مهدويت در انديشه شهيد سيد مرتضي آويني

بابک

مدیر تالار قرآن
"بازنشسته"
اينجاست كه تو به ژرفناي اين روايت عجيب پي مي بري و در مي يابي كه چگونه معرفت امام زمان (عج) شرط خروج از جاهليت است...



mahdi313.ir_images_stories_avivi.2.jpg

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌1. خيلي شگفت آور است كه انسان در متن عظيم ترين تغييرات تاريخ جهان و در ميان سردمداران اين تحول زندگي كند و از غفلت هرگز در نيايد كه در كجا و در چه زماني زيست مي كند. اينجاست كه تو به ژرفناي اين روايت عجيب پي مي بري و در مي يابي كه چگونه معرفت امام زمان (عج) شرط خروج از جاهليت است. ببين كه عصر جاهليت ثاني چگونه در هم فرو مي ريزد و ببين كه چه كساني راه تاريخ را به سوي نور مي گشايند.

2. آماده شو برادر! جراحت كربلا هنوز تازه است و تا آن خونخواه مقتول كربلا نيايد، اين جراحت التيام نمي بخشد.

3. سرباز امام زمان(عج)، اهل ولايت و اطاعت است و سر به فرمان دارد و مي داند كه اگر از مرگ نترسد، ديگر شيطان و جنود او را تسلطي نيست و هيچ قدرتي نمي تواند او را از صراط حق باز دارد.

4. چه روزگار شگفتي! تاريخ آينده كره ارض بارور حوادثي بس شگفت است، حوادثي كه مجد و عظمت جهانگير اسلام را در پي خواهد داشت و اين همه را تنها كسي در مي يابد كه منتظر است و بوي يار را از فاصله اي نه چندان دور مي شنود و هر لحظه انتظار مي كشد تا صداي «انا المهدي» از جانب قبله بلند شود و او را به سوي خويش فرا خواند. راهيان كربلا را بنگر كه چگونه به مقتضاي انتظار عمل كرده اند.

5 - ما پيروان راه هزاران ساله انبيا هستيم و به عهد ازلى خويش با آفريدگار متعال لبيك گفته‏ايم و براى تحقق آن عصر موعود، عصر عدالت و حاكميت احكام خدا، قيام كرده‏ايم تا راه تاريخ را به سوى نور بگشائيم و اگر چشم دل باشد خواهد ديد كه اين راه با بالهاى ملائكه فرش شده است. امروز بعد از يازده قرن كه از تولد آخرين حجت‏خدا در كره زمين مى‏گذرد; نشانه‏هاى صدق وعده‏هاى قرآن و احاديث ظهور بيشترى يافته است، عصر جاهليت ثانى تاريكترين روزهاى خويش را نيز سپرى كرده و اين خود نشانه‏اى ديگر است مگر نه اينكه فجر صادق هنگامى فرا مى‏رسد كه شب كامل شده باشد؟ رايحه ظهور موعود، دل شيفتگان حق را بى‏تاب كرده و آنان را به صحنه حضور كشانده است. اما، مهدى جان! اين قرن قرنى است كه حق در كره زمين به حاكميت‏خواهد رسيد آينده در انتظار توست. در اين سالهاى نخستين قرن پانزدهم هجرى قمرى پيشگويى حضرت نبى اكرم، صلى‏الله‏عليه‏وآله، به تحقق پيوست و قوم سلمان فارسى، ايرانيان، طليعه‏دار نهضت آخرالزمانى اسلام، علم قيام انبيا را بر دوش گرفتند و وجودشان شمسى تازه شد كه در خلاصه ظلمانى جاهليت ثانى تولد يافت. در ميان بيداردلان سراسر كره ارض هستند بسا دلدادگانى كه اين عهد تازه را دريافته‏اند و به خيل منتظران موعود پيوسته‏اند. منتظران موعود اهل مبارزه‏اند و مى‏دانند خلوص عشق موحدين جز به ظهور كامل نفرت از مشركين و منافقين ميسر نخواهد شد اما از آن فراتر اهل ولايت و اطاعتند و انتظار مى‏كشند تا فرمان چه در رسد. بسيجى خود را در نسبت ميان مبدا و معاد مى‏بيند و انتظار موعود و با اين انتظار هويت تاريخى انسان را باز يافته است و خود را از روزمرگى و غفلت ملازم با آن رهانده. او آسايش تن را قربانى كمال روح كرده است و خود را نه در روز و ماه و سال و شهر و كوچه و خيابان كه در فاصله ميان مبدا و موعود تاريخ باز شناخته است.
 
بالا