انتظار فــــــــــــــــــــــــ ــــــــرج

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
2_index.jpg



« انتظار فرج »
یعنی: آماده بودن، برای ظهور امام زمان(عجل الله) و تشکیل دولت حقه آل محمد(صلی الله علیه وآله) و حکومت جهانی آخرین سفیر الهی.
یعنی: مهیا ساختن روح وجسم خود برای روزی که با طلوع پیشوای غایب جهان، گشایشی در کلیه شوون زندگی بشر، پدید می آید. روزی که تمام بدبختیها،
ناکامیها، نابسامانیها، بیدادگریها از میان می رود. و فقر و تنگدستی ، بیکاری و بیماری و بالاخره تمام مصایب و ناراحتیها یکباره و برای همیشه از جهان
رخت برمی بندد.روزی که بر اثر اجرای صحیح دستورات دین جاویدانه اسلام و احکام حیات بخش و تعالیم قرآن مجید به امام زمان(ارواحناه فداه) دیگر کسی
برای مال و منال دنیا، برادر کشی نمی کند و خونریزی راه نمی اندازد. همه باهم متحد، برادر و برابرخواهند بود و بوسیله خود آن حضرت، حکومت واحد جهانی
در سرا گیتی بر قرارمی گردد. برای چنین روزی از هم اکنون باید انتظار کشید و امیدوار بود.

معنای واقعی انتظار یعنی :
در مقابل ظلم، باطل، بردگی و ذلت، مقاومت کردن و در برابر هر نا حقی ، ایستادگی کردن ودر طلب عدالت و آزادگی
وآزادی فعلیت کردن است. نه به معنای دستروی دست گذاشتن و خود را از حرکت های اصلاحی جامعه کنار کشیدن ونسبت به جریانات
دینی و اجتماعی بی تفاوت ماندن.




منبع:
معماهای زندگانی چهارده معصوم(:S (31):)،ص200.
 

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : انتظار فــــــــــــــــــــــــ ــــــــرج

اسحاق بن يعقوب مي‏گويد: از محمد بن عمري درخواست نمودم نامه‏اي را كه در آن مسائل مشكل خود را نوشته بودم، خدمت مولايم صاحب الزمان‏عليه السلام برساند، پس از مدتي توقيعي به خط آن حضرت صدور يافت كه قسمتي از آن، چنين است:

"...اما رويدادهاي تازه كه در جامعه رخ مي‏دهد در حل و فصل آن‏ها به راويان احاديث ما رجوع كنيد كه ايشان حجت‏هاي من هستند بر شما و من حجت خدايم بر آن‏ها... براي تعجيل فرج بسيار دعا كنيد كه فرج شما در آن است


همچنين آن حضرت در توقيعي مفصل به عثمان بن سعيد و پسرش محمد بن عثمان نوشت:
"شيعيان ما بايد پيروي هوي و هوس را ترك كرده و روي اصول اعتقادي و مذهبي خود استوار باشند و از چيزي كه از ايشان مستور است، بحث و تفتيش نكنند، كه به گناه مي‏افتند، و آن‏چه را كه خدا پوشانده است، پرده برندارند كه پشيمان مي‏شوند، و بدانند كه حق با ما و در ما است، اين ادعا را كسي غير از ما نمي‏كند، مگر آن‏كه دروغگو و افتراگر باشد

و بالاخره ايشان در توقيع شريفشان به شيخ مفيد درباره شيعيان مي‏فرمايند:
"... ما اگر چه هم‏اكنون مكاني دور از جايگاه ستمگران گزيده‏ايم كه خداوند صلاح ما و شيعيان باايمان‏مان را تا زماني كه حكومت دنيا به دست تبهكاران مي‏باشد در اين به ما ارائه فرموده است، با اين حال بر اخبار و احوال شما آگاهيم و هيچ چيز از اوضاع شما بر ما پوشيده نيست و از خواري و مذلّتي كه دچارش شده‏ايد و از آن زمان كه بسياري از شما به برخي كارهاي ناشايست ميل كردند كه پيشينيان صالح شما از آن دوري مي‏جستند و عهد و ميثاق گرفته شده خدايي را چنان پشت سر انداخته كه گويا به آن آگاه نيستند باخبريم. ما در رسيدگي و سرپرستي شما كوتاهي و اهمال نكرده و ياد شما را از خاطر نبرده‏ايم و اگر جز اين بود دشواري‏ها و مصيبت‏ها بر شما فرود مي‏آمد و دشمنان، شما را ريشه كن مي‏كردند. پس تقواي خدا پيشه كنيد و ما را ياري دهيد تا از فتنه‏اي كه به شما روي آورده، شما را نجات بخشيم...
... بنابراين هر يك از شما بايد كاري كند كه وي را به محبت و دوستي ما نزديك كند كند و از آن‏چه كه خوشايند ما نبوده و باعث كراهت و خشم ماست، دوري گزيند، زيرا امر ما ناگهان فرا مي‏رسد، در هنگامي كه توبه و بازگشت براي او سودي ندارد و پشيماني از گناه، از كيفر ما نجاتش نمي‏بخشد و خداوند راه رشد و هدايت را به شما نشان دهد و به رحمت خود وسايل توفيق را به آساني برايتان فراهم فرمايد"
 

گمنام

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
پاسخ : انتظار فــــــــــــــــــــــــ ــــــــرج

باید برای دیدن تو "مهزیار" شد

یعنی گذشتن از همگان "محض یار" ها


 
بالا