پیام آور نیکی ها *** نگاهی جامع به سیره عملی پیامبر اکرم (ص) ***

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
6776.jpg




image015.gif

در این تاپیک میخواهیم سیره عملی پیامبر اکرم(ص) را در موضوعات مختلف بیان کنیم تا بیشتر با این پیامبر مهربانی ها آشنا شویم.


مطالبی که بیان میشود از کتابی است که عکس آن در بالا آمده است.

image015.gif

 

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
همسانی سفید و سیاه


روزی غلام سیاهی با «عبدالرحمن بن عوف» که از بزرگان عرب بشمار میرفت نزاعشان شد.عبدالرحمن خشمگین شد و به غلام گفت:ای سیاه زاده!
هنگامی که این سخن به گوش پیامبر اکرم(ص) رسید برآشفت و با خشم به عبدالرحمن فرمود: هیچ سفید زاده ای بر سیاه زاده ای جز بحق(تقوا) برتری ندارد.


ص 129
 

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
بهره مندی همه


جابر می گوید:روزی،هفتاد هزار درهم به رسول خدا(ص) تقدیم شد.حضرت تمام آن ها را بین مردم تقسیم کرد،به گونه ای که هیچ سائلی را ندید مگر اینکه به او چیزی داد تا این که آن هفتاد هزار درهم تمام شد.


ص17
 

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
حُسن سلوک


پیامبر اکرم(ص) به همراه عده ای از اصحاب خود در خانه یکی از آنها مشغول غذا خوردن بودند که مردی از بیرون در،درخواست کمک کرد.وی دچار بیماری مزمنی بود و مردم از او دوری می جستند.رسول خدا(ص) به او فرمود:وارد شو! آن مرد وارد شد.حضرت او را در کنار خود نشانید و از او خواست با وی غذا بخورد.


ص34
 

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
تواضع و فروتنی(بنده ترین بندگان)


روزی زنی بادیه نشین از کنار پیامبر(ص) می گذشت.دید حضرت روی زمین غذا میخورد،لذا رو بحضرت کرد و گفت: ای محمد!بخدا قسم تو همانند بندگان غذا می خوری و مثل آنها می نشینی.پیامبر(ص) به او فرمود:چه می گویی،هیچ بنده ای بنده تر از من نیست.زن گفت پس لقمه ای از غذایت را به من بده.
حضرت لقمه ای به وی داد ولی او نگرفت و گفت: از آن لقمه ای می خواهم که در دهانت است.لذا حضرت،لقمه را از دهان خود بیرون آورد و به آن زن داد و او نیز آن را خورد.


ص31
 
بالا