معجزه ی قرآن در مرز میان آب شور و شیرین دریا

gole yakh

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
معجزه ی قرآن در مرز میان آب شور و شیرین دریا
خداوند در قرآن میفرماید: و اوست کسی که دو دریا را موج زنان به سوی هم روان کرد این یکی شیرین و آن یکی شور و تلخ است ومیان آندو حریمی استوار قرار داد(سوره مبارکه فرقان آیه ۵۳) دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند.. اما میان آن دو حد فاصلی است که به هم تجاوز نمی کنند(۱۹و۲۰ الرحمن)


حال ببینیم با علم و تکنولوزی امروزه بشر آیا امکان دارد که دو دریا یکی شور و ودیگری شیرین کنار هم باشند اما با هم قاطی نشن .
بله اقیانوس شناسان به تازگی کشف کرده اند که وقتی دو دریا به هم می رسند با یک دیگر ترکیب نمی شوند آب دو دریای همسایه به دلیل وجود نیروی کشش سطحی ترکیب نمی شوند. آب دریاهای مختلف غلظت های متفاوتی با هم دارند.و کشش سطحی ایجاد می کنند گویی که دیواره نازکی بین آن دو برپا شده است. در اقیانوس اطلس جریان آب شیرینی وجود دارد که آن را گلف استریم می نامند در شهر توریستی اسکاگن واقع در دانمارک این زیبایی را می‌توان در سجیه دید، جایی که دریای بالتیک و دریای شمالی بهم می‌پیوندند. دو دریای مختلف با هم یکی نمی‌شوند و بنابرین این پدیده زیبا به وجود می‌آید و این همان چیزی است که در قرآن آمده است.در آنجا هزاران کیلومتر آب وجود دارد که با آبهای اطراف خود مخلوط نمی شوند.و در آنها موجودات زنده هم زندگی می کنند.
در شهر توریستی اسکاگن این زیبایی را می‌توان در سجیه دید، جایی که دریای بالتیک و دریای شمالی بهم می‌پیوندند. دو دریای مختلف با هم یکی نمی‌شوند و بنابرین این پدیده زیبا به وجود می‌آید و این همان چیزی است که در قرآن آمده است.
چطور پیامبری که امی و درس نخوانده بوده در ۱۴۰۰ سال پیش در بیابان های سوزان عربستان که عرب جاهل بدنبال زنده بگور کردن دخترانشان و جنگ وغارت وخونریزی و.. بودند توانسته انچنین مطالبی رو بیان کند . که امروزه بشریت با پیشرفت ها و دستگاه ها و تکنولوژی امروز به این اطلاعات رسیده است (حتی نابغه ترین نوع انسان هم نمیتواند بدون دستگاه های امروزی از این اطالاعات پیچیده در رابطه با کشش سطحی در آب دریا ها خبر دهد ) .احتمال آنکه انسانی یا هر گونه منبع مادی توانسته باشد این چنین مطالبی را در ۱۴۰۰سال پیش بگوید صفر است
 

ajmn555

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
فوق العاده است
 
بالا