ظهور هم مثل غیبت صغری و کبری دارد؟؟دولتی باید زمینه ساز باشد؟!!

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
به نام خدایی که پروردگار جهانیان است

سوال:آیا صحیح است که می گویند: الان هنگام ظهور صغری است و کم کم تبدیل می شود به ظهور کبری، مثل غیبت صغری و کبری؟ و یا اینکه دولتی برای زمینه سازی ظهور امام زمان علیه السلام می آید؟(مسئله دولت زمینه ساز)
پاسخ استاد عابدی:
a0c7c343b8d5afd7a221134a8cbd5d19_M.jpg



اصل این حرف (ظهور صغری)دروغی بیش نیست و هیچ مدرک و سندی ندارد، و بحث دولت زمینه ساز(الموطئون للمهدی) نیز در هیچ حدیث شیعی نیامده است

فقط در کتاب سنن ابن ماجه (که اهل سنّت بوده و اهل قزوین بوده است و احادیث بسیاری جعل کرده است) حدیث ضعیفی در این رابطه نقل کرده است.
البته در کتاب سنن ابن ماجه احادیث ضعیف وجود دارد از جمله یکی از احادیثی که ابن ماجه جعل کرده این است: که پیغمبر (ص) فرموده است هرکس یک شب را در قزوین بخوابد، بهشت بر او واجب می شود.امروزه برخی از کسانی که بحث دولت زمینه ساز ظهور را مطرح می کند، حرف و مدرکشان به این حدیث برمی گردد که ابن ماجه نقل کرده است و خودش نیز معتقد است این حدیث ضعیف است. مضافاً مگر قبل از قیام پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله، دولت زمینه ساز وجود داشت؟ البته خیر، بلکه هنر پیامبر(ص) بود، که با تلاش و کار فراوان حکومت برقرار و دینش را جاودانی کرد. پس دلیلی بر بودن دولت زمینه ساز نداریم.
منبع:شفقنا
 
بالا