♦✿♦ خواهرم، همیشه گـــــل باش ♦✿♦

گمنام

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
IMG20230433.jpg


شاید شما هم یادتان بیاید، چند سال پیش، وقتی یک دختر بی حجاب در خیابان می دیدید، کلی تعجب می کردید و آن روز در خانه فقط حرف از آن بود و حجاب و... چه قدر زود آن دوران گذشت و جای ما با آن ها عوض شد! چه قدر زود همه چیز را فراموش کردیم، شعارهای دبستانیمان را: «زن در حجاب چون گوهری است در صدف.» شعرهای کتاب ها: «ای زن به تو از فاطمه(س) این گونه خطاب است، ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است.» نوشته های روی دیوارها: «نکند خون شهدا فرش راه ما شود...» و...

گفتم شهید! یعنی اگر شهدا زنده بودند و این چیزها را می دیدند، چه می کردند؟! مگر در ظاهر، غیر از این بود که برای گرفتن مرزها و پس گرفتن شهرهایمان رفتند، اما آیا واقعاً هدفشان این بود؟

شهید «ابوالفضل سنگ تراشان»: «تو ای خواهرم! حجاب تو کوبنده تر از خون سرخ من است.»

شهید «محمدعلی فرزانه»: «خواهرم! زینب گونه حجابت را که کوبنده تر از خون من است، حفظ کن.»

سردار شهید «رحیم آنجفی»: «خواهرم: محجوب باش و باتقوا، که شمایید که دشمن را با چادر سیاهتان و تقوایتان می کشید.»، «حجاب تو سنگر تو است، تو از داخل حجاب، دشمن را می بینی و دشمن تو را نمی بیند.»

شهید «عبدالله محمودی»: «و تو ای خواهر دینی ام! چادر سیاهی که تو را احاطه کرده است، از خون سرخ من کوبنده تر است.»

جالب است، نه؟ چه قدر چادر ما برایشان مهم و باارزش بود. مگر می شود برای ما چیزی مهم تر از جانمان باشد؟! اما برای آن ها بود. راستی چرا؟!

آن ها برای رضای خدا رفتند. خود و خدایشان را شناختند و رفتند. حالا ماییم و جهاد نیمه تماممان: «حفظ حجاب هم چون جهاد در راه خداست.» از شهید «محمدکریم غفرانی»

شهید «حمیدرضا نظام»: «خواهرم! از بی حجابی است، اگر عمر گل کم است. نهفته باش و همیشه گل باش.»

شهید «سید محمدتقی میرغفوریان»: «از تمامی خواهرانم می خواهم که حجاب، این لباس رزم را حافظ باشند.»

طلبة شهید «محمدجواد نوبختی»: «خواهرم! هم چون زینب(س) باش و در سنگر حجابت به اسلام خدمت کن.»

شهید «صادق مهدی پور»: «یک دختر نجیب باید باحجاب باشد.»

چرا ما این قدر کم حافظه شده ایم؟! چرا فراموش کردیم همه با هم انقلاب کردیم و ترس و وحشت را، همگی با هم تجربه کردیم؛ وقتی که میگ های عراق را بالای سرمان دیدیم؟ چرا یادمان رفته اشک ها و دعاهای مادرمان را وقتی پدرمان در جنگ بود؟

آن وقت ها همه با هم بودیم، ساده و صمیمی، مطیع ولیمان. حرف امام و شهدا برای همه حجت بود. وقتی امام گفت: «چادر، حجاب برتر زن مسلمان»، دیگر کسی نگفت، چرا ما را محدود کردید؟ چرا آزادیمان را گرفتید؟ چرا....؟

شهید «رجایی» در زمان ریاست جمهوریش گفته بود: «خواهران ما در حالی که چادر خود را محکم برگرفته اند و خود را هم چون فاطمه(س) و زینب(س) حفظ می کنند، هدف دار در جامعه حاضر شده اند.»
 

گمنام

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"

کسانی که این روزها از فساد شکایت می کنند، در حالی که حتی روسریشان را درست بر سر نمی کنند و زمین و زمان را مقصر می دانند، پاسخشان را از کلام شهدا بشنوند:

«شما خواهران و مادرانم! حجاب، شما را از فساد، به سوی معنویت و صفا می کشاند.»

شهید «علی اصغر پورفرح آبادی»: «خواهر مسلمان: حجاب شما موجب حفظ نگاه برادران خواهد شد. برادرمسلمان: بی اعتنایی شما و حفظ نگاه شما موجب حجاب خواهران خواهدشد.»

شهید «غلام رضا عسگری»: «مادرم! من با حجاب و عزت نفس و فداکاری شما رشد پیدا کردم.»

شهید «محمدحسن جعفرزاده»: «ای خواهرم! قبل از هر چیز، استعمار از سیاهی چادر تو می ترسد تا سرخی خون من.»

دختر شهیدی می گفت: «من که می ترسم تنها به خیابان بروم، مادرم هم می ترسد. مادرم می گوید در خیابان خطر است. بر سر بعضی ها چادر نیست، مویشان بیرون است... خطِ کج گشته هنر، کج روی محبوب است! جای شهدا خالی ست، خالی ست، خالی! حرف از آزادی ست، آزادی، آزادی...»

امام خمینی دربارة این وصیت نامه ها فرموده بودند: «این وصیت نامه ها، انسان را می لرزاند و بیدار می کند.»

اما ما چه؟ جز این است که فقط نام مقدس بر آن ها گذاشته و تکه کاغذی بیش به شمار نمی آوریم و می گوییم شهدا خاص بودند و آن ها را دست نیافتنی می دانیم و ادامه دادن راهشان را غیرممکن؟!

خدایا! نگذار که خود را در پیچ و خم زندگی گم کنیم و نگذار که خون شهدا فرش راه ما شود. آمین!


___

مجله امتداد- شماره 60
 
بالا