روش کاشت کاکتوس

gole yakh

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
1382169858.jpg

کاشت کاکتوس در حیاط ، می*تواند باعث افزایش جذابیت محوطه حیاط شما شده و نیاز شما به آبیاری را نیز کاهش دهد. هنگامی که کاکتوس*ها به میزان کمی رشد کردند، دیگر به آبیاری زیادی نیاز ندارند. کاکتوس*ها در گلدان نیز به خوبی رشد می*کنند، به این علت که اکثر آن*ها دارای ریشه*های کم عمقی هستند. بعلاوه، در ماه های سرد سال شما می*توانید آن*ها را به پاسیو و یا بالکن خانه خود منتقل کنید و از زیبایی آن*ها لذت ببرید.
چگونه کاکتوس را در زمین بکاریم


1. یک کاکتوس را از گلخانه خریداری کنید.بعد از اینکه لوازم مورد نیاز خود را آماده کردید، دستکش خود را به دست کنید.یک چاله کم عمق برای کاکتوس حفر کنید. آن*ها ریشه*های عمیقی ندارند. شما لازم است چاله را یک مقدار عمیق تر از ریشه گیاه حفر کنید، ولی لازم نیست خیلی پایین بروید. حدود 6 تا 7 سانتی*متر عمیق تر کافی است.گلدان اولیه کاکتوس را به یک سمت خوابانده و به آرامی به آن ضربه بزنید تا کاکتوس از گلدان جدا شود.2. خیلی از کاکتوس*های بزرگ، به راحتی از گلدان جدا می*شوند، ولی اگر نتوانستید با ضربه زدن آن را جدا کنید، می*توانید از وسایل دیگری برای این کار استفاده کنید.با نگه*داشتن کاکتوس از قسمت ریشه، آن را در گودالی که حفر کردید قرار داده و سپس خاک*های اولیه*ای که از گودال خارج کرده بودید را به آن برگردانید.به میزان کمی به آن آب بدهید. بسته به نوع آب و هوای منطقه شما، یک*بار در هفته و یا یک*بار در ماه برای آن کافی است. کاکتوس به آب زیادی نیاز ندارد.
روش کاشت کاکتوس در گلدان


1. یک کاکتوس، یک گلدان که از گلدان اولیه آن به میزان کمی بزرگ تر است، و خاک مناسب برای کاشت کاکتوس تهیه کنید.خاک را در گلدان ریخته و حدود یک سانتی*متر از بالای گلدان باقی گذارید. به آرامی به خاک ضربه بزنید تا پایین برود.2. کاکتوس را با ضربه زدن به گلدان اولیه از آن جدا کنید.در گلدان ثانویه، گودالی که برای قرار دادن کاکتوس و خاک اطراف ریشه آن مناسب است حفر کنید.کاکتوس را در گودال قرار داده و کمی به آن آب بدهید.آن را در نقطه*ای آفتاب*گیر در خارج خانه قرار دهید. ولی زمانی که دما پایین می*آید، آن را به داخل خانه منتقل کنید.
نکته*ها و هشدارها


اگر به نظر می*رسد که کاکتوس در حال خم شدن و شکستن است، از چند چوب برای نگه*داشتن آن استفاده کنید. ریشه کاکتوس*ها معمولاً خیلی سریع رشد نکرده و همیشه توانایی بالا نگه*داشتن کاکتوس را ندارد.زمان کاشتن کاکتوس، مراقب خود باشید، کاکتوس*ها معمولاً تیغ*های تیزی دارند که به راحتی می*توانند دست*های شما را زخمی کنند.اگر کاکتوس را در گلدان می*کارید، زیاد به آن آب ندهید. کاکتوس می*تواند هفته*ها بدون آب باقی بماند. مقدار زیاد آب در نهایت گیاه را خواهد کشت.
http://wiki.5040.ir/fa/content/article/1219.html
 
بالا