تاریخچه فایبرسمنت

omranshel

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
همواره یکی از دغدغه های دست اندرکاران صنعت ساختمان نیاز به مصالحی به شکل صفحه بوده و می باشد.در گذشته این نیاز به صورت سنتی با چوب قابل تامین بوده است که با پیشرفت علم و تکنولوژی صفحات مختلفی مانند ورق های فولادی، گچی، پلاستیکی و غیره گسترش پیدا نمود. لیکن هریک از آنها عیوب مختلفی از جمله ضعف در مقابل رطوبت و آتش دارند.

در حدود سال ۱۹۰۰ میلادی، تولید صفحات سیمانی که با الیاف آزبستی مسلح شده اند، ابداع گردید. این صفحات بدلیل دارا بودن آزبست، شکننده و سرطان زا هستند که به همین دلیل استفاده از آن در صنعت ساختمان گسترش چندانی پیدا نکرد. با ارتقاء فن آوری، کاربرد انواع الیاف برای مسلح کردن صفحات سیمانی از نوع چوب و غیره آغاز گردید.

درسالهای پس از ۱۹۸۰، مسلح کردن صفحات سیمانی با الیاف سلولزی با نام تجاری Fiber cement board آغاز و تولید آن گسترش پیدا کرده که پیرو آن استاندارد های بین المللی معتبری برای آن تدوین گردید.

صفحات سیمانی الیاف دار (Fiber cement board) در حال حاضر یکی از بهترین مصالح صفحه ای شکل موجود برای پوشش انواع دیوار و کف بوده که با فن آوری بسیار پیشرفته تولید می گردد. این صفحات متشکل از سیمان مخصوص، الیاف سلولز و مواد افزودنی می باشدکه در دستگاه اتوکلاو سخت می شوند.

صفحات سیمانی الیاف دار (Fiber cement board) به عنوان ساخت و ساز خشک سیمانی (Dry wall cement) در ساختمان هایی که سازه آنها اسکلت فلزی یا بتنی باشد برای پارتیشن بندی، دیوار داخلی، سقف کاذب ونما با زیرسازی استاد و رانر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به منظور پوشش در ساختمان هایی که سازه آنها از نوع سیستم سازه فلزی سبک (LSF) است، برترین گزینه می باشد.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: decodat

decodat

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"
بسیار عالی، واقعا کار با ال اس اف رو پیشنهاد می کنم ، هم از نظر هزینه و هم از نظر سرعت بسیار عالی هستند.
 
بالا