»» سایون FR-S مدل ۲۰۱۵ در جستجوی موفقیت

behz@d

بی وفــا
تویوتا در سال 2002 برند سایون را به این منظور ایجاد کرد که بتواند نظر مشتریان جوان‌تر خود در امریکای شمالی را به خود جلب کند. این موضوع برای سایون، مأموریتی دشوار بوده است. سایون در ابتدا دو هاچ‌بک ساب‌کامپکت سریع را عرضه کرد، امّا نتوانست به همان شرایط جذابی که فورد موستانگ برای جوانان دهه ۶۰ میلادی داشت، دست یابد. شاید تنها دلخوشی برند، همان tC دو در بود که امیدها را برای سایون زنده نگه داشت.


2015 Scion FR-S


در سال ۲۰۱۲ عضوی با دیفرانسیل عقب به خانواده سایون اضافه شد که یکی از نیازهای اساسی این برند برای مطرح شدن بود. سایون FR-S که تقریباً همان سوبارو BRZ بود، چند نمونه از تغییرات اندک نسبت به آن داشت و علاقه‌مندانی را برای این شاخه تویوتا در امریکا به خود جلب کرد.

2015 Scion FR-S


با نزدیک‌شدن به ۳ سالگی حضور این برند در بازار، بسیار خوش‌بینانه است که فکر کنیم سایون شرایط خوبی را پشت‌سر می‌گذارد. سایون در بسیاری جهت، علاقه‌مندان خود را هنوز راضی نکرده است.

برای مدل سال ۲۰۱۵، مهم‌ترین تغییر در سایون FR-S ارتقای کلی سیستم هندلینگ بوده است. سایون FR-S مدل ۲۰۱۵ سواری بسیار راحت‌تر و پایدارتری دارد و از سیستم تعلق بهینه در جلو بهره می‌برد. این سیستم، از صلبیت بیشتری نسبت به مدل سال ۲۰۱۴ برخوردار است و در کنار ضربه‌گیرهای عقب، باعث شده تا خودرو یک هندلینگ اسپورتی داشته و راننده کنترل بهتری داشته باشد. در همین‌حال، در FR-S مدل ۲۰۱۵ لغزش بدنه کاهش یافته است.


2015 Scion FR-S Series 1.0


در کنار تنظیمات جدید سیستم تعلیق، سایون FR-S در مدل جدید شاهد طیف رنگی جایگزین استیل و هالو است. «هالو» یک سفید صدفی است که هزینه‌ی اضافی برابر با ۳۹۵ دلار دارد.

2015 Scion FR-S Interior


اگزوز در مدل ۲۰۱۵ دارای ابعاد بزرگ‌تر بوده و با سطح سپر عقب هماهنگ شده است. بنابراین، بدیهی است که صدای موتور FR-S مدل ۲۰۱۵ متفاوت خواهد بود. یکی از ایرادات FR-S های قبلی این بود که صدای آن‌ها برای یک خودروی اسپورت، بسیار اهلی به نظر می‌رسید.




یک آنتن بال‌کوسه‌ای و سیستم نور بالای خودکار از دیگر موارد اضافه شده به مدل ۲۰۱۵ از FR-S هستند. درون کابین مدل ۲۰۱۵ نیز از طرح‌های فیبرکربنی استفاده شده است.




سایون FR-S مدل ۲۰۱۴ قیمت اولیه‌ای برابر ۲۴ هزار و ۹۰۰ دلار خواهد داشت که شامل هزینه تحویل نیز می‌شود. مدل استاندارد این خودرو با سیستم گیربکس ۶ دنده دستی ارائه می‌شود؛ ولی اگر بخواهید خودرو خودش این کار را برایتان انجام دهد، باید ۱۱۰۰ دلار اضافه بپردازید که این هزینه نسبت به سال گذشته ۴۰۰ دلار اضافه شده است.
 
بالا