&&& پیامبر رحمت (صلی الله علیه و آله و سلم) در کلام اندیشمندان &&&

گمنام

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"

ساروجيني نايدو

با توجه به يكسان بودن افراد نزد خدا در اسلام مي گويد: «دين اسلام، اولين ديني بود كه مردم سالاري را توصيه و اجرا كرد؛ از آن جهت كه در مسجد و در پنج نوبت روزانه، وقتي كه براي اقامه نماز، اذان گفته مي شود و عابدان با هم جمع مي شوند، مردم سالاري ديني مجسم مي شود؛ زيرا رعيت و پادشاه، كنار در كنار هم اعلان مي كنند: فقط خدا برتر است. من بارها و بارها با اين وحدت كه طبيعتاً مردمان را با يكديگر برادر مي سازد، مواجه شده ام.


www.sheekh_3arb.info_islam_Library_img_3ater_div26.files_image002.gif
 

گمنام

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"

ارنست رنان


اما ملت عرب كه خداوند او را گرامي داشت و با برگزيدن گرامي ترين بندگانش، از ميان شريف ترين اشراف آن ملت به پيغمبري خاتميت، مقامش را بالا برده، و زبان و لغتش وسيله اي شد كه بهترين شرايع را در برداشته باشد. به طور حتم اين شريعت تا جهان برپاست پايدار خواهد بود، زيرا پيغمبري بعد از اين پيغمبر نيست و ديني بعد از اين دين نخواهد بود.



لوزان کشيش فرانسوی

وي در يکي از سخنراني هاي خود مي گويد: آن حضرت از نظر عادتهاي بخشندگي، شرف اخلاقي و شدت احساس در بالاترين درجه قرار داشت. داراي خوي عظيم و عادت مرضيه اي در شفقت به کودکان بود، طبعي مبتني بر نيکويي، دور از تکبر نفساني و صلابت در رابطه با مردم داشت. همچنين حايز نيروي درک عجيب، هوش سرشار و عواطف رقيق شريفي است.


:gol:
 
بالا