اینفینیتی q60 مدل 2014، یک خودروی تکراری با نام تازه

behz@d

بی وفــا
کوپهی اینفینیتی G37 را به یاد دارید؟ دلیل تغییر نام این اتومبیل به کوپهی Q60 تصمیم اینفینیتی به جهت ایجاد تغییر در تمامی نامهای تولیدات خود است. دلیل این موضوع که چرا اینفینیتی باعث سردرگمی همگی شده است را نمیدانیم اما طی این هفته تست و آزمایش رانندگی بر روی خودروی کوپه اینفینیتی کیو 60 را همانند آزمایش انجام شده بر روی کوپه اینفینیتی جی 37 انجام دادیم و حالا میتوانیم بگوییم اتومبیل کوپه اینفینیتی کیو 60 در واقع هیچ تفاوتی با نوع اینفینیتی جی 37 نداشته و در واقع اینفینیتی تنها قصد ایجاد یک هیجان و شور و اشتیاق کاذب در خودروی کوپه اینفینیتی کیو 60 را داشته است.
2014 Infiniti Q60 Coupe

[h=2]چه چیز جدیدی در مدل 2014 وجود دارد؟[/h] در واقع تغییر عمده و اصلی ایجاد شده در کوپه اینفینیتی کیو 60 مربوط به نام این اتومبیل است و در غیر این صورت تغییر دیگری در نوع 2014 مشاهده نمیگردد. در واقع میتوان این موضوع را حرکتی زیرکانه از سوی اینفینیتی در نظر گرفت چرا که به واقع بدون ایجاد هیچ تغییری اتومبیلی جدید و نو با نامی متفاوت ارائه نموده است. خودروی کوپه اینفینیتی کیو 60 ویژگیهایی نظیر صندلیها و طراحی داخلی چرمی, هشت مجرای گرمایشی و سرمایشی در بخش جلویی, مانیتور صندلی عقب, سیستم صدا و تصویر بسیار عالی و قابلیت خاموش و روشن اتوماتیک چراغهای HID را دارا میباشد. سیستم مانیتورینگ و هدایت در شرایط ترافیکی به صورت اختیاری و آپشنال با مبلغی معادل با 1850 دلار قابل اختیار و نصب بوده و میتواند سیستم مشاورهای رستوران و هارد درایو 9.3 گیگابایتی به همراه قابلیت اتصال مموری کارد را برای سرنشینان فراهم آورد.
2014 Infiniti Q60 Coupe


کوپه اینفینیتی کیو 60 دو در اسپرتتر و پر شورتر از سدان به نظر میرسد. این اتومبیل همچنین دارای حالت آپشن و اختیاری اسپرت میباشد که با مبلغ 1950 دلار ظاهری کاملاً اسپرت تر و شکیلتر با چرخهای آلومینیومی 19 میلیمتری و یک داشبورد تمام اسپرت بسیار زیبا برای مشتری به همراه خواهد داشت. ازنظر داخلی این اتومبیل دارای فرمان و دستهدندهی تمام اسپرت, صندلیهای اسپرت و بسیار راحت و پدالهای آلومینیومی به همراه پدال استراحت میباشد. 2014 Infiniti Q60 Interior

[h=2]آیا پکیج و آپشن مربوط به وضعیت اسپرت ارزش هزینهی آن را دارد؟[/h] صندلیهای چرمی این اتومبیل در حالت استاندارد بسیار راحت و زیبا و دارای کمری قابل تنظیم میباشند. اما پکیج آپشنال و اختیاری اسپرت این اتومبیل دارای قابلیت تنظیمات پیشرفتهتر و متنوعتر بوده و همچنین دارای بالشتکهای نرم بزرگتر و راحتتر در قسمت پشت و ناحیهی پایین صندلی هستند. پدال شیفتر یا دسته دندهی این اتومبیل برای حالتهای اتوماتیک متصل به ستون بوده و مستقیماً در ارتباط به چرخها قرار نمیگیرد و از اینرو موقعیت و وضعیت آنها هیچگاه تغییر نخواهد کرد و در حالت استفاده از سیستم دندهی دستی میزان عکسالعمل را سریعتر و آسانتر کرده منجر میگردد که رانندگی در شرایط جادهای باریک و کوهستانی بسیار آسان شود. طراحی دندهی این اتومبیل به گونهای است که با عقب کشیدن دستهدنده, دنده کاهش یافته و با جلو کشیدن آن دنده افزایش میباشد.




کوپه اینفینیتی Q60 یک اتومبیل تمام اسپرت واقعی بوده و برای شرایط کاملاً اسپرت با ظرفیت یک سرنشین در کنار راننده طراحی شده است. فضای عقب این اتومبیل بسیار محدود بوده و برای سفر کردن چندان مناسب نمیباشد. اما بخش تاشوی مربوط به عقب این اتومبیل اجازهی دسترسی کامل به ابزارها و لوازم مورد نیاز سرنشینان در صندوق عقب را به آنها ارائه میدهد. [h=2]عملکرد در شرایط جادهای[/h] کوپه اینفینیتی Q60 مجهز به موتور V شکل 6 سیلندر با ظرفیت 3.7 لیتر میباشد که قدرتی معادل با 330 اسب بخار و گشتاور 336 نیوتن متر را تولید مینماید. پکیج آپشنال و اختیاری اسپرت این اتومبیل شامل یک سیستم تعلیق تمام اسپرت و تنظیم شده, یک دیفرانسیل لغزشی محدود و ترمزهای اسپرت بزرگتر و بهتر میگردد. در بخش جادهای کوپه اینفینیتی کیو 60 قابلیت هدایت و کنترل پذیری بسیار بالایی را داشته و سیستم موتوری V6 قدرتمند این خودرو قابلیت سواری آن را بسیار بالا و دلچسب برای راننده و سرنشینان کرده است.
2014 Infiniti Q60 Coupe


پکیج آپشنال و اختیاری اسپرت اتومبیل کوپه اینفینیتی کیو 60 بسیار کامل و جامع میباشد و قدرت 330 اسب بخاری تولید شده توسط موتور این خودرو باعث ایجاد شتابی بسیار بالا در آن شده است و رانندگی در تمامی شرایط و موقعیتهای گوناگون را آسان نموده است. اینفینیتی در این اتومبیل از سیستم 7 مرحلهای انتقال قدرت شامل دو مرحلهی انتقال قدرت اوردرایو استفاده نموده است که شتاب منحصر به فردی را به این اتومبیل میدهد. این اتومبیل قابلیت ادارهی بی نقض در شرایط رانندگی در بزرگراهها را داشته و جوابگوی سرعت و شتاب مورد نیاز شما در شرایطی که عجله دارید خواهد بود. با جابهجا کردن چرم پیچیده شده بر روی دسته دنده به سمت چپ وارد حالت اسپرت این خودروی زیبا خواهید شد. تعویض دنده رو به بلا (افزایش سرعت) در این حالت در شرایط دور موتور بالاتر و با سرعت عمل بیشتری صورت گرفته و تعویض دنده به حالت پایینتر (کم کردن سرعت) به صورت اتوماتیک با ترمز گیری معمولی یا سنگین همراه خواهد بود. 2014 Infiniti Q60 Coupe


کوپه اینفینیتی کیو 60 دارای قابلیت چهار چرخ متحرک یا همان اصطلاح AWD بوده که کشش و قدرت اتومبیل را در شرایط جادهای برفی و یخبندان افزایش میدهد. این موضوع تنها در شرایط برفی و یخبندان به هدایت اتومبیل کمک نکرده بلکه تحت شرایط جادهای خیش و بارانی میتواند تا حد بسیار زیادی در نحوهی عملکرد و هدایت اتومبیل توسط راننده تأثیرگذار باشد.
Infiniti Q60 Convertible Infiniti Q60 Convertible Infiniti Q60 Convertible

[h=2]نتیجهگیری[/h] کوپه اینفینیتی کیو 60 2014 برای استفاده در تمامی شرایط و هر روز هفته بسیار مناسب میباشد و تاحدی میتوان آن را مشابه با ورژن چهار سرنشینه ی اتومبیل اسپرت نیسان Z370 دانست. پکیج آپشنال و اختیاری اسپرت کوپه اینفینیتی کیو 60 کاملاً مجهز بوده و در روند دینامیکی رانندگی و هدایت این خودرو بسیار مؤثر میباشد و از سوی دیگر این اتومبیل دارای قیمتی معادل با 42,050 دلار بوده در مقایسه با اغلب رقبای اروپایی ارزانتر میباشد. به صورت کلی کوپه اینفینیتی کیو 60 2014 میتواند انتخاب بسیار مناسبی برای رانندگان عملگرا و دوستدار سرعت و شتاب زیاد در کنار قابلیت هدایت و کنترل بالا باشد.





ترجمه: امین رضائیان
پدال
 
بالا