اگر هم سطح با او باشید، اکثرا متوجه نمی شود که شما دارید از او عکس زیبا می گیرید، چون به اندازه زمان ی که از بالا عکس جالب می گیرید بالای سرش هستید معلوم نیست.

( پاپاراتزی به عکاس هایی گفته می شود که کارشان عکس جالب گرفتن از افراد سرشناس مشهور مانند هنرمندان، ورزشکاران و همين طور خانواده نزدیکان این افراد است. پاپاراتزی های این عکس زیبا ها را به مجله ها می فروشند.)

۳نور را پیدا بکنید

اگر قصد دارید چند عکس جالب از کودکتان بگیرید، زمانی که می دانید ممکن است در آستانه انجام یکی از اولین لحظاتش باشد، یا شاید قبلا یکبار آن کار را انجام داده، صحنه را بررسی بکنید . بهتریـن نور از کجا می آید؟ چه موقعی از روز در آن اتاق یا آن محل از همه بهتر است؟

شاید بخواهید یک اسباب گیم یا کودکتان را جور خاصی یا جای خاصی قرار دهید تا آن لحظه را با زاویه نور بهتری که بر روی صورت خندان او می افتد ثبت بکنید ، یا جهت جریان سرایی بیشتر او را از پشت نورپردازی بکنید . آزمایش کردن قبل از آن اولین لحظات، در خانه با یک دوربین زوایای مختلف نور، به شما کمک می نماید تا برترین محل برای آتليه عکاسی نورپردازی، و همين طور تنظیمات دوربین را معین بکنید تا آماده باشید.

۴موقعیت های نو را تست بکنید
اولین لحظات به شکل ها و اندازه های مختلف، و حتی شاید سال ها بعد از ۱۲ ماه اول زندگی اتفاق می افتند. البته اگر چه اکثر اولین ها بدون برنامـه ریزی ظاهر می شوند، لحظات خیلی ی وجود دارند که شما می توانید آنها را خلق بکنید ، از قبل برای آنها آماده شوید.میل کردن اولین غذای جامد کودک موردی است که شما می توانید از قبل برای آن آماده شده برنامـه ریزی بکنید ، همين طور ثبت واکنش آنها به لمس کردن (دست زدن به) چمن های سبز قشنگ .

bw-kid.jpg


برنامه ریزی بکنید که به یک محل جدید بروید و برای گرفتن عکس زیبا خود آزمایش بکنید ، قبل از اینکه بچه خود را به آن محیط بیاورید. در برترین زمان جهت نورپردازی، یا زمانی که کودکتان بیشترین میزان انرژی را دارد، به ساحل بروید، برای عکاسی از اولین لحظه ای که او پا یا انگشتانش را بر روی شن و ماسه قرار می دهد آماده شوید.

۵داستان آنها را بگویید
شما کودکتان را از همه خوب می شناسید. شما ساعات بی شماری را با او گذرانده اید، در تمام اوقات روز و شب، واکنش ها شخصیت او را خوب می دانید. به عنوان یک پدر یا مادر جدید ، وقتی چیز جدید ی می خواهد اتفاق بیافتد، شما آن را احساس می بکنید .

وقتی شما دارید از آن لحظات عکـس می گیرید، برای گفتن جریان آنها بگذارید. این داستانی است که شما می خواهید جهت همیشه به خاطر بسپارید. اسباب گیم مورد علاقه آنها، اولین لحظه ای که آنها به بیرون از پنجره سرک می کشند، یا شن و ماسه یا چمن را لمس می کنند. جریان کودک خود، و اینکه چطور می خواهید آن جریان را با تصاویر بگویید را به خاطر بسپارید.

در پایان، اولین لحظات می آیند و می روند، ولی شما همـواره این تصاویر داستانی قشنگ را خواهید داشت تا زمان ی بزرگ شدند به آنها نشان دهید. آماده باشید، موقعیت، نورپردازی، یا محل خود را تغییر دهید، به یاد داشته باشید که بچه شما در قلبتان است، پس کلید ثبت آن لحظات شگفت انگیز این است که آنها را در قلبتان و از طریق لنز ثبت بکنید .

نویسنده: کیت نسی (Kate Nesi)​
 
بالا